Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Br 18-0 en br 19 Gutzold ??

Gestart door 3rail maandag 07 april 2008, 22:04:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Br 18-0 en br 19 Gutzold ??
Wie
Re: Br 18-0 en br 19 Gutzold ??
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Br 18-0 en br 19 Gutzold ??
Hallo Edward.
Citaat van: 3rail op maandag 09 juni 2008, 20:06:16
Aan gezien er totaal geen reactie van iemand is ga ik er van uit dat niet iedereen weet wat voor loks dit zijn.
De BR 19 is een S 4/6 stoomlok met een 4 cilinder verbund drijfwerk.
De BR 18 is een S3/6 met een 3 cilinder drijfwerk ( geen Bayerische )

Heel erg interessant en bijzonder fraai zijn deze locs!
Jarenlang kende ik alleen maar de S3/6, sinds een paar maanden de S2/6 en nu dus ook de S4/6! 8)

Dit zal het wel zijn want een 1- of 5-cilinder (of meer) is vast niet gebouwd?!

En wat de reacties betreft, er zullen niet veel (misschien wel geen) forummers zijn die deze loc bezitten laat staan op de baan hebben rijden.
Maar wie weet?

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Br 18-0 en br 19 Gutzold ??
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Br 18-0 en br 19 Gutzold ??
Hallo Edward.
Dat je deze prachtige BR19 in Meiningen gekocht had, wist ik al, maar wat het volgende betekent is mij volkomen een raadsel! :?

Citaat van: 3rail op zondag 21 september 2008, 07:36:05
Aangezien er rp 25 op de drijfwielen zit,

Natuurlijk veel plezier met deze prachtige loc.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Br 18-0 en br 19 Gutzold ??
Lid sinds: 2008

05 003

offline
Re: Br 18-0 en br 19 Gutzold ??
Da's de flensmaat.
Bij trixexpress heb je schotels. Wanneer je deze wagons zo op de rails plaatst, rijden ze op de bielzen(voor de liefhebber).
Heb je rp 25, dus wielen met een zeer geringe flens, heb je de kans dat ze bij de doorsnee rails eruit, af of wat dan ook loopt.
Dus als je een lok of ander spoormateriaal aanschaft, is het belangrijk om te weten of dit niet in conflict met je spoor komt.
Zeker voor loks, hier is het aanpassen van de wielen meestal wat duurder of zelfs niet mogelijk. daarintegen is dat voor het overig spoormateriaal meestal niet zo'n probleem.

Doei..
Re: Br 18-0 en br 19 Gutzold ??
Hi Edward

Ik heb in het verleden wel eens geƫxperimenteerd met RP25 wielflenzen met amerikaans materiaal op K rail. Op de slanke K wissel ging het mis. ( zonder bewegend puntstuk ). Met beweegbaar puntstuk zul je meer succes hebben.

Ik heb een Badiche IVh van liliput. De drijfwilen zitten netje tegen elkaar aan met wielflenzen die iets hoger zijn dan RP25. Die loopt ook goed in wissels die ik in mijn schaduw station had liggen met de korte bogen.

Groet

Jos