Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

lengte van lok voordat de bezet melder "BEZET" geeft

Gestart door wouter vrijdag 05 augustus 2022, 10:34:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
lengte van lok voordat de bezet melder "BEZET" geeft
Goede morgen,
Voor diverse programma s is het belang rijk  bv bij ontkoppelen te weten wat de positie van de trein tov  de  ontkoppel rail is.
Nu zijn de bezet melders de  "ogen " van de meeste programma s.
Bij mij doet zich t  verschijnsel voor  bv bij marklin lok  nr 39370 waarbij aan het ene wielstel  de wielen allemaal anti slip bandjes hebben  en aan de andere niet dat aan de ene kant het 4 cm is van af de voorkant van de lok en aan de andere kant 12 cm voordat de lok  een bezet melding geeft.
Herkennen jullie dat verschijnsel ? en is er iets aan te doen ?

 
Re: lengte van lok voordat de bezet melder "BEZET" geeft
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: lengte van lok voordat de bezet melder "BEZET" geeft
ja kan in o.a. iTrain aangeven de verschillende lengtes voordat hij een melding geeft
dus de ene kant 4 cm en deandre kant op 12 cm

Gr Ed
Re: lengte van lok voordat de bezet melder "BEZET" geeft
1 Aan t idee van een licht sluis heb ik ook gedacht , maar je zet natuurlijk niet je hele baan vol met licht sluisjes.
2 Ik rijd idd met iTrain en ik weet dat je voor voor en achter kant een verschillende "Terugmelder-offset" kunt aangeven.

3 Maar mijn vraag was of  anderen ook dat verschijnsel kennen of er mee te maken hebben ?
Re: lengte van lok voordat de bezet melder "BEZET" geeft
Citaat van: wouter op zondag 07 augustus 2022, 14:56:09
3 Maar mijn vraag was of  anderen ook dat verschijnsel kennen of er mee te maken hebben ?

Het is een normaal verschijnsel. Wat er aan te doen is, is al aangegeven. Een extra opties: De antislipbandjes verwijderen of de assen verwisselen.