Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Loreley - Gotthard - Ticino

Gestart door Jongslog maandag 06 juni 2022, 21:21:06

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Knoeien, verven, schilderen.
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Knoeien, verven, schilderen.
Gisteren inkopen gedaan. De verf van Amsterdam Omber Naturel begon op te raken. En de Action Van Bleiswijck bruin is al tijden niet verkrijgbaar. Het verschil tussen beide kwaliteiten is wel enorm. Nu voor het huismerk van Gerstaecker gegaan. Oker en Omber. 750ml voor 6,50 euro leek mij een prima deal. En dat is gebleken. Geweldig spul om flinke meters te maken met met het rotsgebergte.

Ik wil toch eerst in grote lijnen het landschap in vorm krijgen voordat ik de echte rust heb om met het detailwerk bezig te gaan.

De Biasschina en Valle Leventina:
IMG_E1299.jpg

Het deel waar Locarno komt:
IMG_E1300.jpg

Het deel waar Lugano komt:
IMG_E1301.jpg

Een doorkijk naar de Loreley:
IMG_E1302.jpg

De Loreley rots:
IMG_E1294.jpg

En ook al begonnen met wat begroenen.

Gras aangelegd rondom de kerk, lente en zomer:
IMG_E1288.jpg

En nog meer stukjes gras, zomer en herfst:
IMG_E1289.jpg       

Volgende ronde is bomen en struiken.
Re: Knoeien, verven, schilderen.
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: Knoeien, verven, schilderen.
Ziet er mooi uit Henk! Ik volg met genoegen elke keer weer jouw vorderingen. De kleuren zijn goed getroffen, zoals wijlen couturier Frank Govers ooit in een tv-commercial de woorden bezigde: "Ik ben dol op kleuren, kleuren inspireren mij enorrum!" Ja ja....
Re: Knoeien, verven, schilderen.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Knoeien, verven, schilderen.
Henk,

Lekker bezig zo met rotsen, bergen en begroenen; we zijn allebei met soortgelijk werk bezig :). Ook leuk de heel herkenbare eigen stijl die je bij diverse bouwers op het forum ziet.

De bruine verf van de Action ben ik ook al tijden naar op zoek. Maar de Amsterdam Acrylic in grote verpakking is ook nog redelijk betaalbaar (let op de aanbiedingen, scheelt veel geld).

Groeten,
Wico
Re: Knoeien, verven, schilderen.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Knoeien, verven, schilderen.
Dag Henk.

Je maakt best veel meters, bijna kilometers  :eek:  dat schiet lekker op!  :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Knoeien, verven, schilderen.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Knoeien, verven, schilderen.
En, hoeveel tubes (flessen) waren dat, al met al?
Re: Knoeien, verven, schilderen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Knoeien, verven, schilderen.
Prachtig Henk. :thumbup:

Groet Michel
Re: Knoeien, verven, schilderen.
Mooie bergpartij, die bruggen staan er ook mooi tussen. Wordt een mooi doorkijkje.
Re: Knoeien, verven, schilderen.
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Knoeien, verven, schilderen.
Henk, wat ben jij hier een schitterend stuk berglandschap aan het creëeren op je eigen fascinerende manier. TOP man  :thumbup: :thumbup: .
Re: Knoeien, verven, schilderen.
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Re: Knoeien, verven, schilderen.
@Jan22: De 500 ml pot van Amsterdam Omber Naturel is bijna op. De flessen van Gerstaecker Oker en Omber van 750ml ongeveer voor de helft op. Steeds wel verdund met wat water zodat het makkelijk uitvloeit in alle kieren en gaten. Het gips zuigt natuurlijk een hoop verf op. Het lijkt er op dat het verbruik bij de verf van Gerstaecker een stuk minder is.
Rohrbachbrücke
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Rohrbachbrücke
Het bouwproject gaat verder met de Rohrbachbrücke. De brug tussen Wassen en Göschenen ligt op een plek waar veel lawines zijn die het spoor beschadigden. Door een tunnel te bouwen over de brug wordt het spoor beschermd. De brug ligt dus over het water van de Rohrbach en met deze constructie is het nu ook een Rohr, een pijp.

In het grote voorbeeld is er natuurlijk meer ruimte dan op mijn modelbaan.

Een eerste poging vond ik niet geslaagd. Gebouwd met XPS is de brug uiteindelijk veel te lomp. Het spoor ligt al heel dicht op elkaar om de brug smal te houden.

IMG_E1308.jpg

Bij een tweede poging met een stuk stevig karton kan het geheel compacter worden uitgevoerd en het oogt al meteen veel strakker.

IMG_E1306.jpg

Ervfoor gekozen om er iets meer ronding in te maken. In de modelbouw is overdrijven een kunst. Het was een beetje een puzzel om het karton dan in model te krijgen. De oplossing met wat hulpstukken van hout. De basis is 10 cm breed, strak langs het spoor. De hoogte 8cm waar de bovenleiding zit. De ronding geeft de ruimte voor het rijdend materieel.

IMG_E1305.jpg

Het nieuwe model is dus wat lager en compacter. Er is weinig plaats voor de bovenleiding maar die wordt toch niet functioneel dus kan worden weggelaten in de tunnel.

IMG_E1309.jpg

Met plamuur de boel bewerkt want het moet uiteindelijk beton gaan lijken. Nog steeds een flink ding maar straks met een verfje denk ik wel beter. Dan eerst maar eens testen of alles er door komt en dan ook nog de openingen nog aanbrengen. Het origineel heeft er 4 maar dan worden ze erg smal dus ik maak er 3 van.

IMG_E1307.jpg     
Re: Rohrbachbrücke
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Rohrbachbrücke
Henk,

Een mooie uitdaging om van een lelijk stuk betontunnel (in 1:1) toch nog een redelijk alternatief te bakken. De tweede poging ziet er beter uit, dus ik heb er alle vertrouwen in dat het gaat lukken!

Ik weet dat je graag (en knap) gebruikt materiaal hergebruikt, maar waarom hier niet gekozen voor 3mm grijs karton? Kost bijna niks bij de hobbywinkel en de betonlook krijg je er gratis bij.

Groeten,
Wico 
Re: Rohrbachbrücke
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Rohrbachbrücke
Henk, alles bijgelezen; het zijn echte kunststukjes hoor
Re: Rohrbachbrücke
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Re: Rohrbachbrücke
@Wico : inderdaad een goed idee om grijs karton te halen. Voor een volgende keer ;).
@wimpietje: dank.

Om een beter beeld beeld te krijgen snel een verfje over de tunnelbrug. De gaten zitten er nu ook in. Gegegeven de ruimtebeperkingen moet dit het maar worden. Nu de echte afwerking. De kleur is iets te groen en te donker. De randen nog strak plamuren. En dan de verdere opbouw en inbouw met hekjes en andere details.

IMG_1312.jpg
Rohrbachbrücke
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Rohrbachbrücke
De kleur van de Rohrbachbrücke is nu beter. De tunnel heeft nog inkijk. De uitdaging met scenery hier is de loodrechte wand niet zo hoog laten lijken en de vorm wat proberen te breken. De vrij hoge bomen op de rechterkant van de Slucht helpen daar goed bij.

IMG_E1340.jpg

Op de foto moeilijk te zien maar er ligt een terassen verloop voor een waterval. In het echt zie je door de bomen de waterloop wel beter.
Het ijslands mos linksboven oogt nog een beetje gek, daar is nog wat te doen.

IMG_E1341.jpg 
Re: Rohrbachbrücke
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Rohrbachbrücke
Henk,

Lekker bezig, ik blijf dit met plezier volgen!

Groeten,
Wico
Re: Rohrbachbrücke
Lid sinds: 2017

offline
Re: Rohrbachbrücke
Ieder zijn mening maar persoonlijk vind ik het te veel van het goede met al die tunnels, viaducten en bruggen op een beperkte ruimte.
Ik begrijp dat een en ander voortvloeit uit het zelf ontworpen baanplan
Een en ander neemt niet weg dat ik waardering heb voor het geheel van de eigen "fabrieksels" van Henk.
Zelf krijg ik dat niet voor elkaar door een gebrek aan creatieve vaardigheden.

Cees
Re: Rohrbachbrücke
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Rohrbachbrücke
De creativiteit van Henk kent geen grenzen, en dan eindig je met zo'n Zwitserse gatenkaas :o).

En dat zeg ik met alle respect voor Henk zijn bouwwerken, want ook ik doe hem dat op die manier niet na!

Groeten,
Wico
Re: Rohrbachbrücke
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Rohrbachbrücke
Allemaal weer prachtige bouwwerken Henk, maar toch een puntje van kritiek: ik vind de huidige kleur van het Rohrtalviaduct niet fantastisch. Het ding valt hierdoor wel heel erg op en bovendien is het origineel vuil betongrijs.
Als je de eerste kleur wat vervuild had, was het volgens mij meer conform het grote voorbeeld.
Re: Rohrbachbrücke
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Re: Rohrbachbrücke
Dank voor de reacties. Ik waardeer enorm als mensen verbeterpunten hebben want soms zie je het zelf niet meer en ben je een beetje bedrijfsblind. En het leuke is dat je zelf de keuze hebt om iets te doen met de opmerkingen of niet. De modelbaanhobby is ook altijd keuzes maken en dilemma's oplossen.

@cees, @Wico: Op één punt in de baan is het inderdaad een gatenkaas met alle tunnels. Dat vind ik ook. Dat is het gevolg van de keuze om alle tunnels en bruggen van het Gotthard bergtraject vorm te geven en dan ook nog met alle keertunnels die dan ook nog de juiste kant op moeten draaien met hun spiraal. Ik vind die ene vierkante meter gatenkaas op een baan van ongeveer 22 strekkende meters geen probleem. Voor mij is het de uitdaging om daar dan toch een geloofwaardig landschap van te maken. Dat zal nog niet meevallen.

@Hanzi: Inderdaad is de tunnelbrug nu wel heel clean met de lichte kleur, dank voor de tip. Daar moet nog wat aan gebeuren dus. Het is nog wat passen en meten want de ruimte voor de locs met pantograaf is heel minimaal. En de brug moet verwijderbaar zijn ingeval van ontsporingen. Ik ben al blij dat de vorm nu strakker is en zo klein mogelijk. De tunnelbrug krijgt nog hekjes en andere details.
Re: Rohrbachbrücke
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Rohrbachbrücke
Citaat van: Jongslog op zondag 28 januari 2024, 07:27:32Ik waardeer enorm als mensen verbeterpunten hebben want soms zie je het zelf niet meer en ben je een beetje bedrijfsblind. En het leuke is dat je zelf de keuze hebt om iets te doen met de opmerkingen of niet. De modelbaanhobby is ook altijd keuzes maken en dilemma's oplossen.

En daar kan ik het meer dan 100% mee eens zijn want dat levert een grote variatie aan mooie en unieke modelbanen!

Groeten,
Wico
Re: Rohrbachbrücke
Lid sinds: 2010

offline
Re: Rohrbachbrücke
Citaat van: Jongslog op zondag 28 januari 2024, 07:27:32Ik waardeer enorm als mensen verbeterpunten hebben want soms zie je het zelf niet meer en ben je een beetje bedrijfsblind. En het leuke is dat je zelf de keuze hebt om iets te doen met de opmerkingen of niet.
Daar ben ik het geheel mee eens :thumbup:
Re: Rohrbachbrücke
Lid sinds: 2008

hoge bergen, het liefst zwitsers

offline
Re: Rohrbachbrücke
Ook mee eens‼️

Mvg Hans
Nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Nieuwe aanwinsten
Nee geen nieuwe loc of wagons maar scenerymateriaal! Bij een grote treintafel moet je ook groot denken. Dus voor 100 euro spullen in bulk aangeschaft bij een groothandel.

Een doos van 80x38x38cm. Zeeschuim of Teloxys Aristata (Teloxis)
IMG_E1346.jpg

Een doos ijslands mos of rendiermos van 4 kilo, woudgroen.
IMG_E1348.jpg   

Een doos van 500g ijslands mos of rendiermos, mosgroen.
IMG_E1347.jpg
Indian summer in Ticino
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Indian summer in Ticino
En vandaag gelijk aan de slag met het nieuwe scenery speelgoed.

IMG_E1349.jpg

IMG_E1350.jpg

IMG_E1351.jpg   
Re: Indian summer in Ticino
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Indian summer in Ticino
Henk,

Het doet me een beetje denken aan de kleurrijke oosterse baan die @MrAdmiral aan het bouwen is. Hoewel zeker de tweede en derde foto smaakvol zijn voorzien van mos etc, vind ik het persoonlijk voor een Zwitsers landschap minder geslaagd. Maar het is jouw baan en (fantasie) miniatuurwereld, dus stoor je niet aan mij ;).

Groeten,
Wico 
Re: Indian summer in Ticino
Het is wel een mooi effect, meer natuurlijker dan mijn bomen  :D
Ik ben ook al even aan het zien om met dat "sea foam" spul bomen te maken omdat het een meer natuurlijkere vorm heeft.
Zeker in de kruin van de boom, alleen die stammen zou ik wat "aandikken".
Hier was ik zelf aan het denken om deze in houtlijm te duwen en laten uitdruppen en dan bruin verven.
Je kan ook epoxy putty gebruiken van Tamiya maar dat kost meer dan wat witte houtlijm.
Re: Indian summer in Ticino
Lid sinds: 2021

offline
Re: Indian summer in Ticino
Denk dat de stammen met houtlijm niet veel dikker worden, in ieder geval vrij glad. Houtlijm mengen met houtvezels of schuurstof? Na het aandrogen wat structuur aanbrengen met een ( ijzer/ koper) borsteltje
Re: Indian summer in Ticino
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: Indian summer in Ticino
Henk, ook vanaf jouw eigen draadje nog een fijne verjaardag gewenst en natuurlijk nog vele jaren modelspoorplezier met je fraaie baan!
Re: Indian summer in Ticino
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Indian summer in Ticino
Henk,

Van harte gefeliciteerd! Dat er nog maar veel jaren en updates mogen volgen :).

Groeten,
Wico
Re: Indian summer in Ticino
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Indian summer in Ticino
Henk van harte gefeliciteerd met je verjaardag 🍻.
Re: Indian summer in Ticino
Lid sinds: 2021

offline
Re: Indian summer in Ticino
Van hart Henk!
Re: Indian summer in Ticino
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Indian summer in Ticino
Van harte proficiat, Henk :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Indian summer in Ticino
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Indian summer in Ticino
Henk gefeliciteerd, en... vooral doorgaan ;) !
Re: Indian summer in Ticino
Lid sinds: 2012

offline
Re: Indian summer in Ticino
gefeliciteerd Henk;

mvg,
Michel
Re: Indian summer in Ticino
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Indian summer in Ticino
Een dag te laat maar alsnog van harte gefeliciteerd.
Loreley - Gotthard - Ticino
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Loreley - Gotthard - Ticino
Dank voor alle felicitaties! Erg leuk. En sinds mijn verjaardag ben ik nu ook de trotse eigenaar van een airbrush. Het zal mij benieuwen wat ik daarmee voor elkaar ga krijgen.

Zover is het nog niet want ik ben bezig om mijn bedienpost aan te passen. Ik vond het ding wel erg in het oog springen en hij was eigenlijk iets te laag om als bureau te functioneren. Maar de belangrijkste reden is dat ie teveel plek inneemt waardoor ik niet goed bij de scenery kan.

20220826_192557.jpg

Het plan is een uitschuifbaar bureau zodat ik laptopscherm en Ecos onder de tafel kan schuiven als er geklust moet worden. De rand met K84 elektronica kan veel smaller zijn als ik de printplaten weglaat en alleen de LED's zichtbaar laat zijn. Wel zoveel mogelijk de bekabeling op een vaste plek zodat die niet mee hoeft te schuiven.

Inmiddels begonnen en het komt neer op een soort "open hart operatie". Alle bekabeling naar de bedienpost met de trafo's, Step Down converters en relaispringplaten moet aangepast. Wat een werk! Ik besteed meestal te weinig aandacht aan dit soort zaken maar ik dacht het nu wel voor elkaar te hebben. Nu heb ik daar dus andere ideeën daarover en pas ik het daarom aan. Hopelijk wordt de moeite beloond met een betere en praktischere opstelling. Stay tuned.

 
Re: Loreley - Gotthard - Ticino
Lid sinds: 2008

offline
Re: Loreley - Gotthard - Ticino
Waar heb je de groen spul besteld
Re: Loreley - Gotthard - Ticino
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Re: Loreley - Gotthard - Ticino
@nero: besteld bij een groothandel, daar kun  je als particulier niet terecht. Maar ook te kijgen bij deze of deze.
Loreley - Gotthard - Ticino
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Loreley - Gotthard - Ticino
De bedieningspost is weer in ere hersteld. En hoe! Met een uitschuifbaar bureau. Bij het scenerywerk schuif je het bureau in en zit het niet meer in de weg. Bovendien zijn laptop en Ecos dan ook beschermd tegen vuil en verfspatten.

De K84 relais kaarten verplaatst en alleen de LED's zichtbaar gemaakt. Dat is handig om te weten of je de schakelopdrachten goed "geprogrammeerd" hebt in Koploper. De 'DC step down converters' wel in het zicht want dat staat wel fancy. Die gebruik ik om het voltage van de verschillende scenery-projecten af te stellen. De snelheid van de motor van bijvoorbeeld een kabelbaan kan ik zo makkelijk instellen.

De laptop ligt omgekeerd. Alleen het touchscreen is in gebruik. Om bij de aan en uit knop te kunnen iets bedacht. De grote blauw verlichte knop is gemaakt van een dop van een plastic sapfles. Dop er af schroeven en je kunt bij de aan en uit knop van de laptop.
Er ligt nu een draadloos toetsenbord voor maar die heeft eigenlijk geen functie. De bediening van Koploper kan met het touchscreen.
in het bureaublad een gat gezaagd om de Ecos in te laten zakken zodat deze niet zo hoog op de tafel staat.

IMG_E1367.JPG

De bedienpost is minder pompeus dus er is meer ruimte voor de scenery. De rand van de treintafel kan nu bijna op dezelfde hoogte blijven. Wel iets hoger want het buraublad heeft nog wel de normale hoogte van 72cm. Het karton verraad nog waar de vroegere bedienpost ruimte nodig had.

IMG_E1368.JPG

Onder de tafel de "patchkast". Ik heb 5 UTP kabels lopen naar diverse locaties onder de treintafel. Dat scheelt telkens kabels trekken als je weer een nieuw project bouwt. Met de kroonsteentjes kan ik dan centraal makkelijk spanning en besturing aansluiten die worden geregeld vanaf de bedienpost met Koploper.
De bekabeling moet nog wat worden gefatsoeneerd zodat die niet in de weg hangt en je die per ongeluk los trekt.

IMG_E1366.JPG

En als je klaar bent met de hobby schuif je het bureau in.

IMG_E1369.JPG     
Re: Loreley - Gotthard - Ticino
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Loreley - Gotthard - Ticino
Henk,

Dat heb je weer knap opgelost :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Loreley - Gotthard - Ticino
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Loreley - Gotthard - Ticino
Dat is een hele mooie lade die je hebt gemaakt Henk. :thumbup:

Het karton onder aan de baan wordt je volgende project ?

Trouwens de laatste foto met het hele baan erop is wel een hele fraaie foto hoor. :)

Groet Michel
Re: Loreley - Gotthard - Ticino
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Loreley - Gotthard - Ticino
Het was een behoorlijke klus Henk, maar dan heb je ook wat  :thumbup: :thumbup:
Nu nog de bekabeling onderhandel nemen en je kunt weer verder met je scenery  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: Loreley - Gotthard - Ticino
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Loreley - Gotthard - Ticino
 :) Nou Henk, je bent niet alleen erg goed in het modelbaan bouwen maar zo te zien ook erg handig met elektrieke dingetjes aansluiten, ziet er goed uit. :thumbup:
Re: Loreley - Gotthard - Ticino
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Loreley - Gotthard - Ticino
Mooi & clean  :thumbup:
Loreley - Gotthard - Ticino
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Loreley - Gotthard - Ticino
Eigenlijk moet ik nu de nodige testrondjes gaan rijden om de nieuwe bedienpost te testen en de hele baan weer gangbaar te maken. Maar daar heb ik nu geen zin in. Ik wil de contouren van de scenery in orde krijgen. Dat betekent onder andere dat de autobrug bij Biaschina gestalte moet krijgen.

Het idee is om de brug van XPS-plaat te maken. Dat lijkt mij makkelijker bewerken dan hout en dan kan ik ook de gewenste structuur van betonblokken aanbrengen.

Begonnen met de pijlers. Deze voorzien van lijnen.

IMG_E1373.JPG

De pijler wordt toch te breed dus een stukje er af gesneden.

IMG_E1374.JPG

Uitvullen en de andere zijde van de pijler aanbrengen.

IMG_E1375.JPG

De hele pijler voorzien van lijnen. De betonblokken markeren.

IMG_E1376.JPG

De onderbouw van het brugdek. Alles aan elkaar met de hete lijm. Dat is altijd oppassen met XPS want dat smelt met het hete lijm pistool. Maar met hete lijm kun je de delen wel snel verlijmen. Dat bouwt lekker vlot.

IMG_E1377.JPG

En dan het geheel maar eens in het landschap zetten.

IMG_E1378.JPG

Naar mijn idee te hoog dus een stukje van de pijlers af en dan staat de brug lager.

IMG_E1383.JPG

Het lijkt mij wel aardig te kloppen zo. Aan de linkerkant nog een oplossing bedenken voor de tunnelingang waar de weg in verdwijnt. Een stuk rots er aan plakken denk ik.     
Re: Loreley - Gotthard - Ticino
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Loreley - Gotthard - Ticino
Henk,

Dat heb je weer vlot en vaardig gemaakt :thumbup:. Wel herkenbaar hoor, liever aan de scenery werken dan testrondjes rijden (ook al krijg je soms achteraf spijt :?).

Groeten,
Wico
Re: Loreley - Gotthard - Ticino
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Loreley - Gotthard - Ticino
 B) Dat ziet er weer gelikt uit, mooi stukje werk. :thumbup:
Je hebt ook mooi de bogen van de dragers er weten in te maken. :thumbup:
Dat is een mooie blikvanger op je baan.
Re: Loreley - Gotthard - Ticino
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Loreley - Gotthard - Ticino
Dag Henk.

Dat ziet er weer heel eenvoudig uit  :thumbup: , toch lijkt het mij dat daar het nodige voorwerk aan vooraf is gegaan :roll:
Waarom gebruik je geen secondelijm i.p.v. hot glue?
Het is moeilijk te zien, maar zijn het twee losse bruggen naast elkaar?

Groeten,

Erik.
Re: Loreley - Gotthard - Ticino
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Loreley - Gotthard - Ticino
 @citaat
Ik denk dat secondelijm de XPS plaat wegvreet, net als bijvoorbeeld bisonkit.
Re: Loreley - Gotthard - Ticino
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Loreley - Gotthard - Ticino
Hop, en weer een brug in elkaar geplakt in een tijd die een ander nodig heeft om er alleen maar aan te dénken; hij is nu al mooi!
Niet te veel ontwerpen, "gewoon" op het oog werken. Moet je kunnen maar jij bent daar een ster in, Henk. Te breed? Strookje eraf. Te Hoog? Ook een stukje eraf :thumbup: :D .

:warning: Bisonkit mag niet meer verkocht worden Dirk-Jan!