Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

seinaansturing

Gestart door Damswim maandag 16 mei 2022, 11:52:42

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
seinaansturing
Lid sinds: 2020

offline
seinaansturing
ik heb een marklin crails baan die via de cs3+ wordt aangestuurd door iTrain.
Ik wilde de virtuele seinen vervangen door echte.
kan ik nu volstaan door bijv. digikeys seinen DR710 te koppelen aan een marklin decoder 60832 en dan het juiste adres in te geven in de iTrain software.
Moeten dan de seinen de juiste kleuren aangeven?
hoor t graag
Re: seinaansturing
Lid sinds: 2020

offline
Re: seinaansturing
dank je Ben, ik vind de seinen van Digikeys erg mooi en ja dat tientje verschil voor een decoder als je alles al van Marklin hebt daar kom ik dan wel overeen.
Wellicht benader ik je nog eens over de exacte aansluiting, ga wat seinen bestellen die ik kan aansluiten op een reeds bestaande 60832 die nog twee poorten over heeft
Groet
Wim
Re: seinaansturing
ACTS.zuid
gast

Re: seinaansturing
 @citaat Op twee poorten kun je hooguit één sein kwijt. Verder heb ik geen idee of het kan met een 60832 maar dat weten de experts op dit forum.
Re: seinaansturing
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: seinaansturing
Als het je alleen te doen is om de seinen te kunnen schakelen, kun je dit met specifiek programmeren van een 60831 /60832 ook al doen. Wil je ook nog een stop-sectie schakelen dan zul een een 60841/60842 moeten gebruiken.
Voor het programmeren van een 60831/60832 zou je onderstaande video een kunnen kijken. Je kunt dan de poorten individueel aansturen.
De CS3 heeft hier geen directe oplossing voor omdat een Hp2 seinbeeld uit twee lichten bestaat en een NS-geel maar uit één lamp.
Je zult ook daarvoor wat moeten puzzelen.

https://youtu.be/wP7fc007LgA

John (VT601)
P.S. is geen video van mij
Re: seinaansturing
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: seinaansturing
Ik heb ook bijna alleen maar spullen van Märklin, waaronder een heleboel m 83's. In combinatie met seinen van Digikeijs zou ik echter niet eens de moeite nemen om op te zoeken wat er op een m 83 ingesteld moet worden om ze te bedienen maar zonder meer de meest geschikte Digikeijs decoder gebruiken. Overigens lijkt het prijsverschil weliswaar maar een tientje, maar een DR4018 kan twee keer zoveel magneetartikelen bedienen als een m 83. Daarmee wordt het werkelijke prijsverschill véél groter.
Re: seinaansturing
ACTS.zuid
gast

Re: seinaansturing
Precies. :thumbup:

@citaat  @citaat Het CS3 doet niet mee in het spel en is slechts doorgeefluik. Het correcte seinbeeld wordt in iTrain gemaakt en stopsecties worden zeker niet gebruikt.