Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Wie kent deze decoder?

Gestart door Lobomotion69 donderdag 18 augustus 2022, 16:13:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wie kent deze decoder?
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Wie kent deze decoder?
Mede forummers. ik heb hier een docoder uit een 30000 BR89, nieuwste serie. Wat mij hiervan bekend is:
De decoder kent alle Motorola protocollen plus DCC, ook rijdt het op analoog (zolang je niet de rijrichting omschakelt). In de lok wordt alleen het frontlicht geschakeld, meer is er ook niet.

Echter zie je een heleboel soldeerpatches op deze decoder. Dat doet mij vermoeden dat er veel meer mee geschakeld zou kunnen worden. Ik ben al op zoek geweest naar technische documentatie, maar daarvan is niets te vinden. Volgens de Märklin website is het onderdeel ook niet meer verkrijgbaar. Wanneer je bij Märklin zoekt op het ondedeelnummer wordt alleen de 30000 aangegeven. Raar dat ze voor die eene lok een speciale decoder hebben. Dat is niet efficiënt. Ik vermoed dan ook dat deze decoder wel in meerdere modellen is ingebouwd maar dan een ander onderdeelnummer hebben.

Onderdeelnummer (Ersatznummer)  :   E107463
Op de print staat het nummer    :   KN160275A

Het onderdeelnummer in Google geeft alleen hits op verkopers die geen van allen voorraad hebben.
Het printnummer in Google geeft totaal geen hits.

Graag zou ik willen weten op welke patches AUX (F1 t/m F4) uitgangen te vinden zijn, verlichting achter (F0) en met welke CV's de instellingen verandert kunnen worden.
Re: Wie kent deze decoder?
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wie kent deze decoder?
Hoi Henk,

Als dit de originele decoder is dan zou hij uit de fabriek van Marklin komen lijkt mij.
Ik zou als vervanging kijken naar een Lokpilot V5 als ik jou was.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wie kent deze decoder?
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Wie kent deze decoder?
is normaal een basis MFX met enkel die lichtuitgangen erop.Kliko en zoals gezegd gewoon te vervangen door lopi v5 want er zou al een DC motor moeten inzitten.

Ps: https://wiki.3rail.nl/index.php?title=M%C3%A4rklin_30000.3
Re: Wie kent deze decoder?
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

online
Re: Wie kent deze decoder?
Dit is een 60760-achtige decoder...
met MFX en zonder instelbare cv's,
behalve de standaard cv's.
Hij heeft nog wel een extra licht aansluiting voor achterop.
Re: Wie kent deze decoder?
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wie kent deze decoder?
Mannen,

Bedankt voor de reacties. Dat deze decoder uitgewisseld worden kan met een Lopiv5 was mij reeds volledig bekend. Maar dat vroeg ik ook niet.
Leen heeft vandaag het juiste antwoord gegeven. Dat is precies de informatie waar ik naar op zoek was. Ik wil met een F toets de verlichting van de sleep (lokaalbaanboemeltje) aan en uit kunnen zetten.

En precies wat ik al vermoedde. Deze decoder zit in veel meer loks ingebouwd en heeft dan steeds een ander Ersatzteilnummer. Rare lui bij Märklin, lijkt de CIA wel.
Re: Wie kent deze decoder?
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Wie kent deze decoder?
ja als je begint met verkeerde info dan is die decoder niet het redden waard voor velen : Graag zou ik willen weten op welke patches AUX (F1 t/m F4) uitgangen te vinden zijn, verlichting achter (F0) en met welke CV's de instellingen verandert kunnen worden.

Heb de mijne omgebouwd met SMD leds achteraan en doorzichtige acryl.Mooi licht aan alle kanten en geen MFX maar DCC 128 stappen.Rijd die lekker mooi voor rangeren.
Re: Wie kent deze decoder?
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Re: Wie kent deze decoder?
Citaat van: Lobomotion69 op donderdag 18 augustus 2022, 17:34:25
Mannen,

Bedankt voor de reacties. Dat deze decoder uitgewisseld worden kan met een Lopiv5 was mij reeds volledig bekend. Maar dat vroeg ik ook niet.
Leen heeft vandaag het juiste antwoord gegeven. Dat is precies de informatie waar ik naar op zoek was. Ik wil met een F toets de verlichting van de sleep (lokaalbaanboemeltje) aan en uit kunnen zetten.

En precies wat ik al vermoedde. Deze decoder zit in veel meer loks ingebouwd en heeft dan steeds een ander Ersatzteilnummer. Rare lui bij Märklin, lijkt de CIA wel.


Wie is Leen.??
Re: Wie kent deze decoder?
Lid sinds: 2022

offline
Re: Wie kent deze decoder?
Citaat van: GTIBert op vrijdag 16 september 2022, 11:16:13

Wie is Leen.??


Da's Franky is weg van dit forum.
Re: Wie kent deze decoder?
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wie kent deze decoder?
Franky is weg van het forum en ook al zijn berichten weggehaald? Das lekker dan, ook de link die ik nodig had is weg.  Dat wordt dan zoeken op stummiforum.
Re: Wie kent deze decoder?
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Wie kent deze decoder?
Re: Wie kent deze decoder?
Lid sinds: 2022

offline
Re: Wie kent deze decoder?
 @citaat @citaat Niemand is onmisbaar wordt altijd gezegd, dan stel je toch opnieuw de vraag.
Re: Wie kent deze decoder?
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wie kent deze decoder?
Hoi Johnny, Bedankt voor de link maar dit is niet dezelfde decoder. De decoder van de 30000 heeft wel alle 4 F-functies beschikbaar. Op stummi staat een foto daarvan met de juiste patches aangegeven.
Re: Wie kent deze decoder?
Lid sinds: 2022

offline
Re: Wie kent deze decoder?
Re: Wie kent deze decoder?
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Re: Wie kent deze decoder?
Op het plaatje van de vrager staat het nummer KN160725A.



Mvg Bert
Re: Wie kent deze decoder?
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Re: Wie kent deze decoder?
Kijk hier eens naar.
Re: Wie kent deze decoder?
Lid sinds: 2022

offline
Re: Wie kent deze decoder?
Volgens mij is het duidelijk, ik ga er niet op in.
Re: Wie kent deze decoder?
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Re: Wie kent deze decoder?
Re: Wie kent deze decoder?
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Re: Wie kent deze decoder?
Ben heeft hetzelfde als wat ik gevonden heb.
Dus de eer gaat naar Ben.


Sorry.


Mvg Bert