Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

cs3 treinafbeeldingen en % vs km/h

Gestart door DA79 woensdag 25 mei 2022, 20:30:49

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
cs3 treinafbeeldingen en % vs km/h
Ik ben net overgestapt van mijn ms2 naar een cs3.
De gewone cs3 met de reden dat ik nu nog mijn wissels met druktoetsen bedien en deze later via de cs3 ga ombouwen.
En had begrepen dat dit ook geen probleem is met de std cs3, ook al heeft deze geen ingebouwde s88 aansluiting.

Maar mijn vraag;

Ik heb voormalige delta loks met msd3 omgebouwd, nu geeft de cs3 deze aan als msd3 logo.
Kun je deze afbeelding wijzigen in een treinplaatje passend bij de lok?
Weet, het is piet lut, maar vind de treinplaatjes er beter uit zien dan de msd3 logo's

Daarnaast viel mij op dat de iets oudere mfx loks in mijn collectie de snelheid met procent % word aangegeven en de nieuwere loks in km/h
Is het % om te zetten naar km/h?  Of moet ik dit voor lief nemen.

Vraag 3;

Kun je een baanplan aan gaan maken zonder dat de wissels al bedienbaar zijn via cs3?
Of is dit niet logisch, want heb nu alleen mijn loodsdeuren en draaischijf op mijn bedienscherm........De wissels zijn voor als nog toets.
Re: cs3 treinafbeeldingen en % vs km/h
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: cs3 treinafbeeldingen en % vs km/h
Citaat van: DA79 op woensdag 25 mei 2022, 20:30:49
Ik ben net overgestapt van mijn ms2 naar een cs3.
De gewone cs3 met de reden dat ik nu nog mijn wissels met druktoetsen bedien en deze later via de cs3 ga ombouwen.
En had begrepen dat dit ook geen probleem is met de std cs3, ook al heeft deze geen ingebouwde s88 aansluiting.
Klopt. Als je later s 88 modules aan de CS 3 wil koppelen, begin je met een link s 88. Die kan zelf ook al 16 terugmeldingen aan, en daarna kun je verder met één reeks oude s 88's en twee reeksen nieuwe.

Citaat van: DA79 op woensdag 25 mei 2022, 20:30:49Maar mijn vraag;

Ik heb voormalige delta loks met msd3 omgebouwd, nu geeft de cs3 deze aan als msd3 logo.
Kun je deze afbeelding wijzigen in een treinplaatje passend bij de lok?
Weet, het is piet lut, maar vind de treinplaatjes er beter uit zien dan de msd3 logo's
Ja, dat kan, het staat beknopt uitgelegd op pagina 11 van de handleiding. Je kunt een plaatje selecteren uit de vele die de CS 3 al kent of een eigen plaatje gebruiken.

Citaat van: DA79 op woensdag 25 mei 2022, 20:30:49Daarnaast viel mij op dat de iets oudere mfx loks in mijn collectie de snelheid met procent % word aangegeven en de nieuwere loks in km/h
Is het % om te zetten naar km/h?  Of moet ik dit voor lief nemen.
Een citaat uit de handleiding, pagina 12, over het bewerken van loceigenschappen op tabblad Info: "Als u bij de snelheidsmeter 10 invoert, wordt de snelheid in procent aangegeven en niet in km/h."
Het lijkt er dus op dat bij die oude mfx-locs de snelheidsmeter op 10 staat.

Citaat van: DA79 op woensdag 25 mei 2022, 20:30:49
Vraag 3;

Kun je een baanplan aan gaan maken zonder dat de wissels al bedienbaar zijn via cs3?
Of is dit niet logisch, want heb nu alleen mijn loodsdeuren en draaischijf op mijn bedienscherm........De wissels zijn voor als nog toets.
Zeker kan dat. Je kunt alle wissels invoeren die je maar wilt en gewoon een adres opgeven. Dat er helemaal geen decoder is die via dat adres de wissel schakelt, maakt voor de CS 3 niet uit. De stand van de wissel zoals hij op het scherm van de CS 3 staat betekent verder niets.
Re: cs3 treinafbeeldingen en % vs km/h
De S-88 bus heeft op zich niets te maken met het bedienen van de wissels. Zodra je de wissels aanstuurt via (enkelvoudige of meervoudige) decoders, kun je ze via het 'keyboard' van het CS bedienen. En ook via het sporenplan. Daar kun je ook wisselstraten mee definiëren en schakelen.

S-88 is alleen nodig voor terugmelding en treindetectie. Daarmee kun je dan geautomatiseerd rijden.


Groet,

Peter
Re: cs3 treinafbeeldingen en % vs km/h
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: cs3 treinafbeeldingen en % vs km/h
Je kan een gebeurtenis aanmaken in de CS3,  die dan ook via de terugmelding wissels en functies kan schakelen.
Dat vergeet men ook te melden.
Je kan voorbeelden vinden op YouTube hierover, zei het wel dat je moet zoeken  naar de CS3  en aanverwante artikelen.
Re: cs3 treinafbeeldingen en % vs km/h
Bedankt voor de reacties.

Ik had al gezien dat de snelheid op 10 stond, maar nog niet aangepast omdat ik niet wist of dit de v-min en v-max zou veranderen.
Dat van die plaatjes, daar ga ik zeker mee stoeien, want heb een stuk of 5 leuke msd3 loks welke meest voormalige delta loks zijn.
En plaatjes zijn mooier dan logo's ;)

Ik moet mij nog even goed verdiepen in de cs3 en het een en ander door lezen, maar al doende leert men.
Automatisch rijden is op dit moment nog niks voor mij, wel is het de bedoeling om zoveel als mogelijk het te laten aansturen door 1 controller.
Wissels, seinen, deuren en dergelijk.

De deuren werken nu via de baanstroom detectie, dit is een faller systeem voor in mijn geval het bedienen van de lok loods deuren.
Deze had ik al ingesteld op mm2 wissel adres i.p.v. dcc met de ms2 en werd ook automatisch met de cs3 overgenomen.
Re: cs3 treinafbeeldingen en % vs km/h
Voor ik het vergeet, had nog wel een vraag over de programmeer spoor.

Ik heb een programmeerspoor gemaakt door deze te scheiden van de rest na een wissel.
Dit zodat je geen los stuk spoor hebt op de baan.

Op de cs3 zit een eigen stekker voor de programmeerspoor, deze wou ik hier op aansluiten.
Maar kan de lok dan wel via de wissel over de programmeer spoor rijden?
Staat hier spanning op dat deze via de hoofdspoor de programmeerspoor op rijd waarna ik deze kan programmeren en weer terug rijden?
De rails zijn gescheiden d.m.v. plastic inserts, en met de ms2 trok ik dan de hoofdbaan aansluit stekkers uit de verdeelblok zodat ik alleen programmeerde via het programmeer spoor.

Het is weer de bedoeling dat de lok via de wissel de programmeerspoor op rijd, waarna ik deze kan programmeren en weer de hoofdbaan op rijd.

Re: cs3 treinafbeeldingen en % vs km/h
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: cs3 treinafbeeldingen en % vs km/h
Zelf zou ik dat niet doen, omdat je twee dingen dan tijdelijk kortsluit met de sleper.

Gewoon onder je baan een stukkie spoor op een plankje dat kan best, of op de werkbank, alleen weet ik niet of het haalbaar is.
En dat plankje gewoon met stekkers aan je CS3 verbinden,

Maar goed dit is slechts maar een tip ;)
Re: cs3 treinafbeeldingen en % vs km/h
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: cs3 treinafbeeldingen en % vs km/h
Of wat jij wilt zal werken, weet ik niet. Er zal spanning staan op het programmeerspoor, maar zoals Hans al aangeeft, als de trein van het hoofdspoor naar het programmeerspoor rijdt en vice versa, zal de sleper heel even beide middenleiders raken. Ik verwacht wel dat de CS 3 daar tegen kan (het is immers niet heel anders als een booster op een deel van het spoor) maar om het zeker te weten, zou ik het direct aan Märklin vragen. Als iemand anders zegt dat het kan maar het gaat toch fout, zal het immers niet onder garantie vallen. Als Märklin zegt dat het kan, dan wel.

Overigens heb ik geen permanent programmeerspoor, dat vind ik niet nodig.

Ten eerste kunnen mfx-decoders gewoon op de baan geprogrammeerd worden.

Ten tweede verander ik bijna nooit iets aan de instellingen. Bij een nieuwe loc op mijn baan zet ik doorgaans meteen het volume lager, daarna mag 'ie rijden. Na een tijdje verander ik soms nog wel eens iets aan de maximum snelheid of de optrek- en afremvertraging, dat is het wel zo'n beetje. Voor mfx-decoders kan dat dus gewoon op de baan, voor andere leg ik wel even een kort programmeerspoor neer. Vind ik wel zo gemakkelijk. Jij kunt je vraag naar Märklin mailen en hetzelfde doen terwijl je op het antwoord wacht.
Re: cs3 treinafbeeldingen en % vs km/h
Daarom ook mijn vraag.

Bij de ms2 zaten beide voeding op 1 verdeelblok en voor ik ging programmeren trok ik dan die van de hoofdbaan eruit zodat je alleen de programmeerspoor gebruikte.
Heb nog niet ontdekt of mijn idee wil om de reden die je net aangaf.
Tijdelijk heb je een sluiting tussen de hoofdspoor en programmeerspoor tijdens het oprijden.
En weet nog niet of dit kan/mag.
Deze manier beviel mij omdat ik niet steeds de loks van de rails hoefde te halen.

Ik zou dit kunnen oplossen door een schakelaar er tussen te zetten die de aansluitingen op het programmeer spoor schakelt of toch maar een rollerbank aanschaffen.

Plaatjes en km/h opgelost :D :D :D Zelfs de oudere delta loks staan er tussen wat een stuk leuker staat in het display.
Zelfs de kleur klopt.

Re: cs3 treinafbeeldingen en % vs km/h
 :thumbup:

Ga ik doen Rob.

Re: cs3 treinafbeeldingen en % vs km/h
Wat je nog kunt overwegen is een driestanden-schakelaar in te zetten op je programmeerspoor. Daarop sluit je de draden van de gewone baanstroom op bijvoorbeeld de linker stand, niks op de middenstand en de stroom voor het programmeerspoor op de rechter stand.
Je rijdt de loc binnen met baanstroom. Dan schakel je naar 0 en dan naar programmeerspoor. En voor het wegrijden doe je het andersom.
Zo voorkom je waarschijnlijk de meeste narigheid. Wel heel consequent uitvoeren, telkens, anders gaat het alsnog mis. Het is niet bullitproof maar wel beter dan wat je nu hebt.

Groet,

Peter
Re: cs3 treinafbeeldingen en % vs km/h
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: cs3 treinafbeeldingen en % vs km/h
Dat is een optie, maar dan niet vergeten om te schakelen in de juiste stand.
Anders heb je hetzelfde euvel.
Re: cs3 treinafbeeldingen en % vs km/h
Dat met de schakelaar had ik ook al aan gedacht, op zich geen probleem als massa tussen beide 1 zijn.
Je zou dan een wissel schakelaar kunnen gebruiken die van 2 aansluitingen naar 1 gaat, dan is het of of. (of baan, of program)
De enige fout wat je dan kunt maken is per ongeluk toch via baanspanning programmeren of de loc toch een sluiting laat maken tussen programmeer spoor en baan tijdens het rijden.

Ik wil eerst marklin eens vragen of ik via baan aansluiting het programmeerspoor op kan rijden incl. sluiting tussen beide.
Want als dit wel kan en de programmeerspoor de rijdende lok gewoon ontvangt scheelt dit onnodig werk.
En zou ook een rollerbank schelen, want dan kan de testronde gewoon over de baan.
Re: cs3 treinafbeeldingen en % vs km/h
Citaat van: Hans V200.0 op donderdag 26 mei 2022, 20:54:44
Dat is een optie, maar dan niet vergeten om te schakelen in de juiste stand.
Anders heb je hetzelfde euvel.

Dat was toch ook precies wat of dat ik zei, in de laatste regels van mijn post?
Menselijk falen is niet uitgesloten, maar nu is er altijd de overgang van hoofdbaan naar programmeerspoor en met de schakelaar alleen als je het vergeet of fout doet. Da's hopelijk bij uitzondering.


Groeten,

Peter
Re: cs3 treinafbeeldingen en % vs km/h
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: cs3 treinafbeeldingen en % vs km/h
Je kan ook met een relais 7244 gaan werken, en dat parallel om laten schakelen met de wissel naar je programmeerspoor.
Zo heb ik het geschakeld:
Wissel naar programmeerspoor+7244: spanning + massa van de hoofdbaan op het programmeerspoor, W-sein licht brandt (Warte-signal met twee lichten);
Wissel naar hoofdbaan+7244:, spanning + massa van programmeerspooruitgang op programmeerspoor, W-sein uit.
Dan heb je gelijk een optische check: als het W-sein brandt, is de spanning + massa van de hoofdbaan; is het uit, dan is de spanning en massa programmeerspoor.
Derhalve 3 van de 4 schakelingen van de 7244 zijn gebruikt: een voor de spanningswisseling, 1 voor de massawisseling (bij de ECoS verplicht gescheiden van de hoofdbaan), 1 voor het W-sein.
I.p.v. het W-sein, kan je ook een afsluitsein gebruiken (wit/rood); of als je NL rijdt, bijv. een dwergsein.

Groet, Paul
Edit: 7245 moet dus 7244 zijn, nummers aangepast.
Re: cs3 treinafbeeldingen en % vs km/h
Ik heb bericht van marklin gekregen.
Ik kan gewoon met de trein van het baanspoor naar de programmeerspoor rijden met de cs3.

Ik had gevraagd of ik mijn trein met de cs3 over de baan rails naar het geïntegreerde programmeerspoor kan rijden als deze zijn gescheiden d.m.v. die plastic insteek scheiders van de c-gleis.
En dat deze dan tijdelijk contact maken bij het passeren van de baan naar program stroom circuit.

Dit kon volgens marklin, maar moest wel in de gaten houden dat de polariteit goed is aangesloten.

Dus ik kan deze sectie (stukje rails na een wissel) weer afsluiten van de baanstroom en voorzien van programmeer stroom.
Deze stukje rails gebruikte ik al om loks te programmeren met de ms2 en om mijn geislinger steige set te stallen.
Re: cs3 treinafbeeldingen en % vs km/h
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

online
Re: cs3 treinafbeeldingen en % vs km/h
Nou ik doe het gewoon zoals Derk het in het antwoord van marklin gekregen heeft, en heb tot dusver geen problemen gekregen hiermee...
Re: cs3 treinafbeeldingen en % vs km/h
Oké. We doen dus niet wat er in de gebruiksaanwijzing staat en hopen er het beste van?
Re: cs3 treinafbeeldingen en % vs km/h
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

online
Re: cs3 treinafbeeldingen en % vs km/h
Tja ik heb er na 5 jaar geen enkel probleem mee gehad, so....
Re: cs3 treinafbeeldingen en % vs km/h
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

online
Re: cs3 treinafbeeldingen en % vs km/h
Indeed, goed dat jij niet meer tot de dummy's behoort 😬
Re: cs3 treinafbeeldingen en % vs km/h
Even voor de goede orde, ik heb duidelijk gevraagd of dit kon met de kunststof scheiders tussen de beide delen. (74030)
Beide spoorsecties reageren hetzelfde op de cs3, behalve dat er 1 voor het programmeren is, en dit wordt niet continu gebruikt.

Vraag:
CiteerSehr geehrte Dame oder Her.

Ich habe einen frage über meinen cs3.
Ich habe ein programmier gleis nach einem Wechsel montier, Diese ist getrennt mit den Kunststoff Ersatzteile isoliert. (74030)
So Falt den programmier gleis nicht auf.
Kan ich mit den cs3 meine Lok über der Bahn mit bahn Strom fahren nach den programmier gleis? Ich frage eigentlich ob es keine Probleme gibt wann meine Lok die bahn Strom und programmier Strom sließung macht auf den Punkt das die Lok von bahnstromgleis nach progrmmiergleis fahrt.
Oder ist es besser einen complet getränte programmiergleis zu haben, und nicht mit isolier stukke zwischen bahn Strom und programmiergleiss.
Mit Freundlichen Gruße,


Antwoord:

CiteerSehr geehrter Herr,
vielen Dank für Ihr Schreiben vom 30. Mai 2022.

Sie können das Programmiergleis auch wie von Ihnen beschrieben in die Anlage integrieren. Bitte achten Sie darauf, dass die Kabel rot (Bahnstrom) und braun (Masse) richtig und beide Strecken gleich angeschlossen sind .
Dann steht der Integrierung der beiden Gleise nichts im Wege.
Bitte bleiben Sie gesund.
Mit freundlichen Grüßen
Ihr Märklin Kundenberater
Re: cs3 treinafbeeldingen en % vs km/h
CiteerIndeed..... waarom zou je......  :D

Waarom zouden we nog topics openen, vragen stellen en in gebruiksaanwijzingen kijken als we toch de adviezen niet opvolgen. De schare modelspoor dummy's wordt groter en groter op dit forum met allemaal hun eigen wijsheden. De een is nog slimmer dan de ander en er worden eindeloos veel nieuwe wielen uitgevonden om onder hobbelende karren te zetten.

Tussen die dummie's kunnen af en toe best wel handige techneuten tussen zitten, ook al zijn ze na lange tijd weer aan hun oude hobby begonnen ;) ;)
Re: cs3 treinafbeeldingen en % vs km/h
 @citaat

Hoi Ben,
Is dat niet ook het geval wanneer je met boostersecties werkt?
Die zijn ook alleen met isolatie 74030 van elkaar gescheiden. Toch?
Ik heb dit eens bij onze stamtafel gevraagd, of je dan niet met een sleperwip moet werken. De meerderheid meende van niet. Je zou alleen niet precies bovenop de overgang moeten stoppen, een kortstondige verbinding door de sleper zou geen issue zijn. Met andere woorden: is een overgang van de vaste baan naar een programmeerspoor vergelijkbaar met een overgang tussen boostersecties?
Re: cs3 treinafbeeldingen en % vs km/h
Ben

Ja, dat klopt zoals ook vermeld in mijn mail naar Marklin.

Maar beide functies doen eigenlijk het zelfde, behalve dat er 1 is afgezonderd om mee te programmeren.
Daarbij is het niet verstandig of logisch om de lok op dat contactpunt te laten staan tijdens programmeren, dus deze staat; Of op baan of op het programmeer spoor.
Zo niet, dan is er kans dat bij het programmeren er iets anders mee wordt aangepast in een niet pom situatie.

Als je de lok optilt van baan naar programmeer dan blijven alle instellingen staan zoals ze ook op de baan stonden.
Dus programmeer is in die zake identiek omdat de cs3 zelf geen onderscheid maakt hier in zolang er niet wordt geprogrammeerd.
Het zou niet logisch zijn dat marklin iets verkocht dat bij per ongeluk verkeerd aansluiten direct in rook op zou gaan.

Terug op je antwoord; Ik snap je redenatie, dit was ook de reden van mijn twijfels, daarom ook mijn vraag hier op dit forum en daarna aan Marklin zelf.
(eigenlijk meer met oog op de spanningsbeveiliging tussen beide aansluitingen bij sluiting)

Er zijn meerdere mensen blijkbaar die al jaren in deze setup met de cs3 een programmeerspoor gebruiken.
Deze setup staat eigenlijk niet beschreven in de manual, alleen in algemene vorm dat je op je (baan) spoor niet beide mag aansluiten.
Mijn gedachte was dat zij hiermee het programmeren zelf bedoelden om zo niet alles ontregeld te krijgen.
En wat ik er zelf uit op had gemaakt is dat dit is om bij het programmeren geen storingsbronnen zoals verlichting of andere loks bij niet pom situatie te hebben.
Dit blijft zo door de scheiding van de 2 sporen, ook al worden ze even overbrugt om de lok erover te rijden.
Er staat ook: Geen directe verbinding, niet geen indirecte verbinding.


Ik heb het advies van forumleden aangenomen om dan toch Marklin hierover zelf een vraag te stellen.
Als Marklin zegt dat het kan, wie ben ik dan om dit tegen te spreken.

Misschien als meerdere mensen dit bij marklin vragen zij uiteindelijk de manual dan gaan aanpassen over dit onderwerp, kan zijn dat Marklin hier nooit over heeft nagedacht omdat er ook veel modelspoorliefhebbers zijn met een roller/programmeer bank.
En dit eigenlijk de "norm" lijkt te zijn in de wereld van H0 modelspoor.

Ik vind het zelf prettig om de lok niet steeds van het spoor te halen, de S2/6 en andere van mijn loks hebben zeer fijne details waarbij je moet opletten met het optillen.
Dus het liefs dan zo weinig mogelijk, alleen voor een schoonmaak/smeerbeurtje.

Zelf zou ik zeggen wat ook tegen mij eigenlijk gezegd is; 
Bij twijfel zelf contact op nemen met Marklin, ook i.v.m. garantie.


Paul, met die vergelijking was ook mijn gedachten, want de programmeer aansluiting "kon" wel eens als booster gaan werken (spanningsbeveiliging).
Re: cs3 treinafbeeldingen en % vs km/h
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: cs3 treinafbeeldingen en % vs km/h
Ik zou het programmeergedeelte achter een 2 polige omschakelaar zetten: of de rails zijn verbonden met de "power" uitgang of met de "programmeer" uitgang, om te schakelen als de te programmeren lok in het programmeergedeelte is gearriveerd.

Verder zou ik Märklin eens lastig vallen met het verschil tussen de uitspraak van de Kundenberater en de inhoud van de handleiding.

Groet, Anne W
Re: cs3 treinafbeeldingen en % vs km/h
Anne,

Dat laat ik aan een andere over die ook deze vraag aan marklin wil vragen.
Ik heb mijn antwoord gekregen en ga ze niet in eindeloze discussie lastig vallen als je het niet erg vind.
Dat van die schakelaar, dit had ik met mijn ms2, maar dan een verdeelblok waarin ik de stekkers van de baanstroom eruit trok als ik programmeerde.

Zelf moet ik eerlijk opmerken dat de vertaling in het Nederlands niet altijd even vloeiend is of logisch is verwoord. (ook de nederlandse insider magazine)
Dus ik lees dan ook de Duitse handleiding door ter controle in de manier hoe iets verwoord wordt.

Daarnaast; Niet alle setups in wat mogelijk is zullen denk ik in de handleiding staan, want dan wordt het boek te dik of het document te groot worden.
Vaak staat de basis er in, in een beknopte duidelijke vorm zodat iedereen dit zal begrijpen.
Maar laat wel vragen over aan iemand die andere mogelijkheden denkt te zien of wil uitproberen.

Marklin heeft ook niet voor niets een hele grote aanvulling in pdf op hun site staan als toevoeging voor de handleidingen.
Enkele voorbeeld;
https://www.marklin.nl/fileadmin/media/nl/PDF_documents/CS3_Praktisch_toepassen_deel_3_4.pdf
https://www.maerklin.de/fileadmin/media/service/downloads/support/07420_Grundlagen-zusammengefuegt.pdf
https://www.maerklin.de/fileadmin/media/service/Anleitungen/198141_Dampflok_Kohle_FS03.pdf

En daarnaast nog veel meer aan informatie in pdf in wat er allemaal is en onder andere mogelijk is, het is alleen even lekker lang documentjes lezen.

Maar vragen staat vrij, en ik vind dat ik nog redelijk snel een antwoord heb gekregen van Marklin, dus netjes en een pluspunt waard van Marklin :thumbup: :thumbup:.


Re: cs3 treinafbeeldingen en % vs km/h
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: cs3 treinafbeeldingen en % vs km/h
 @citaat

Wij voormalige zeelieden proberen altijd een altijd stelregels te volgen, waarvan één luidt "better safe then sorry"

Groet, Anne W
Re: cs3 treinafbeeldingen en % vs km/h
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: cs3 treinafbeeldingen en % vs km/h
Als stelregels altijd zouden kloppen, zou Columbus van onze platte pannekoek zijn gevallen toen hij westwaarts zeilde. Oh, wacht even, misschien is dat ook wel wat er werkelijk is gebeurd en zijn we al die jaren voor de gek gehouden!

Zie ook The Flat Earth Society
Re: cs3 treinafbeeldingen en % vs km/h
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

online
Re: cs3 treinafbeeldingen en % vs km/h
😂😅👌
Re: cs3 treinafbeeldingen en % vs km/h
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

online
Re: cs3 treinafbeeldingen en % vs km/h
Citaat van: ACTS.zuid op zondag 05 juni 2022, 12:24:15
Citaat van: Anne W op zondag 05 juni 2022, 11:03:49

Wij voormalige zeelieden proberen altijd een altijd stelregels te volgen, waarvan één luidt "better safe then sorry"


Derk en z'n maat Wimpietje doen daar niet aan. Zij willen de Marklin CS3 reparatieservice zelf ervaren, uit de eerste hand dus. Het wachten is op de lok die tijdens programmeren in de analoog modus schiet..... :D :D
Hasta ahora nada mal se ha pasado... B) B) B)
Re: cs3 treinafbeeldingen en % vs km/h
uno no debe tomar todo literalmente, hay más.?????????

Todo se puede aprender por ensayo y error.


Kwam voor de snelle smartphone aan niet verder dan una serveza por favor ;)
Niet dat translate altijd functioneert 8o :D

De cs3 is aangesloten zoals ik bedoeld had, zou ook de eerste zijn die eventuele problemen hiervan zal vermelden mochten die optreden. ;)
Maar gaat als een zonnetje zonder flikkering of hapering over van baan naar programmeer opstel spoor.
(op eigen risico dan wel te verstaan)

Re: cs3 treinafbeeldingen en % vs km/h
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

online
Re: cs3 treinafbeeldingen en % vs km/h
Me encantan tus comentarios 👌 Volledig met je eens & blij dat alles naar behoren werkt 🤗