We zijn nog steeds in de omgeving van De Lutte en schuiven weer een plekje op.
42. Op naar locatie 10 en 10a op de kaart. Dat is de overweg in de Harinkweg in De Lutte. Maar voordat we de overweg gaan bestuderen, eerst een stukje historie:
Op Google Maps staat bij inzoomen de aanduiding "Markesteen op het spoor". Aan de zuidkant van het spoor ligt inderdaad een redelijk grote steen met daarnaast een informatiebord.

43. Op dit bord worden een aantal zaken uitgelegd, zoals de reden waarom het spoor is aangelegd.

44. En de reden van het bestaan van dit soort Markestenen. Zoals de naam vermoed, zal het hier gaan om een 'merksteen', in dit geval om een grens aan te duiden. Eventuele Tukkers, die meelezen mogen dit zeker verbeteren.

45. De Markesteen zelf ....

46. .... en het informatiebordje wat ervoor staat in meer detail.

47. De overweg in de Harinkweg zelf. Staande aan de zuidkant van het spoor. De Markesteen ligt hier bijna recht achter me.

48. Kijkend in de richting van De Lutte (en Duitsland). Links staat een "ATB-uitschakelbord" (in het seinenboek staat hierover: "Aanduiding van het einde van het gebied waar het automatische treinbeïnvloeding systeem ATB of ATBNG functioneert."

49. En dit ingezoomd. Rechts van het midden van de foto staat een hek, dat is locatie 10a op de kaart. Daar heb ik een poosje staan wachten op zaken die niet kwamen, zoals treinen......

50. De overweg overgestoken en de blik gericht richting Oldenzaal. Deze overweg blijkt ook te liggen op het uiterste puntje van het emplacement van station Oldenzaal.

51. Teruggelopen en licht ingezoomd op het uithaalspoor wat tot net voor de overweg ligt.

52. Op weg naar locatie 10a dit portaal vastgelegd, waar te zien is, dat er aan één kant een schakelaar voor de bovenleiding zit met in de bovenleiding zelf nog het een en ander aan zaken die hiervoor zorgen.

53. De (licht ingezoomde) blik richting de overweg, rechts het hoofdsein met lichtbak en een bord die baanvaksnelheid 80 km/h aangeeft. In het station Oldenzaal zelf is de maximum snelheid 70 km/h.

54. Op locatie 10a heb ik een poos staan wachten op niks eigenlijk.....
Totdat ik in de begroeiing een hertje zag lopen, die opeens het spoor overstak. Dat heb ik wel kunnen vastleggen! Helaas maar één foto kunnen maken, want het beestje was wel heel snel weer verdwenen.

55. Kasten met electronica voor van alles en nog wat staan (blijkbaar) niet per se in de buurt van seinen en/of overwegen. Ook een stukje verder weg kunnen ze staan, zoals deze twee exemplaren, die verscholen in het onkruid staan te staan.

56. En net voordat ik richting de volgende locatie wilde gaan, kreeg ik een berichtje dat de 1828 met een keteltrein onderweg was. Ik had het nauwelijks gelezen of de bellen van de overweg begonnen te rammelen.....
En inderdaad: de 1828 met een keteltrein kwam langs

57.

58.

59. Al snel gevolgd door een Flirt van Eurobahn richting Oldenzaal en verder.