Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

driewegwissel Koploper

Gestart door flyerman zaterdag 14 mei 2022, 08:15:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
driewegwissel Koploper
Lid sinds: 2015

offline
driewegwissel Koploper
Ik heb deze vraag ook gesteld op het Koploperforum, maar nog geen oplossing voor het probleem gevonden.
Vandaar dat ik de vraag hier ook stel. Wat is het probleem?

Ik help iemand met zijn baan en die heeft een driewegwissel in de baan liggen. ik krijg deze driewegwissel in Koploper maar niet aangestuurd.

De wissel staat getekend als een driewegwissel (uiteraard) in koploper, de wissel die rechtsaf staat als eerste adres, in dit geval 35, de wissel die linksaf regelt als tweede, adres 33. Zo zou het
ingevuld moeten worden, dit had ik als antwoord gevonden in een oud topic op het Koploperforum, dit antwoord was nog van Paul zelf.

Het probleem, de wissel schakelt alleen maar naar rechtsaf en rechtdoor, niet naar links af. Teken ik twee aparte wissels op desbetreffende adressen, dan werkt het wel.

Er hangt een ECOS 2 als centrale aan de baan, Ik heb ook een driewegwissel in de Ecos getekend, maar in de Ecos kan je maar 1 adres aan de driewegwissel koppelen.

Op de driewegwissel niet. Iemand een oplossing hier voor? Had beide fora al doorzocht, maar niets kunnen vinden wat de oplossing biedt. Behalve dat de adressen opvolgend moeten zijn, dus dat gaan we
eerst proberen.

Re: driewegwissel Koploper
Bekend probleem, de oplossing staat hier: https://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=1249

Komt er op neer dat je in de Ecos maar 1 adres kan koppelen aan het 3wegwissel maar dat de Ecos zelf het eerstvolgend adres als 2e adres gebruikt. Verder is het een kwestie van de standen "recht en rond" per aandrijving goed aan te sluiten.

Gr, Ben.
Re: driewegwissel Koploper
Die had ik gevonden, maar denk ik niet goed genoeg gelezen, we gaan er mee aan de slag.

Bedankt Ben.

Opgelost, de adressen dienen opvolgend te zijn, dus niet 33 en 35. Nu is het 35 en 36, werkt prima.