Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

NS Coradia Stream

Gestart door nmbssncb zondag 17 juli 2022, 11:16:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
NS Coradia Stream
Lid sinds: 2007

offline
NS Coradia Stream
https://www.v250.nl/ns-coradia

Geen foto van interieur 2de klas.
In 1ste klas kan men kiezen uit zitplaatsen met en zonder raam.


Willy
Re: NS Coradia Stream
Lid sinds: 2010

offline
Re: NS Coradia Stream
Wat wil je hier nou mee?
Re: NS Coradia Stream
Lid sinds: 2007

offline
Re: NS Coradia Stream
Kijk naar de foto van het 1ste klas interieur: de indeling zitplaatsen <> ramen.

Willy
Re: NS Coradia Stream
Lid sinds: 2010

offline
Re: NS Coradia Stream
Gezien.
Re: NS Coradia Stream
Lid sinds: 2008

offline
Re: NS Coradia Stream
Of je wel of niet naar buiten kan kijken, daar hebben de materieelontwerpers en kopers van tegenwoordig geen boodschap meer aan.
Re: NS Coradia Stream
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: NS Coradia Stream
Waarom heb je een raam nodig om naar buiten te kijken? De meesten kijken alleen op hun laptop, tablet of telefoon. Dan zijn ramen toch volledig overbodig.

En nu maar zien welke fabrikant als eerste een H0 model uitbrengt!
Re: NS Coradia Stream
Lid sinds: 2016

offline
Re: NS Coradia Stream
In de ICE heb je 1e klas ook niet altijd plek bij een raam.

Als je de enkele stoelen neemt zit er soms gewoon een dichte wand naast je.
Re: NS Coradia Stream
Lid sinds: 2011

offline
Re: NS Coradia Stream
Sowieso een super lelijke trein.
Re: NS Coradia Stream
Lid sinds: 2008

offline
Re: NS Coradia Stream
Citaat van: Lobomotion69 op maandag 18 juli 2022, 18:24:29
Waarom heb je een raam nodig om naar buiten te kijken? De meesten kijken alleen op hun laptop, tablet of telefoon. Dan zijn ramen toch volledig overbodig.

En nu maar zien welke fabrikant als eerste een H0 model uitbrengt!

Ik behoor tot de groep reizigers voor wie de charme van het reizen per trein juist is het kijken naar de film die voor je raam wordt afgedraaid.
Re: NS Coradia Stream
Lid sinds: 2016

offline
Re: NS Coradia Stream
Citaat van: marc-lin op maandag 18 juli 2022, 20:47:40
Sowieso een super lelijke trein.

Ik dacht dat ik de enige was die er zo over dacht, idd lelijk.
Re: NS Coradia Stream
Lid sinds: 2010

offline
Re: NS Coradia Stream
Het niveau van dit forum bereikt opnieuw een hoogtepunt. Ongelooflijk.

De topicstarter weet geen eens een fatsoenlijke stelling te deponeren, laatst staan een fatsoenlijke topictitel te kiezen.
De reactie over dat niemand meer naar buiten kijkt, was van ver aan te zien komen. Dan vinden mensen het een lelijke trein en over een paar maanden gaat toch toch wennen.

Maar waarschijnlijk is er niemand die weet waarom de opstelling zo gekozen is en ik vraag me af hoeveel mensen er hier in Rotterdam bij de presentatie zijn geweest. Of zit iedereen hier weer lekker van achter zijn toetsenbord commentaar te leveren?
Re: NS Coradia Stream
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: NS Coradia Stream
Is zogenaamde coach opstelling, die had je vroeger ook in de hondekop en is bedoeld voor mensen die meer privacy willen.
Of je het een lelijke trein vindt, is heel persoonlijk en subjectief.
Moderne treinen zien er nu eenmaal niet meer zoals vroeger uit. ;)
Re: NS Coradia Stream
ACTS.zuid
gast

Re: NS Coradia Stream
Citaat van: Dirkkie_84 op dinsdag 19 juli 2022, 00:06:43

.......en ik vraag me af hoeveel mensen er hier in Rotterdam bij de presentatie zijn geweest.


Waarom wil je dat weten? Of moet je er geweest zijn om een mening te mogen hebben? Was je er zelf wel bij?  :D
Re: NS Coradia Stream
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: NS Coradia Stream
Fantastisch mooie trein in de kenmerkende en herkenbare NS-huisstijlkleuren waarvan het blauw geleidelijk overloopt naar het zwart van de raampartij op het front :thumbup:
Re: NS Coradia Stream
Lid sinds: 2010

offline
Re: NS Coradia Stream
Citaat van: ACTS.zuid op dinsdag 19 juli 2022, 07:25:19
Citaat van: Dirkkie_84 op dinsdag 19 juli 2022, 00:06:43

.......en ik vraag me af hoeveel mensen er hier in Rotterdam bij de presentatie zijn geweest.


Waarom wil je dat weten? Of moet je er geweest zijn om een mening te mogen hebben? Was je er zelf wel bij?  :D
Ik doelde op of er verder is gekeken dan de foto's van ts en of er meer is gedaan dan zeuren vanuit de zolderkamer.
Zelf was ik er uiteraard bij.
Re: NS Coradia Stream
Lid sinds: 2016

offline
Re: NS Coradia Stream
De meeste moderne treinen vind ik ook mooi.

Maar deze niet, gewoon een persoonlijke mening, lijkt mij niets mis mee.

Re: NS Coradia Stream
Lid sinds: 2010

offline
Re: NS Coradia Stream
Je kan op zijn minst zeggen waarom en wat precies je (niet) mooi vindt, want je reactie voegt op een forum heel weinig toe. Er valt namelijk geen inhoudelijk gesprek/discussie met je te voeren op deze manier.
Re: NS Coradia Stream
ACTS.zuid
gast

Re: NS Coradia Stream
Citaat van: Dirkkie_84 op dinsdag 19 juli 2022, 08:59:49

Zelf was ik er uiteraard bij.


Ah, dan heb ik je gemist.
Re: NS Coradia Stream
Lid sinds: 2007

offline
Re: NS Coradia Stream
Citaat van: Dirkkie_84 op dinsdag 19 juli 2022, 00:06:43
Maar waarschijnlijk is er niemand die weet waarom de opstelling zo gekozen is en ik vraag me af hoeveel mensen er hier in Rotterdam bij de presentatie zijn geweest. Of zit iedereen hier weer lekker van achter zijn toetsenbord commentaar te leveren?

Inderdaad, waarom is de opstelling zo gekozen?  Ik heb wel een idee, maar dat is speculeren.
Dat er mensen zijn die liever op hun laptop of smartphone kijken, dat is zo.  Die vinden het fijn wanneer er straks vervoerd wordt in vacuümbuizen.
Wanneer je via de HSL van Amsterdam naar Antwerpen reist, zit je nu al vaak beneden het maaiveld door tunnels, tunnelbakken, enz.  Dat is anders wanneer je in Frankrijk met een TGV reist.
En, ja, ik wil uit het raam kunnen kijken tijdens een treinreis.  Vindt je dat niet nodig, dan kan je altijd vliegen, met ramen trouwens (waarom heeft een vliegtuig ramen?).
Tijdens mijn enige retourreis met de beruchte "Italiaanse TGV" kreeg ik een gereserveerde zitplaats zonder raam (toen moest je nog reserveren...).


Willy
Re: NS Coradia Stream
Lid sinds: 2010

offline
Re: NS Coradia Stream
Citaat van: ACTS.zuid op dinsdag 19 juli 2022, 10:51:26
Citaat van: Dirkkie_84 op dinsdag 19 juli 2022, 08:59:49

Zelf was ik er uiteraard bij.


Ah, dan heb ik je gemist.

Dat is jammer! Volgende keer beter.
Re: NS Coradia Stream
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: NS Coradia Stream
Citaat van: marc-lin op maandag 18 juli 2022, 20:47:40
Sowieso een super lelijke trein.

Inderdaad, maar dat geldt wat mij betreft voor nagenoeg al het moderne materieel.
En dan werkt de NS-huisstijl ook al niet mee in die schreeuwerige IKEA-kleurstelling!
De Sprinter was voor de NS toch wel het laatste mooie treinstel, maar verbleekte bij
haar iconische voorgangers: de Muizeneus, de Apekop en natuurlijk de Hondekop.
Daar kan - qua uitstraling - dit nieuwste treinstel niet aan tippen ...

Groeten,

Erik.
Re: NS Coradia Stream
ACTS.zuid
gast

Re: NS Coradia Stream
Citaat van: Nieuwenhuis op dinsdag 19 juli 2022, 14:20:24

........ die schreeuwerige IKEA-kleurstelling!


Dat vinden meer mensen.....

Re: NS Coradia Stream
Lid sinds: 2011

offline
Re: NS Coradia Stream
Citaat van: Nieuwenhuis op dinsdag 19 juli 2022, 14:20:24
Citaat van: marc-lin op maandag 18 juli 2022, 20:47:40
Sowieso een super lelijke trein.
En dan werkt de NS-huisstijl ook al niet mee in die schreeuwerige IKEA-kleurstelling!

Daar ben ik het (al jaren) helemaal mee eens...kleurstelling is uit de jaren 70, ouderwets en niet mooi.

Vwb de Coradia en modern materieel in het algemeen; Er is heel veel heel mooi modern materieel maar de Coradia is wat mij betreft, estetisch, mislukt
Re: NS Coradia Stream
Lid sinds: 2007

offline
Re: NS Coradia Stream
De indeling ziet er op de volgende video een stuk beter uit en biedt mogelijkheid om uit het raam te turen:

De nieuwe Intercity.

Willy
Re: NS Coradia Stream
Lid sinds: 2016

offline
Re: NS Coradia Stream
Dat de indeling beter is, is een geluk voor de reiziger. Wie deze treinen aan de buitenkant moet zien, is onveranderd slechter af.
Die neus, een schoen gelijkend die ik overigens nooit aan zou trekken, is gewoon triest. Deze ontwerplijn was met de Fyra begonnen. Tot mijn vreugde bleek die trein in alles te falen en dus werd verdere esthetische terreur ons bespaard, maar: we zijn er weer!
En ja, ik ben vooral stoomliefhebber, dus wat weet ik nou? Maar bijvoorbeeld de TGV, ICE2 en Frecciarossa 1000 laten zien hoe treinen er (nu) ook uit kunnen zien. En ik vind dat wel heel fraai.
Natuurlijk is het persoonlijk, subjectief en totale onzin, maar... Die neus.... Het is toch het eerste wat je ziet en die is gewoon lelijk.
Even wilde ik nog de Shinkansen noemen, maar die is ook kansloos geworden. Er zijn modellen met een snavel waar een vogelbekdier jaloers op is. Daar is dit nieuwe wonder van NS nog wel een beetje verteerbaar bij.


Groet,

Peter
Re: NS Coradia Stream
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: NS Coradia Stream
Ben ik de enige die bij die kleurstelling van de neus een associatie heeft met de zware jongens uit de Donald Duck?

Groeten,
Wico
Re: NS Coradia Stream
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: NS Coradia Stream
@citaat Zoals heel veel bewoners van Duckstad zijn ook de Zware Jongens honden. En die wetenschap zou dan dus betekenen dat we nu een waardige opvolger voor de veel bejubelde hondekop hebben.
De cirkel is rond, hoe circulair O:-D.
Re: NS Coradia Stream
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: NS Coradia Stream
Ja allemaal mooi en aardig, de uitspraken hé, niet het treinstel, maar hoe moet het ding dan genoemd worden? De door NS aangedragen benaming vind ik al helemaal niets en "hondekop" hebben we al gehad. "Bouvierkop" of "Pitbullkop" dan? Dat wil je zo een rashond toch ook niet aan doen. Zat al te denken aan "Ganzekop" , dat is ook een lelijk beest (mijn mening) en het lijkt er wel wat op door die zwarte strepen.

Trouwens even ingaand op het video'tje. Die van enthousiasme springende dame vind ik ook schromelijk overdreven. Verder kon ik er geen woord van verstaan.
Re: NS Coradia Stream
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: NS Coradia Stream
Gewoon...eendenbek...

Trouwens over die kleuren:
smaken verschillen !
Snap dat nou eens... :D
Re: NS Coradia Stream
Lid sinds: 2010

offline
Re: NS Coradia Stream
Kilo azijn achterover gedrukt Henk?
Re: NS Coradia Stream
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: NS Coradia Stream
Nee, twee liter. wijsneus.

Als ik iets spuuglelijk vind dan mag ik dat zeggen. En als je dat niet wilt moet je maar een andere kant opkijken.
Re: NS Coradia Stream
Lid sinds: 2010

offline
Re: NS Coradia Stream
Ja, maar onderbouw het dan fatsoenlijk. Dat ding heeft de bijnaam wesp gekregen, maar de tijd van bijnamen is voorbij. Na de koploper zijn er geen bijnamen meer ingeburgerd voor materieelsoorten. Dat zal hier ook niet gaan gebeuren. Hij zal gewoon ICNG genoemd gaan worden.

En dat je er geen woord van kan verstaan, ligt echt aan jou. Ik kan het prima volgen.
Re: NS Coradia Stream
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: NS Coradia Stream
@citaat en die Franse meneer is netjes ondertitelt ;)
Re: NS Coradia Stream
ACTS.zuid
gast

Re: NS Coradia Stream
 @citaat @citaat  @citaat

De treinen bij jullie zijn gelukkig wel mooi Henk en iedereen kan naar buiten kijken.

Citaat van: Alves op zaterdag 12 december 2009, 11:25:42




Gr, Ben. ;)
Re: NS Coradia Stream
Lid sinds: 2016

offline
Re: NS Coradia Stream
Citaat van: Dirkkie_84 op zondag 24 juli 2022, 18:49:58
Dat ding heeft de bijnaam wesp gekregen, maar (..)  Hij zal gewoon ICNG genoemd gaan worden.

ICNG... Intercity nieuwe generatie? Dat is een stomme naam. Sorry.
Want er komt een moment dat hij vervangen wordt. Door een intercity nieuwere generatie.... Die heet dan ook  INCG?
En die daarna komt ook, nieuwste generatie?! En dan is het klaar?

Als we  vanaf 1839 ongeveer hetzelfde gedaan hadden, heette elke trein Arend of Snelheid. Ze waren met zijn tweeën en toen sloeg het qua namen al nergens op. Hou het dan bij vogels.... Of bij snelheid: TGV!

Maar goed, dit (lelijke) beestje verdient een deugdelijke naam. En 'Eend' komt nog wel het best in de buurt van wat ie verdient. Zijn we ook weer bij de vogels terug!

De groeten,

Peter
Re: NS Coradia Stream
ACTS.zuid
gast

Re: NS Coradia Stream
 @citaat De reiziger boeit het niet, die stapt gewoon in zo'n ding en laat zich vervoeren van A naar B. Hij/zij heeft geen weet van IRM, VIRM, VIRMm, VIRMm1 of Regiorunner. Da's voer voor spoorautisten...... ;)
Re: NS Coradia Stream
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: NS Coradia Stream
 @citaat @citaat

Sorry hoor maar "eend" voor dit ding vind ik een belediging aan het adres van een occulte auto. Dat gaat het niet worden.  ;)

Dirkkie, onderbouwen? Nu moet ik toch even glimlachen hoor. Het is de stelling van Phytagoras niet.
Ten eerste over smaak valt niet te twisten. Wat jij nu wel doet.
Ten tweede een onderbouwing gebruik je om een ander over te halen om jouw inzichten over te nemen. Daar heb ik helemaal geen behoefte aan. Ik vind het niet mooi, basta. Wat jij er van vind is helemaal aan jou en daar heb ik ook geen enkele belangstelling voor.
Krijg hier het idee dat wij het allemaal mooi moeten vinden omdat jij het mooi vindt. Dat gaat dus niet gebeuren. die neiging hou je maar voor je.
Re: NS Coradia Stream
Lid sinds: 2010

offline
Re: NS Coradia Stream
Haha, smaak is subjectief, maar je kunt het nog altijd wel onderbouwen waarom je iets niet mooi vindt ipv koppig zeggen "ik vind het niet mooi". Daar kwam ik vroeger op de kleuterschool mee weg, maar daarna niet meer hoor.
Een onderbouwing is dus niet per se om iemand over te halen, maar ook om je stelling te duiden. En dat jou het niet boeit wat ik ervan vind, kan mij persoonlijk niet zo heel veel schelen, maar het roept bij mij wel de vraag op wat je op een forum doet. Daar wisselen mensen meningen, gedachten en kennis uit. Als je daar niet voor open staat, lijkt me dit niet de plek voor je.

Volgens mij heb ik nergens gezegd dat ik hem mooi vind...Dus die laatste opmerking gaat al niet op.
Re: NS Coradia Stream
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: NS Coradia Stream
Mijn eerste indruk was ook "de zware jongens" van Donald Duck;
Tweede gedachte die opkwam was een kikker of pad. Die zijn ook vaak niet bepaald fraai te noemen...

Groet, Paul
Re: NS Coradia Stream
Lid sinds: 2008

offline
Re: NS Coradia Stream
"Boevenkop" dan maar?
Re: NS Coradia Stream
Lid sinds: 2011

offline
Re: NS Coradia Stream
Of gewoon "Miskleun"
Re: NS Coradia Stream
Lid sinds: 2008

offline
Re: NS Coradia Stream
SLT heeft als bijnaam "SLET".
ICNG zou dan bijvoorbeeld "PIMP" kunnen heten.
Re: NS Coradia Stream
Lid sinds: 2008

offline
Re: NS Coradia Stream
Of "IC eNGerd".
Re: NS Coradia Stream
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: NS Coradia Stream
voorlopig beter deze trein dan in de file op schiphol  :D
Re: NS Coradia Stream
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: NS Coradia Stream
Zelf vind ik het - voor een treinstel dan - best een geslaagd ontwerp. Een Koploper of de eerste dubbeldekkers zijn een heel stuk minder fraai qua uiterlijk.
Alleen de belijning die de NS erbij heeft verzonnen, vind ik minder geslaagd. Die neerwaartse lijn vanaf de cabine naar achteren - en het zwart dat overgaat in blauw - is niet mooi. Het treinstel heeft zo wel een beetje het uiterlijk van een vriendelijk ogend slangetje, dat met de kop omhoog en de tong uit de bek over de grond schuifelt. Ik heb de trein daarom voor mezelf al 'Graaf Slis' genoemd, naar die onnozele slang uit de Robin Hood tekenfilm. ;)
Re: NS Coradia Stream
ACTS.zuid
gast

Re: NS Coradia Stream
Citaat van: feniks op maandag 25 juli 2022, 21:34:09
voorlopig beter deze trein dan in de file op schiphol  :D

De trein brengt je echt niet naar zo'n kutstrand in Turkije.....
Re: NS Coradia Stream
Lid sinds: 2016

offline
Re: NS Coradia Stream
Nee, en ook niet naar het klote strand van Hoek van Holland...
Of rijdt daar nou eindelijk wel een trein, of eh, metro?
Re: NS Coradia Stream
ACTS.zuid
gast

Re: NS Coradia Stream
 @citaat Wat ik er van weet is dat ze nog aan het graven zijn voor het laatste stukkie naar Harwich.