Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Ratelende marklin K wissel.

Gestart door Rene van Hugten donderdag 02 juni 2022, 16:24:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ratelende marklin K wissel.
Ik heb een tweetal wissels type 2269 Links en rechts.
Voor alle duidelijkheid alleen bij deze 2 wissel hoor ik een ratel.
Wat ik dus vreemd vind is dat ze niet zijn aangesloten, de schakeldraden blauw en geel.
Maar zodra ik spanning op de baan zet beginnen ze te ratelen. Alleen bij deze 2 andere wissels doen dat niet.
Apart ook want ik heb deze 2 wissels los van elkaar gekocht.

Is dit een struktureel iets? of is er een defect? en kan het kwaad?

Uiteraard heb ik ze aangesloten en ze functioneren prima.

ik hoor graag wat er loos kan zijn.

groet Rene
Re: Ratelende marklin K wissel.
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Ratelende marklin K wissel.
eindafschakelingen ?
Re: Ratelende marklin K wissel.
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Ratelende marklin K wissel.
is niet duidelijk want spreekt zichzelf tegen : Uiteraard heb ik ze aangesloten en ze functioneren prima .Hoe kunnen ze anders ratelen als de magneet niet is aangesloten tenzij er ergens een kontakt is naar de rails
Re: Ratelende marklin K wissel.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Ratelende marklin K wissel.
Even voor alle duidelijkheid resumeren. Je hebt twee wissels in de baan liggen die nog niet waren aangesloten. Bij het inschakelen van de baanspanning gingen deze ratelen. Desondanks heb je deze wissels aangesloten en ze funktioneren goed. Maar ratelen ze dan nog steeds of niet? En wat noem je ratelen. Ratelen is mechanisch, dan moet er dus iets in het wissel bewegen wat geluid maakt. Of is het een elektrische brom. Daar zit een groot verschil in.
Re: Ratelende marklin K wissel.
Meten meten en nog eens meten.
Ik begon langzaam het vermoeden te krijgen dat er een kortsluiting op de baan is want ik hoorde het nu overal op de rails
En dat was het dus, een sluiting op de baan.
Opglost.

In ieder geval iedereen bedankt voor het mee denken.

Ik ben namelijk nog geen ervaren modelbaan persoon net pas begonnen met de hobby.