Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

PIKO hondekop - handleiding

Gestart door Cor woensdag 12 november 2008, 10:33:47

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
PIKO hondekop - handleiding
Hoi,

Ik heb vorige week een tweedehands groene hondekop (met gele snor) gekocht, de 3-rail uitvoering. Helaas zit er geen handleiding bij.

Is er iemand die de handleiding al eens heeft ingescand? Of een kopie kan maken voor me?

Ik wil graag even lezen hoe het koppelen/ontkoppelen van de bakken werkt, voordat ik met teveel geweld iets kapot maak.

Groeten
Cor
Re: PIKO hondekop - handleiding
Ik heb de hondekop ook maar je moetvolgens mij staat er niets over het koppelen in de handleiding,
koppelen en ontkoppelen is lastig maar goed te doen.
ik leg alles op zijn kant zodat ik goed bij de koppeling kan en zo de koppeling/stekker in mekaar klik.


Bas
Re: PIKO hondekop - handleiding
Beste Cor,

De beide Hondekop bakken zijn het best te koppelen door in elke hand een bak te nemen en de koppelingen met de duimen bij elkaar te houden. Vervolgens voorzichtig de beide bakken tegen elkaar drukken.
(Het meest logisch werkt helaas niet: De bakken op de rails zetten en ze dan te koppelen)

Ik wil de handleiding overigens best ff scannen voor je.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: PIKO hondekop - handleiding
Bas en Tom,

Bedankt voor het advies.

Tom: als scannen lukt, graag :)

Nog 1 vraag: ontkoppelen is een kwestie van rustig uit elkaar trekken? of zit er nog een blokkering of iets dergelijks?

Groeten
Cor
Re: PIKO hondekop - handleiding
Beste Cor,

Uit elkaar halen gaat op dezelfde manier:
De Hondekop van de rails nemen, in elke hand een bak, dan de duimen tegen elkaar houden en dan voorzichtig uit elkaar trekken. Er zit geen blokkering o.i.d.

Ik hoop dat ik vanavond aan het scannen van de handleiding toe kom. Ik zal je die dan mailen.

Met vriendelijke groet,

Tom