Kan nog net even voor den Urlaub.
Ik had de Baureihe 03.10 ook vanuit het boekje en wiki.
Wat Frank zegt had ik ook gelezen en overgenomen.
Het is inderdaad 1 van de lokjes uit de doos van 2, die ik voor een redelijke nette prijs kon kopen.
Tenminste met de huidige prijzen dan van tegenwoordig
Had ook graag de nieuwe 06001 in mijn bezit, maar...................heb al meer loks gekocht dan de bedoeling was dit jaar
Heb wat met bijzondere of bekende type loks, 2/6 3/6 wurtC, wurt K, orient express met badIV..................
Dus kon deze niet laten liggen.
Dat van die drijfwerkverlichting was mij opgevallen bij sommige nieuwe loks die net op de markt zijn.
Vandaar ook mijn vraag, als ik toch een modernere decoder plaats heb ik aux aansluitingen over.
Cabine verlichting is voor mij zowiezo een must als het kan, zeker met epoche 1 en 2 preisertjes en heb dit al met andere loks gemaakt zoals de wurtC met cabine licht en rookgenerator.
En als ik naar de bouw kijk van de Br 03.10 lijkt mij hier genoeg ruimte om wat meer te doen.
Waar zat deze drijfwerkverlichting dan gemonteerd?
Onder het loopplank gedeelde boven de wielen? Zeg maar onder de trede of meer aan de zijkant van het chassis.
Licht naar onderen laten schijnen lijkt mij makkelijker dan een smd led tussen de wielen aan het chassis te wurmen.
De schuderooster,..................mij fout...........het schudden van de aslade moet dit zijn.
Komt dat de duitse vertaling de aslade overzet naar schuderooster in de boekjes en programmer., deze naam is blijven hangen
Bij mijn Br 44 heb ik vuurkist en aslade verlichting, een vuurkist verijst een soort van +/- 3x4mm schermpje en dremel werk in het cabine deel als ik mij dat zo bedenk en is iets voor later of een proefproject.
De aslade c.q. schudrooster kan simpel met een enkele rode ledje voor/onder de cabine geplaatst worden lijkt mij, tenminste zoiets heeft mijn br44 ook.
Dit kan je dan combineren d.m.v. het schud geluid van de as rooster en dat flikkeren van het rode ledje.
Was zo even aan het bedenken wat ik kan meenemen als ik toch een msd3 inbouw, ook zonde om alleen een rookgenerator aan te sluiten.
Vandaar mijn extra vraag ook, of die stroomlijn loks wel drijfwerkverlichting hadden en of duidelijk vuur/as was te zien als men de aslade schudde.
Bij een open lok is dit zichtbaarder lijkt mij dan een stroomlijn.
Ook lijkt mij dat als er bermbrandjes ontstonden door deze as lade te schudden je het gloeiende as in de schemering of s'nachts moet kunnen zien?
En met de drijfwerk verlichting, ik heb nog geen lok met deze functie in mijn bezit, heb ook geen idee hoeveel ledjes je per kant moet plaatsen.
Zelf dacht ik aan 2 per kant?
Was wel nieuwsgierig waar die draden dan langs lopen bij de nieuwere uitgebrachte loks, maar geluk bij de stroomlijn is dat je draden e.d. niet in het zicht ziet door de kap