Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Instellingen en Sound met Marklin decoder op analoog bedrijf

Gestart door Hanzi zondag 12 juni 2022, 19:09:03

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Instellingen en Sound met Marklin decoder op analoog bedrijf
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Instellingen en Sound met Marklin decoder op analoog bedrijf
Goedenavond, ik heb een BR53 uit '79 aangeschaft welke niet alleen naar digitaal is omgebouwd, maar ook nog voorzien van geluidselectronica en speakertje.
Ik heb deze vragen ook al in mijn eigen topic gesteld, maar wellicht dat ze hier door meer techneuten gelezen en beantwoord worden ;).
Volgens de kenners is het een Marklin decoder.
- klopt dat inderdaad?
- zijn de rij-eigenschappen instelbaar voor analoog bedrijf? Hij heeft nu een vrij hoge aanvangsspanning nodig en gaat er dan te snel vandoor; snelheid is vervolgens wel terug te regelen.
- is het geluid inschakelbaar zodat dat functioneert bij analoog bedrijf?
Re: Instellingen en Sound met Marklin decoder op analoog bedrijf
Heb je er boekjes bij gekregen? Zo ja: Wat staat daar in? Zo nee: Vind iemand met een digitale centrale of een marklin-lokprogrammer om het een en ander uit te lezen. Dan weet je wat er in zit en of je de instellingen kan wijzigen
Re: Instellingen en Sound met Marklin decoder op analoog bedrijf
In de regel staat het geluid default al aan bij analoog rijden. En je kunt altijd even in de handleiding kijken.

https://static.maerklin.de/damcontent/56/e0/56e098318ba4567fed1fcc8825ab21071434542033.pdf

Gr, Ben.
Re: Instellingen en Sound met Marklin decoder op analoog bedrijf
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Instellingen en Sound met Marklin decoder op analoog bedrijf
Dank Ben, dáár kan ik wat mee :thumbup:.