Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Geluid programmeren in Loksound V3.0 M4

Gestart door nmbssncb vrijdag 27 mei 2022, 13:10:18

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Geluid programmeren in Loksound V3.0 M4
Ik heb een LS V3.0 die kan uitgelezen en geprogrammeerd worden met LP 2.7.9 (esu-bestand) en met LP 5.2.1 (als esux-bestand).
Geluid programmeren gaat via een logische blokjesstructuur waarbij de blokjes een geluidsbestand (wav) krijgen toegewezen.
Van de ESU website heb ik het geluidsbestand voor de NOHAB diesel gedownload en daarin bevinden zich een aantal dieselmotor geluiden , maar ook voor een hoorn enz.

In de bijlage een voorbeeld met LP 2.7.9 waarbij ik een aantal blokjes heb gedefinieerd.  Zo heb ik blokje S het bestand s.wav gekozen omdat dat voor de hand ligt (maar is dat wel correct?).
Maar er moeten meer blokjes gedefinieerd worden, maar niet duidelijk is of alle blokjes, dus ook q.a. A1 t/m A10, D1 t/m 10, enz. gedefinieerd moeten worden, en met welk dieselgeluidsbestand?


Willy
Re: Geluid programmeren in Loksound V3.0 M4
Ik corrigeer mezelf even.
Ik had niet in de gaten dat ik de Duitstalige handleiding had waarin staat uitgelegd hoe geluid te programmeren met LP 2.6.2 en hoger.
Dus ik moet even eerst mijn huiswerk doen  :(

Willy