Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Roco 68795 decoder

Gestart door molly w maandag 18 juli 2022, 21:03:37

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Roco 68795 decoder
Lid sinds: 2015

Een mens heeft af en toe buffers nodig

offline
Roco 68795 decoder
Omdat ik bezig ben met een database van mijn modeltreincollectie, wilde ik te weten komen welke decoder er zit in de Roco 68795, een model van de NS DE 2400-serie. En omdat op de papieren die er in de doos van de lok geen vermelding gemaakt werd over welke decoder dan ook, zocht ik op internet. Zo kwam ik bij 3rail Wiki (https://wiki.3rail.nl/index.php?title=Roco_68795 terecht. Daar stond als decoder vermeld: LMD. Nooit van gehoord. En ik bleek de enige niet, eerder op dit forum vroegen leden dit af: zie topic=86114.0  Conclusie: LMD staat voor Lastgeregelde Multiprotocol Decoder. Eigenlijk weet je dan nog niks. Nert zoiets als dat een auto als motor een BAK heeft: een Benzine Aangedreven Krachtbron.
Nu heb ik de lokprogrammer van ESU. Laat ik de loc eens door deze programmer doorlichten. En wat kwam eruit? Lokpilot V3.0 OEM. Dus een ESU decoder. Misschien een suggestie dat de mensen van 3rail Wiki hun beschrijving aanpassen?
Re: Roco 68795 decoder
Lid sinds: 2010

offline
Re: Roco 68795 decoder
 @citaat Roco heeft inderdaad tot een paar jaar terug standaard Esu's gebruikt. Dit zijn OEM-versies. Vaak zijn het uitgeklede versies van de bestaande Esu-decoders. Tot de overname van Fleischmann. Daarna zijn ze op Zimo-overgestapt. In het begin van het digitale tijdperk hebben ze volgens mij ook Lenz-decoders gehad.
Re: Roco 68795 decoder
Lid sinds: 2007

offline
Re: Roco 68795 decoder
Dan krijg je denk ik 161 te lezen.  :)

Maar de decoder is herkenbaar genoeg.
Re: Roco 68795 decoder
Lid sinds: 2009

offline
Re: Roco 68795 decoder
Dat is Roco, ESU is 151  :)
Ik heb 8 van die 2400'n en allemaal zijn die voorzien van een ESU LokPilot 3.0 OEM.