Nieuws: Treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!
+  3rail Forum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Elektronicatechniek
| | |-+  Geen verbinding meer tussen pc en cs1r na ziggo connect box
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Geen verbinding meer tussen pc en cs1r na ziggo connect box  (gelezen 473 keer)

tikker

• Zeer Toffe Gast
  • *
Geen verbinding meer tussen pc en cs1r na ziggo connect box
« Gepost op: vrijdag 17 juni 2022, 19:45:58 »

Sinds ik de connect box van ziggo heb geplaatst (14-06-22) kan ik geen verbinding maken tussen pc en cs1r. Voorheen met de upc-router geen problemen. De ip adressen zijn wel gewijzigd en die heb ik overeenkomstig in de cs1r aangepast. Vervolgens ziet Koploper de cs1r niet. Kan het zijn dat de "moderne" techniek van ziggo (?!) niet door Koploper wordt ondersteund? ook lage waarden voor het laatste ip adres-getal geven geen soelaas. Hoe weet de pc/Koploper welk apparaat hij moet hebben als zijnde de cs1r eigenlijk? Vraag ik mij nu af.
Groet,
JH

Systeem: Märklin, CS1 Reloaded 4.2.8 (ESU dus...), Koploper, Tams S88, C-rail, HSI-88

Degeluidsman

• Forum Moderator
  • A member of the Duurstede Group®
Re: Geen verbinding meer tussen pc en cs1r na ziggo connect box
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 17 juni 2022, 19:48:59 »

Kun je de CS1 via de browser wel benaderen?

Mvg,

Peter Degeluidsman

Klaas

• Toffe Gast
  • *
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 17 juni 2022, 20:06:53 »

Beste  Tikker, gewoon  ziggo bellen en zeggen  wat er aan de hand is. mijn pc kon de printer niet meer inschakelen, de monteur kwam en die moest nog puur typen om hem weer te installeren. groeten , Klaas.

tikker

• Zeer Toffe Gast
  • *
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 17 juni 2022, 20:39:45 »

Dag Klaas: ja dat probleem heb ik ook nog... (bellen wel de beste optie vermoedelijk...)

Dag Peter: Ja de cs1r kan ik gewoon zien via zijn ip adres. In de connect box staat ie ook als een van de verbonden apparaten.
Groet,
JH

Systeem: Märklin, CS1 Reloaded 4.2.8 (ESU dus...), Koploper, Tams S88, C-rail, HSI-88

Kappa

• Forum Moderator
  • Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 17 juni 2022, 20:48:38 »

Heb je je CS1R op dhcp staan?
Groeten Ad

Het leven van een trein gaat niet over rozen....wel over rail! :D

ronaldk

• Vaste Inboedel
    • H0: Bouw van mijn baan
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 17 juni 2022, 20:49:23 »

Hoe weet de pc/Koploper welk apparaat hij moet hebben als zijnde de cs1r eigenlijk? Vraag ik mij nu af.

Je moet ook in koploper het ip-adres aanpassen. Dat is nog wel handig. Anders weet koploper niet welk ip-adres aangestuurd mag worden. In de connectbox van Ziggo is te zien welke ip-adresrange er uitgegeven wordt. Normaal kan je dan een vast ip-adres buiten die range kiezen. Of je neemt een ip-adres aan het einde van de range. Anders krijg je conflicten in je netwerk.
De bouw van Poggendam: Op het 3railforum en BNLS-forum

tikker

• Zeer Toffe Gast
  • *
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 17 juni 2022, 22:27:13 »

Ik heb het gevonden.
En achteraf gezien natuurlijk heel logisch: in Koploper was ik nog vergeten om het ip adres aan te passen (dank ronaldk), staat bij 'digitaal systeem' in 'instellingen per database'.
Opgelost. Dank aan allen, door de opmerkingen ga je weer anders zoeken en kom je tot iets. Heel fijn.
(nu die printer nog Klaas, maar dat hoort hier niet thuis)
Groet,
JH

ronaldk

• Vaste Inboedel
    • H0: Bouw van mijn baan
« Reactie #7 Gepost op: zaterdag 18 juni 2022, 19:08:09 »

@citaat  :thumbup:

(nu die printer nog Klaas, maar dat hoort hier niet thuis)

Zal hetzelfde verhaal zijn: Als het WiFi controleer of deze op het juiste WiFi-netwerk zit. Zet of het verkrijgen van IP-adres op DHCP en anders een IP-adres net buiten de IP-range van de connectbox of aan het eind van de range. Dan kan je in Windows via printers opnieuw toevoegen of de poort aanpassen. Dat is eigenlijk om het even.
De bouw van Poggendam: Op het 3railforum en BNLS-forum
Pagina's: [1]   Omhoog