Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Piko ICE voor Marklin

Gestart door woopietrein donderdag 17 augustus 2006, 01:57:46

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Piko ICE voor Marklin
woopietrein
gast

Piko ICE voor Marklin
Hallo allemaal,
Net terug van een schitterende vakantie in de Allgäu en nog nagenietend van de vele indrukken aldaar.
En ja ik ben met de ALEX mee geweest naar München.
Aangekomen op het immense Hbf. naast mijn Marklin ICE gestaan, indrukwekkend.
Maar de nieuwe ICE 3 heeft toch wel de show gestolen.
Dus maar es kijken of die in de winkels te koop waren.
Nu weet ik ook dat Marklin deze al heeft uitgebracht en nogal een aardige vakantie kost...
Dus dan maar eens kijken in Marktoberdorf bij de firma Härtle...
En ja daar was net de zending ICE3 van Piko binnen voor Marklin.
Voor een heel aardig prijsje, namelijk 119 euro's.
Maar ja dan toch nog wat anders gekocht, en achteraf in de auto weer terug naar huis er veel spijt van hebben dat ik hem niet in de koffer terug naar huis had.
Maar kan iemand mij vertellen hoe dit model rijd, het gaat om de versie van de DB van Piko dus.
Het zag er wel goed uit hoor, dat wel, ik vindt hem iets te grijzig van kleur maar dat kan ook aan de verlichting in de winkel hebben gelegen.
Maar als iemand daar een goed oordeel over heeft, dan ga ik wellicht deze toch aanschaffen, dus ga ik maar es vreemd zal ik maar zeggen.
Alvast dank voor de antwoorden, en weer lekker aan de slag met de hobby, de zomer is nu echt voorbij met dit weer.......
Piko ICE voor Marklin
Hij schjnt nagemaakt te zijn van de Marklin variant. Hij is dus bijna identiek. Behalve geen binnenverlichting. In oktober beslist de rechter in Duitsland wie er gelijk heeft. Of dat Piko dit mag doen of dat ze een probleem hebben.
Piko ICE voor Marklin
woopietrein
gast

Piko ICE voor Marklin
Nou, dan denk ik dat ik hem snel ga bestellen, want de eerste levering was reeds uitverkocht, na telefonisch contact.
Nogmaals dank voor het antwoord.
Piko 57306 ICE3 Wisselstroom in NS uitvoering
Ik heb vandaag een Piko ICE3 in NS uitvoering gekocht bij de Spoorzoeker in Borkel (gemeente Valkenswaard). Deze kostte ? 146,50. Het was de laatste die op voorraad was, maar wellicht krijgen ze er nog meer.
Ik heb hem geprobeerd om mijn baan met M-rails en bevalt goed. De motor maakt bij het aanrijden een hoge fluittoon maar dit stoort niet.

Het treinstel wordt aangedreven door het Bistro-tussenrijtuig. Onder beide stuurstanden zijn sleepkontakten gemonteerd. Deze worden in de rijrichting omgeschakeld; de voorste zorgt voor de stroom naar de motor; de achterste voor de verlichting (3x geel voor/2x rood achter).

Zoals alle treinstellen moet je langzaam over wisselstraten heenrijden anders ontspoort het (net als mijn Marklin TEE 3071).

Het is een mooi lang treinstel voor weinig geld (de Märklin kost  3 keer zo veel !).

Dit belooft wat voor de binnenkort te verschijnen hondekop !

groetjes
Henk.
Piko ICE voor Marklin
Citaat van: woopietreinNou, dan denk ik dat ik hem snel ga bestellen, want de eerste levering was reeds uitverkocht, na telefonisch contact.
Nogmaals dank voor het antwoord.

Woopie,

Op de duitse ebay te koop voor 119 euris.

klik hier
Piko ICE voor Marklin
Op de duitse flora is men toch wel wat minder te spreken over de Piko ICE bij sommigen moet na 6 maanden de tandwielen al vervangen worden. Hou er ook rekening mee dat de Piko hondekop alleen door r2 bochten 42 cm kan rijden. Ze geven dit als minimale radius aan.
Piko ICE voor Marklin
Misschien hebben andere mensen ervaring met PIKO modellen ?
Ik heb nl. ook wel interesse, alhoewel de MEHANO, 8 delig ook wel een optie is.
Piko ICE voor Marklin
woopietrein
gast

Piko ICE voor Marklin
Allemaal al dank voor jullie bevindingen, maar door welke bochten kan de PIKO IC3 niet rijden?? R1?

Alvast weer dank voor de reacties.
Piko ICE voor Marklin
Kijk even hier, heb je de beschrijving.

klik hier
Piko ICE voor Marklin
woopietrein
gast

Piko ICE voor Marklin
Fonzo bedankt voor de Link, nu is alles duidelijk.
Piko ICE voor Marklin
Lid sinds: 2006

offline
Piko ICE voor Marklin
De ICE3 rijdt door de standaard bocht 5100 (komt overeen met R1).

groetjes
Henk
Re: Piko ICE voor Marklin
Citaat van: woopietreinMaar de nieuwe ICE 3 heeft toch wel de show gestolen.
Dus maar es kijken of die in de winkels te koop waren.
Nu weet ik ook dat Marklin deze al heeft uitgebracht en nogal een aardige vakantie kost...

Woopietrein,

Ik kwam laatst de 8-delige Mehano ICE tegen voor AC digitaal. Ik vond hem indrukwekkend en volgens degene die ik sprak had het ding goede rijeigenschappen. De kosten liggen op ? 239,00 voor een 8-delige set
Piko ICE voor Marklin
woopietrein
gast

Piko ICE voor Marklin
Bedankt voor het bericht over de Mehano, maar ik denk dat ik het PIKO model ga aanschaffen.
In Beieren gezien voor 119 euro dus dat vindt ik genoeg, en ik koop er dan nog een rijtuig erbij, mooi 5 delig, en dat is voor mijn baan lang zat.
Daarnaast rijd er ook nog een ICE2 5delig en dat staat mooi gezien mijn baan en stations.
Maar nogmaals dank voor de tip.
Re: Piko ICE voor Marklin
koop je meteen de 3rail versie of koop je de analoge 2rail startset voor ?70?
De rails heb ik weer voor ?30 kunnen verkopen

Heb de trein ook een beetje opgeleukt.
Witte dashboardkap en tafel,donkergrijs interieur,witte kopsteuntjes op de stoelen,
cabineraam aan de bovenkant verdonkerd (smoke van tamiya)donkergrijze (gunshipgrey) stroomafnemer+bevestigingsplaatje en een stroomafnemer op de bistro geplaatst omdat ik de ns versie heb.

De trein loopt soepel , hij zoemt een beetje om in beweging te komen.
max snelheid is echter veels te hoog voor een r2 bocht.
De decoder zal dus een beetje aangepast moeten worden.
De piko decoders zijn van uhlenbrock (76420)
Re: Piko ICE voor Marklin
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Piko ICE voor Marklin
Ik snap hieruit dat je verder dik tevreden bent met de Piko. Twijfel erzelf aan ook één aan te schaffen.

Groeten,
Herman
Re: Piko ICE voor Marklin
realpolarbear
gast

Re: Piko ICE voor Marklin
Hallo spoorders

Ik heb dus vandaag  de ICE van Piko aangeschaft, (ik) vind dat ie er heel behoorlijk uitziet met betrekking tot kleur en details.
inderdaad bij zeer lage snelheid is er een lichte zoemtoon te horen , maar dat vind ( ik) niet echt storend, hij rijd behoorlijk goed door de wisselstraten .
zoals mischien bekend staat de decoder afgesteld af fabriek op adres 3
das allemaal oke,MAAR, hij rijd prima, maar de front en sluitlichten branden niet, dit kan ik maar niet voorelkaar krijgen op het central station, als ik de instellingen wil veranderen gaat ie er als een speer vandoor met  de lichten aan, vervolgens via de regelaar weer naar redelijke snelheid gebracht gaan de lichten weer uit ra ra , mischien een advies of tip die deze (kleine ) probleempjes op kunnen lossen,  vraag: hoe zou ik bovenstaande problemen kunnen oplossen en heeft iemand ook ervaring met de instellingen op het central station cv waarde ed dergelijke.
ik heb trouwens de piko hondekop ook maar besteld , ik vind het mooie producten voor een allerzins redelijke prijs.

MVG Frits
Re: Piko ICE voor Marklin
Lid sinds: 2006

offline
Re: Piko ICE voor Marklin
Opvallend verschil tussen ICE3 van Marklin en Piko: De Piko kun je omschakelen terwijl de voorste sleper voor het rode sein staat. De Piko kan dan achteruit gaan rijden.
Dit merkte ik toen ik met een andere trein op hetzelfde digitale adres (3) aan het rijden was, terwijl ik de Piko ICE3 weggezet had voor een rood sein.

Bij mij functioneert de verlichting van de Piko ICE3 goed (6021 en M-rails).

groetjes
Henk
Re: Piko ICE voor Marklin
Lid sinds: 2006

offline
Re: Piko ICE voor Marklin
Reageert de Piko op de remmodules 72441 van Marklin of schiet ie door of blijft ie staan??

Jeroen
Re: Piko ICE voor Marklin
woopietrein
gast

Re: Piko ICE voor Marklin
Frits, ik vind het een eerlijke reactie van je om zo over de Piko ICE te schrijven, jammer dat je er wat rare dingen mee had, maar ik ben van dezelfde mening, dat wat je krijgt voor je geld echt goed en mooi is.
Mijn Piko ICE vertrekt eerstdaags vanuit Beieren naar Vlissingen en ik zie er ook met spanning naar uit.
Wellicht later nog de hondekop, maar dan moet ie wel langer en in het geel zijn......
Re: Piko ICE voor Marklin
woopietrein
gast

Re: Piko ICE voor Marklin
De ICE is aangekomen, even wat papieren doorworstelen, en ja hoor daar gaat ie dan.
Inderdaad een vreemd geluidje wat ze laat horen voordat ze de baan overschrijdt.....
Maar een draaistel zorgt steeds voor ontsporingen, niet over wissels maar vooral als de trein snel door twee tegen bogen rijdt, van R2 naar R5.
En steeds dat zelfde draaistel..........wellicht nog wat stug.
Maar voor de rest ziet ze er beeldschoon uit, rijd wel te hard, maar daar is wat aan te doen.
Mijn Marklin ICE is vergeleken met die van Piko wat gelig van kleur, wellicht even afdoen met wat amoniac?
Ja er wordt wel eens gerookt op de zolderkamer maar toch niet zo dat er veel kleuren verschieten.

Wat zou er met dat draai-stel aan de hand zijn???
Re: Piko ICE voor Marklin
Bij vleugels stond een marklin ice en het viel me daar ook op dat die een beetje gelig was.
Re: Piko ICE voor Marklin
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Piko ICE voor Marklin
Dat scheelt weer voor woopie. :P
Kan die gewoon doorroken op zolder. :P

Groetjes Antal.
Re: Piko ICE voor Marklin
woopietrein
gast

Re: Piko ICE voor Marklin
 :? Uh ja das allemaal waar, maar dat gelige kan ook door de atmosfeer in huis komen, en nu weer niet bijdehand gaan worden medemarklinners, maar gewoon die andere vraag die ik stelde, over de Piko ICE want daar ging het over..............................
Re: Piko ICE voor Marklin
moeilijk te zien door de monitor :-)
Maar de mijne gaat staan knipperen na een minuut of 10 (overbelasting)
Hebben er meer mensen dit probleem ?

Re: Piko ICE voor Marklin
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Piko ICE voor Marklin
Re: Piko ICE voor Marklin
woopietrein
gast

Re: Piko ICE voor Marklin
Nog even over de Piko ICE NS.

Ik vind dat het treinstel gemakkelijk ontspoord, komende vanuit bochten en gaande over wissels, heeft iemand ook deze ervaring??
Re: Piko ICE voor Marklin
realpolarbear
gast

Re: Piko ICE voor Marklin


hallo

Bij mij komt dit niet voor wat de ICE betreft, mischien slepers even recht buigen o.i.d,,,,,,ene mij baan en wisselstraten ligen er echt niet super strak in.

Gr Frits
Re: Piko ICE voor Marklin
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Piko ICE voor Marklin
Ook hier nog geen last, maar ik moet wel eerlijk erbij zeggen dat hij nog maar een rondje of 20 heeft gereden. Maar ook hier liggen de wissels alles gehalve strak.

Groeten,
Herman
Re: Piko ICE voor Marklin
woopietrein
gast

Re: Piko ICE voor Marklin
Bedankt voor het bericht.
De wissels liggen hier strak en alle andere treinen rijden er vlot en zonder problemem er door heen.
Het treinstel staat niet helemaal recht op de rails, en de koppelingen swingen niet goed mee door de bochten heb ik het idee.................
Dus maar even contact gezocht met de importeur.
Wellicht een straf voor het vreemdgaan??? :shock:
Re: Piko ICE voor Marklin
Ik denk er over om ook een ICE van Piko aan te schaffen. Twijfel tussen de standaard 4 delige, of de 8-delige NS-uitvoering.
Kan iemand me de voor- of tegenargumenten vertellen?
Heeft iemand suggesties om deze niet te duur aan te kunnen schaffen en waar?
En last but not least: is het mogelijk om er alsnog achteraf binnenverlichting in aan te brengen?
grtz
Jac
Re: Piko ICE voor Marklin
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Piko ICE voor Marklin
Citaat van: Jac op zondag 24 december 2006, 14:11:44
Ik denk er over om ook een ICE van Piko aan te schaffen. Twijfel tussen de standaard 4 delige, of de 8-delige NS-uitvoering.
Er is alleen een 4-delige uitvoering. De andere 4 rijtuigen kan je los kopen. Let wel het zijn maar 2 nummervarianten. Één voor de 1ste en één voor de 2de klas. Je moet ze dus allebei 2x hebben. Overigens moet je dan ook de koppeling bij één rijtuig omdraaien omdat je ze anders niet gekoppeld krijgt. (zijn namelijk mannetjes-vrouwtjes koppelingen)

Citaat van: Jac op zondag 24 december 2006, 14:11:44
Heeft iemand suggesties om deze niet te duur aan te kunnen schaffen en waar?
MTE is goedkoop, echter zelf koop ik bij een winkel omdat ik het hem gun. Zeker wanneer er problemen zijn moet je je bedenken dat je ook naar die winkel terugmoet.

Citaat van: Jac op zondag 24 december 2006, 14:11:44
En last but not least: is het mogelijk om er alsnog achteraf binnenverlichting in aan te brengen?
Alles is mogelijk. Weet alleen niet of de decoder standaard nog een functieuitgang vrij heeft. Ik denk het niet. In dat geval moet je een nieuwe decoder in de trein stoppen, of een extra functiedecoder bij de trein stoppen. Daarbij zal je de draden ook om moeten gooien omdat (even uit m'n hoofd) alle 4 de aansluitingen van de koppeling nu al worden gebruikt voor de besturing van de trein. Zal als ik zo tijd heb ff kijken of ik het ergens in de handleiding kan vinden.

Groeten,
Herman

Re: Piko ICE voor Marklin
Lid sinds: 2007

offline
Re: Piko ICE voor Marklin
Robbert, wat was er precies mis met de (gele) verlichting? Is dat een afwijking in jouw trein, of een serie matige afwijking van de werkelijkheid?
En heel belangrijk voor me (omdat ik NU nog analoog rijd): rijdt 'ie ook op bovenleiding?
Re: Piko ICE voor Marklin
Ik denk niet dat het treinstel functionele pantografen heeft. Maar die heb je ook niet nodig.

Re: Piko ICE voor Marklin
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Piko ICE voor Marklin
@davy,
Wel als je analoog rijdt want dan kun je 2 treinen besturen in plaats van 1.

Groeten,
Herman
Re: Piko ICE voor Marklin
Lid sinds: 2007

offline
Re: Piko ICE voor Marklin
Ik ben inmiddels wat wijzer: de Piko ICE-3 werkt niet op bovenleiding!
Re: Piko ICE voor Marklin
Dan zal Marklin Piko op een ander terrein nog wel een keertje terugpakken.

Re: Piko ICE voor Marklin
Blausee-Mitholz
gast

Re: Piko ICE voor Marklin
Citaat van: Davy op donderdag 23 augustus 2007, 19:34:13
Dan zal Marklin Piko op een ander terrein nog wel een keertje terugpakken.

Wel wel Davy, Märklin zal zich toch niet verlagen tot Piko kwaliteit  :shock: (dan verkoop in subiet al mijn Märklin treinen  :mrgreen: )

Mvg, HAG-man Johan.

Re: Piko ICE voor Marklin
Citaat van: Freak op donderdag 23 augustus 2007, 19:46:14
Citaat van: Davy op donderdag 23 augustus 2007, 19:34:13
Dan zal Marklin Piko op een ander terrein nog wel een keertje terugpakken.
Davy, Marklin heeft een naam hoog te houden en zal zich echt niet verlagen tot ....

Mvg,
Peter

Ehh ... mooie goedkope treinen
Re: Piko ICE voor Marklin
woopietrein
gast

Re: Piko ICE voor Marklin
A L S Marklin terug wilt pakken, dan doen ze dat door inderdaad hun easyjet modellen uit te breiden, en ja dan bestaat de mogelijkheid dat je een twee spalt krijgt.
Toeristenklasse of Bussinessklasse, eerste of tweede klas, zo zou dat gevoel kunnen zijn.
En eigenlijk willen we dat eigenlijk niet.
Nee Marklin moet die naam hoog houden, Mercedes bouwt in Stuttgart ook geen Lada's.
en zolang er nog kwaliteit uitde vallei van de Neckar komt, moeten we daar allen aan geloven, en hebben we ook een merk waar we met recht trots op kunnen zijn.
Maar ik denk dat het zo zal zijn, PIKO zal gerust nog wel eens een plaagstoot uitdelen, want door deze rechtzaak  heeft Piko veel free publicity gekregen, en Marklin kan weer gewoon reclame maken tegen kostprijs, en dat betalen wij wel weer......
Re: Piko ICE voor Marklin
woopietrein
gast

Re: Piko ICE voor Marklin
Fijn dat je mij citeert, maar het is een voorbeeld, Albertheijn is geen Aldi, en van de chocomelk van AH krijg je inderdaad het zuur..... dus...

De Neckarvallei van de drie M's
Mecedes, Miele en Marklin, maar Porsche was ook uitdrukkelijk aanwezig in Stuttgart, wat een hele mooie stad is, Groot Poengehalte, en zo te zien, wonen daar de hogere inkomens....... echter het Hotel lag in een soort Marrakesh......