Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Geen verbinding meer tussen pc en cs1r na ziggo connect box

Gestart door tikker vrijdag 17 juni 2022, 19:45:58

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Geen verbinding meer tussen pc en cs1r na ziggo connect box
Sinds ik de connect box van ziggo heb geplaatst (14-06-22) kan ik geen verbinding maken tussen pc en cs1r. Voorheen met de upc-router geen problemen. De ip adressen zijn wel gewijzigd en die heb ik overeenkomstig in de cs1r aangepast. Vervolgens ziet Koploper de cs1r niet. Kan het zijn dat de "moderne" techniek van ziggo (?!) niet door Koploper wordt ondersteund? ook lage waarden voor het laatste ip adres-getal geven geen soelaas. Hoe weet de pc/Koploper welk apparaat hij moet hebben als zijnde de cs1r eigenlijk? Vraag ik mij nu af.
Re: Geen verbinding meer tussen pc en cs1r na ziggo connect box
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Geen verbinding meer tussen pc en cs1r na ziggo connect box
Kun je de CS1 via de browser wel benaderen?


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Geen verbinding meer tussen pc en cs1r na ziggo connect box
Beste  Tikker, gewoon  ziggo bellen en zeggen  wat er aan de hand is. mijn pc kon de printer niet meer inschakelen, de monteur kwam en die moest nog puur typen om hem weer te installeren. groeten , Klaas.
Re: Geen verbinding meer tussen pc en cs1r na ziggo connect box
Dag Klaas: ja dat probleem heb ik ook nog... (bellen wel de beste optie vermoedelijk...)

Dag Peter: Ja de cs1r kan ik gewoon zien via zijn ip adres. In de connect box staat ie ook als een van de verbonden apparaten.
Re: Geen verbinding meer tussen pc en cs1r na ziggo connect box
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Geen verbinding meer tussen pc en cs1r na ziggo connect box
Heb je je CS1R op dhcp staan?
Re: Geen verbinding meer tussen pc en cs1r na ziggo connect box
Citaat van: tikker op vrijdag 17 juni 2022, 19:45:58
Hoe weet de pc/Koploper welk apparaat hij moet hebben als zijnde de cs1r eigenlijk? Vraag ik mij nu af.

Je moet ook in koploper het ip-adres aanpassen. Dat is nog wel handig. Anders weet koploper niet welk ip-adres aangestuurd mag worden. In de connectbox van Ziggo is te zien welke ip-adresrange er uitgegeven wordt. Normaal kan je dan een vast ip-adres buiten die range kiezen. Of je neemt een ip-adres aan het einde van de range. Anders krijg je conflicten in je netwerk.
Re: Geen verbinding meer tussen pc en cs1r na ziggo connect box
Ik heb het gevonden.
En achteraf gezien natuurlijk heel logisch: in Koploper was ik nog vergeten om het ip adres aan te passen (dank ronaldk), staat bij 'digitaal systeem' in 'instellingen per database'.
Opgelost. Dank aan allen, door de opmerkingen ga je weer anders zoeken en kom je tot iets. Heel fijn.
(nu die printer nog Klaas, maar dat hoort hier niet thuis)
Re: Geen verbinding meer tussen pc en cs1r na ziggo connect box
 @citaat  :thumbup:

Citaat van: tikker op vrijdag 17 juni 2022, 22:27:13
(nu die printer nog Klaas, maar dat hoort hier niet thuis)

Zal hetzelfde verhaal zijn: Als het WiFi controleer of deze op het juiste WiFi-netwerk zit. Zet of het verkrijgen van IP-adres op DHCP en anders een IP-adres net buiten de IP-range van de connectbox of aan het eind van de range. Dan kan je in Windows via printers opnieuw toevoegen of de poort aanpassen. Dat is eigenlijk om het even.