Gisteren binnen komen rollen, de nieuwe Duitse krokodil, 194 050.
Prachtige loc, rijdt los heel soepel, maar nog niet getest hoeveel wagens hij trekt.
Zoals gebruikelijk eerst het geluid zachter gezet (ongeveer op 100), Adres gewijzigd (MM was 18, DCC was 3), de maximum snelheid aangepast en de snelheidscurve recht gemaakt (evenredige snelheidsverhoging). Bij een Vmax (CV5) van 136 loopt hij netjes op de werkelijke snelheid, max. ca. 90 km/h, getest met de ESU EHG 388 Hilfswagen. Ook de snelheidsmeter op de ECoS2 aldus aangepast. Tenslotte nog de drempel van de piepende remmen iets verhoogd, want die sloegen in de standaard instelling niet aan.
De stroomafnemer zit inmiddels met een visdraadje ongeveer 5mm onder de rijdraad (bij normale hoogte van de draad). Je kan het knoopje nog op de foto zien, want dat stond nog te drogen, wordt later naar onder geschoven.
Groet, Paul