Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Koploper en esu loksound5

Gestart door BenP zaterdag 20 augustus 2022, 16:08:55

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Koploper en esu loksound5
Lid sinds: 2021

van oud to new

offline
Koploper en esu loksound5
Ik heb mijn oog op een Marklin 37421 koploper, maar de decoder is kapot. De dealer geeft een loksound5, maar ik kan niet vinden of dat aansluit problemen geeft en of er NLse esu sound files zijn. Idee?
Re: Koploper en esu loksound5
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Koploper en esu loksound5
als het er eentje voor marklin is geen problemen maar weet niet waar hij de sound gaat halen want esu heeft hem volgens mij nooit gehad.
Re: Koploper en esu loksound5
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Koploper en esu loksound5
Kijk even hier, KLIK, Msd3 met marklin geluid moet je in dit geval hebben.
Re: Koploper en esu loksound5
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: Koploper en esu loksound5
Hallo Ben,

Neem eens contact op met Manuel van der Wal van Pijplines modelbouw in Enschede. Misschien heeft hij wel een oplossing.

Groet, Jasper
Re: Koploper en esu loksound5
Zoals Marklindak al aangeeft. Ga voor een Marklin MSD/3 decoder. Deze heeft dezelfde pinout als de decoder die er nu inzit. Ik heb zelf ook deze Koploper omgebouwd met een Marklin MSD/3 decoder en werkt perfect. Tevens heeft ESU geen soundfile voor een Koploper. Er staat tevens een mooie draadje op het forum hoe je dan ook meteen de interieur verlichting kunt schakelen.

EDIT: Sorry voor de dubbele info..  :|
Re: Koploper en esu loksound5
Lid sinds: 2022

offline
Re: Koploper en esu loksound5
Citaat van: BenP op zaterdag 20 augustus 2022, 16:08:55

Ik heb mijn oog op een Marklin 37421 koploper, maar de decoder is kapot. De dealer geeft een loksound5, maar ik kan niet vinden of dat aansluit problemen geeft en of er NLse esu sound files zijn. Idee?


Of kijk hier als je toch voor Esu wil kiezen: https://gertvanvoorst.nl/treinproject_trixkoploper.html

Gert gebruikt een Zwitsers soundfile, hier op te halen: http://projects.esu.eu/