Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Wat zijn je mooiste eloks van Marklin

Gestart door Davy zaterdag 05 april 2008, 14:37:38

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
Lid sinds: 2009

Zwanenburg

offline
Re: Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
Heb om verdere discussies voor te zijn de foto aangepast.

groetjes,
rob

ps de foto was zeker niet primair voor het logo gemaakt...in het museum zijn voor deze lok twee enorme informatieborden opgehangen, zo dat het hele front fotograveren onmogelijk is.
Re: Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
Sorry Robj, het was niet persoonlijk bedoeld..
Ik ken de situatie daar inderdaad, het is erg krap om te fotograferen of video te maken.

Maar, terug on-topic: bij mij zijn de E-03 van M* uit 1967 (de voorserie met één rij roosters) EN de E-18 (Roco) de favoriete eloc's.
Foto's ontbreken eventjes.....
Re:Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
Citaat van: 1200Blauw op donderdag 08 januari 2009, 21:07:33
[offtopic]
Citaat van: huub op dinsdag 06 januari 2009, 03:18:56
Citaat van: 1200Blauw op maandag 05 januari 2009, 21:11:18
Het mooiste model ooit is de 1200, en bij voorkeur de blauwe uitvoering.



<----------------------------  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Nou nooit meer je avatar veranderen hè?!
[/offtopic]
vooruit dan maar weer 
en ik heb me aan JOUW woord gehouden :mrgreen:
Re:Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
ik denk dat dat toch mijn beide BR103's zijn, al is mijn pas aangeschafte verkeersrode BR120 ook een loc die ik al heeeeeeeeel lang geleden wilde hebben
Re:Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
wat vinden jullie van deze :?:


groeten benny
Re:Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
Wow Benny wat een onwijs gave SBB'er.Nooit eerder gezien.Ik heb wel even een kopie van je foto's gemaakt... 8)
Oef...Hij is wel erg mooi,onder welk nummer staat deze bij Marklin.

groetjes Huib.
Re:Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
De SBB460-ers zijn voor mij toch favoriet. Deze uitvoering vind ik persoonlijk wat minder. Ik ben verkikkerd op de 39603 (SBB Cargo). Helaas gaat die (net als jouw model trouwens) over het algemeen voor de hoofdprijs van hand tot hand.  :(
mvg, Corné
Re:Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
HEB ONDER ANDERE DE SBB 460 AE6/6 UIT DE STARTSET EN DE RE4/4 IN CARGO UITVOERING MAAR HET MOOIST BLIJFT TOCH DE BRUINE KROKODIL UIT 2007
Re:Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
De mooiste Elok van Marklin is zoals iedereen weet de 1200 !!!  :D :D

Ok, de krokodil is ook heel erg mooi en die wil ik ook ooit nog in mijn verzameling hebben maar voor mij blijft de 1200 nummer EEN in vette hoofdletters  :lol:

mvg Marten
Re:Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
Ik kan er bijna niet omheen maar de 1200 serie van Marklin is toch wel briljant te noemen.
Al hoor ik er veel kritiek over ben ik zeer tevreden met het model en hoop ik ook in de toekomst nog een geel grijze 1211 te scoren. (1251 is al in de verzameling)
Ik hoop stiekem ook dat er nog eens een andere geel grijze versie ervan komt. :)

Groetjes,

Antal
Re:Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
Citaat van: Huib op woensdag 16 september 2009, 18:39:21
Wow Benny wat een onwijs gave SBB'er.Nooit eerder gezien.Ik heb wel even een kopie van je foto's gemaakt... 8)
Oef...Hij is wel erg mooi,onder welk nummer staat deze bij Marklin.

groetjes Huib.
het nr van deze lok is 39607
valt onder swiss collection is wel duur in aankoop schat rond de 350?
maar op E-bay heb ik hem al duurder zien gaan
de lok heeft het zwitsers embleem dat in de kepie staat van het personeel
daarom is hij zo geheerd
als je ooit eens een bod doe heb je mss geluk voor wat goedkoper

groeten benny
Re:Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
Citaat van: kippenlijntje op woensdag 16 september 2009, 23:29:05
Ik kan er bijna niet omheen maar de 1200 serie van Marklin is toch wel briljant te noemen.
Al hoor ik er veel kritiek over ben ik zeer tevreden met het model en hoop ik ook in de toekomst nog een geel grijze 1211 te scoren. (1251 is al in de verzameling)
Ik hoop stiekem ook dat er nog eens een andere geel grijze versie ervan komt. :)

200% mee eens  8) 8) :D
Re:Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
De mooiste is toch echt E94 (39221) Drg deze lok loopt zo mooi en is een lust om naar te kijken.

Groeten Michiel
Re:Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
Hoi,

mijn mooiste loc is een sew 800 in nieuwstaat met doos, beschrijving en het zogenaamde "prufsiegel ". In de doos zitten de houten blokken nog die Marklin toendertijd gebruikte om verschuiven van de locs te voorkomen.

Gegroet:

Erik
Re: Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re: Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
Citaat van: Huib op dinsdag 06 januari 2009, 02:23:56
De insider BR 103

groetjes Huib

Huib, wij kunnen door één deur! :lol:
Re:Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
ik heb (nog) maar 1 E-loc, en dat is een NS-1200 serie, analoog (soon to be digital(H))

maar de mooiste van marklin vind ik de krokodil of 'SBB Ae 8/14, die is echt zo geniaal (H)
Re:Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
Voor de modellen van Märklin voel je passie. Het is iets anders dan de 'perfecte' modellen van bv Roco. Wat dat aangaat vind ik het goed dat Märklin meer voor het gevoel gaat dan voor perfectie. Ik overweeg de aanschaf van de franse INOX-TEE juist omdat ik daar ooit heel even inzat (wat niet mocht met een gewoon kaartje) tussen R'dam en Den Haag en aan de schijn van luxe heb geroken. Wat het mooiste model is, is dus erg persoonlijk. Ik werd geraakt door de TEE, maar als 10-jarige wilde ik een Da (3030) omdat die de grootste lampen had. De duitse eenheidslokomotieven uit de jaren 50 waren toen oersaai; nu geldt dat voor de 101, de 145/Traxx en 152: stalen dozen met een motortje... Als ze ooit naar de sloop gaan, doen we daar weer nostalgisch over.

Qua ontwerp heb ik een zwak voor 'neuzen' en blauwe treinen. Neuzen versterken het gevoel voor snelheid en blauw is de kleur die tegelijk contrasteert en vermengt met de kleuren van het landschap. Bovendien waren veel luxe treinen ooit blauw. Iemand bij de NS heeft ooit goed begrepen dat (goud)geel en blauw goed samengingen, als kun je betwisten of dat in de uitwerking goed heeft uitgepakt.

Overigens vind ik het vreemd dat niemand hier stoomloks als mooiste noemt. Hoe komt dat?
Re:Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
Citaat van: JeroenH op woensdag 30 september 2009, 12:55:10
Overigens vind ik het vreemd dat niemand hier stoomloks als mooiste noemt. Hoe komt dat?

Wellicht omdat er weinig stoomloks zijn met stroomafnemers op het dak... :P
Zie de titel van het draadje... 8)

Groetjes,
Kiezel :)
Re:Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
Hallo ik vind de wijnrode e lok e60  artikelnummer 3157 best een mooie loc
veel details los erop die van mij is digitaal gemaakt deze loc zie je niet zo vaak.( denk ik)
mvgr ger
Re:Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
Wat een 'e' niet een verschil kan maken.... soms ben ik een beetje leesblind...

Misschien iets off-topic, maar het hakenkruis waar hiervoor sprake van was is niet hetzelfde als het oosterse symbool voor vruchtbaarheid. Het draait de andere kant op en heeft een andere geschiedenis. Het nazisymbool gaat terug naar Keltische tekens.

Ik geloof ook niet dat het hakenkruis in Duitsland verboden is, maar er wordt wel heel voorzichtig mee omgegaan. Er is ook geen Märklinlok mee uitgevoerd. Modelspoor blijft ontspanning en dat is -bezijden de musical 'Cabaret'- verboden terrein. In plaats van het hakenkruis met rijksadelaar is het sterk gelijkende en o zo toepasselijke 'gevleugelde wiel' geplaatst. Kijk ook naar de stroomlijnloks 3089 en 3090 die M van de 03-10 in de jaren 60-70 voerde. Op latere loks (en ook op de 'Schürzenwagen') werd de werkelijkheid iets dichter genaderd, maar het hakenkruis is en blijft taboe. Deze loks worden als geen ander geassocieerd met de nazi's en waren enkele jaren geleden voer voor discussie over het al dan niet nabouwen van een 01-10. Ik zie op internet regelmatig foto's voorbijkomen van treinen uit de jaren 30 met gigantische hakenkruizen. Tot nu toe heeft geen enkele modelspoorbouwer zich daaraan gewaagd en dat is maar goed ook.

Ook heeft M nooit oorlogsloks met camouflagekleuren uitgebracht zoals bv Liliput wel deed (compleet met Dikke Berta erachter). Achteraf bezien vond ik de br 53 (mallet) wel op het randje, vooral omdat het ding niet eens is gebouwd. In Duitsland was het een 'Verkaufsschlager' ofwel een 'DampfKrokodil', maar dat zal meer te maken hebben gehad met de enorme maat van het ding en het dubbele drijfwerk. In de catalogus hangt er een sleepje onschuldige DR koelwagentjes achter alsof er helemaal geen oorlog was. ('Seefische' tot diep in de Balkan brengen, of juist ervandaan?)

Maar om terug te keren naar het topic, wil ik toch nog een puntje toevoegen: Ik heb ook een groot zwak voor de 'solide fragiliteit' van veel Zwitserse loks. Ik heb grote bewondering hoe zij in staat zijn als klein land zo vernieuwend te zijn geweest. Toppunt van elegantie: een Re 4/4 I met een sleep 'Leichtstahlwagen'. Dat kan in de jaren 50 uitvoering of in de versie jaren 00... Eigenlijk moet ik er snel één kopen.
Re:Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
Och Jeroen, troost je, je bent niet de eerste die er in stinkt  :lol:

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=8869.msg210866#msg210866
Re:Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
Heej,

Die re460 is heel mooi, die was toch van een jubileum?

Gr BMW-Fan
Re:Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
Mijn mooiste lok is de S 27 ( br52 condensor) met toegevoegde intellisounddecoder

groet-jes
Re:Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
Lid sinds: 2007

Try not. Do or do not. There is no try.

offline
Re:Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
Citaat van: huub op donderdag 01 oktober 2009, 01:42:28
Och Jeroen, troost je, je bent niet de eerste die er in stinkt  :lol:

Citaat van: jes op donderdag 01 oktober 2009, 22:16:22
Mijn mooiste lok is de S 27 ( br52 condensor) met toegevoegde intellisounddecoder

En niet de laatste  :?: :?: :?: :?:  :mrgreen: :mrgreen:

Ik heb geen E-loc, dus ik kan geen bijdrage leveren. Hoewel ik de BR E03 erg mooi vind.
Re:Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
Vreemd dat er nog geen GG1 in het rijtje staat, dat vind IK wel een mooi ding!
Uiteraard heb ik ook een aantal Nederlandse Amerikanen, wel van de oude serie. De nieuwe zijn mij nog te duur. Ik blijf dus Ebay in de gaten houden.
Re:Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
Citaat van: JeroenH op woensdag 30 september 2009, 18:57:48
Wat een 'e' niet een verschil kan maken.... soms ben ik een beetje leesblind...

Misschien iets off-topic, maar het hakenkruis waar hiervoor sprake van was is niet hetzelfde als het oosterse symbool voor vruchtbaarheid. Het draait de andere kant op en heeft een andere geschiedenis. Het nazisymbool gaat terug naar Keltische tekens.

Ik geloof ook niet dat het hakenkruis in Duitsland verboden is, maar er wordt wel heel voorzichtig mee omgegaan. Er is ook geen Märklinlok mee uitgevoerd. Modelspoor blijft ontspanning en dat is -bezijden de musical 'Cabaret'- verboden terrein. In plaats van het hakenkruis met rijksadelaar is het sterk gelijkende en o zo toepasselijke 'gevleugelde wiel' geplaatst. Kijk ook naar de stroomlijnloks 3089 en 3090 die M van de 03-10 in de jaren 60-70 voerde. Op latere loks (en ook op de 'Schürzenwagen') werd de werkelijkheid iets dichter genaderd, maar het hakenkruis is en blijft taboe. Deze loks worden als geen ander geassocieerd met de nazi's en waren enkele jaren geleden voer voor discussie over het al dan niet nabouwen van een 01-10. Ik zie op internet regelmatig foto's voorbijkomen van treinen uit de jaren 30 met gigantische hakenkruizen. Tot nu toe heeft geen enkele modelspoorbouwer zich daaraan gewaagd en dat is maar goed ook.

Ook heeft M nooit oorlogsloks met camouflagekleuren uitgebracht zoals bv Liliput wel deed (compleet met Dikke Berta erachter). Achteraf bezien vond ik de br 53 (mallet) wel op het randje, vooral omdat het ding niet eens is gebouwd. In Duitsland was het een 'Verkaufsschlager' ofwel een 'DampfKrokodil', maar dat zal meer te maken hebben gehad met de enorme maat van het ding en het dubbele drijfwerk. In de catalogus hangt er een sleepje onschuldige DR koelwagentjes achter alsof er helemaal geen oorlog was. ('Seefische' tot diep in de Balkan brengen, of juist ervandaan?)

Maar om terug te keren naar het topic, wil ik toch nog een puntje toevoegen: Ik heb ook een groot zwak voor de 'solide fragiliteit' van veel Zwitserse loks. Ik heb grote bewondering hoe zij in staat zijn als klein land zo vernieuwend te zijn geweest. Toppunt van elegantie: een Re 4/4 I met een sleep 'Leichtstahlwagen'. Dat kan in de jaren 50 uitvoering of in de versie jaren 00... Eigenlijk moet ik er snel één kopen.

hey jeroen
ook naar de davinci code gekeken :wink:
Re:Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
De Da Vinci Code? Nou nee, eigenlijk niet. Ik behoor waarschijnlijk tot de uitzonderingen die noch het boek hebben gelezen noch de film hebben gezien. Dus die kennis heb ik ergens anders van. Iemand vertelde het me bij een kunstwerk op de Sonsbeektentoonstelling van enige jaren geleden waar een kunstenaar een hakenkruis in verschillend gekleurde bonen op de vloer van de Eusebiuskerk had gelegd. Dat het hier om een vruchtbaarheidssymbool ging was dus vrij evident, maar wij Europeanen zijn zo getekend door dat hakenkruis, dat het niet meer mogelijk is het los te zien van het nazisme.

Maar voordat dit off-topic wordt. De Da Vinci Code is het meest achtergelaten (vergeten?) boek in de Thalys wat misschien niet zo onlogisch is als je bedenkt dat het ook één van de meest verkochte boeken is. Waarmee niet gezegd is dat de Thalys één van mijn favoriete e-treinen is. Toch zou het een merk als M niet misstaan er een model van uit te brengen, ook al omdat de Thalys ook in Duitsland een dagelijkse verschijning is geworden.
Re:Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
Voor mij blijft de 1200 het mooist. Als kind in 1966 van mijn vader een 1219 gekregen. helaas is die door mijn kinderhandjes destijds niet zo goed behandeld (ben in 1964 geboren). Ik heb dan ook ter vervanging ooit een 1202 gekocht, en een 1213, en een 1223 en een 1219... en toch maar die ouwe gerestaureerd en overgespoten in geel/grijs.
en hoewel ik diverse locs en wagens heb, is de aanblik van een berlijns blauwe 1200 met een stam 4049's toch het mooist/nostalgisch.
 
Re:Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
Citaat van: NS-Marklinist op zondag 18 oktober 2009, 17:53:44
Voor mij blijft de 1200 het mooist.
..... is de aanblik van een berlijns blauwe 1200 met een stam 4049's toch het mooist/nostalgisch.

Yes sir  8) 8) 8)

<---------------
Re:Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
Mijn mooiste Lok is die van de Serie 460, SBB met geluid, gracieus en een en al vakantieherinnering forerver......Gewoon rood met wit kruis.......
Re: Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
voor zover het over de nederlandse tractie gaat...  de 1500 is mooi door lelijkheid, de 1000 is erg mooi door de ' stroomlijn'. toen ik als 14 jarige een marklin catalogus opensloeg ( of stond ie op de voorkant?) zag ik mijn toekomstige ' dikke' lok staan; de 3368  ( oftewel de 118) met een sleep schurtzenwagens met verlichting er achter....

een hele zomer voor gewerkt maar toen ik  de lok en wagons bij ' treinhobby'  in Eindhoven een rondje liet rijden om ' toch zeker te weten dat ie goed is'  was ik zo blij als een klein kind....
Re: Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
 @citaat Een greep uit m'n mooiste (vind ik) e-loks van Märklin:
Re: Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
Je bent een woord vergeten Wim "klassiekers"  ;)
Ik rij zelf alleen nederlands materiaal maar dat ik nu kan zeggen dat het echt mooie loks zijn niet echt,het is meer het algemene plaatje wat me aanspreekt
Re: Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
 @citaat
Citaat van: nobody op vrijdag 17 mei 2019, 15:01:56
m'n mooiste (vind ik)
...Vind ik... ;)
Re: Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
 @citaat Wim, ik vind ze geweldig mooi. Lekker vierkant en hoekig met drijfstangen, wat wil een mens nog meer.  :-)
Re: Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
Deze vind ik wel mooi, jammer dat het geluid het niet meer doet. :?

Mvg Gert
Re: Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
Daar hebben ze toch pacemakers van ESU enz voor dat die weer een goed kloppend hart heeft ;)
Re: Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
Ach.....het is maar een ventilator , meer niet . :D

Mvg Gert
Re: Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
Voor mij is het de E 9307 (37870)


Het plaatje komt van Märklin. Ik zal zelf nog wel eens een eigen plaatje maken.
Re: Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
Lid sinds: 2007

Vive les BB12000

offline
Re: Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
Bonsoir,

Voor mij is deze, mijn mooiste Maerklin lok. De Franse stoomlocomotief 241 A65.
Mijn opa was in de jaren 30 mécanicien (machinist) op deze machine, bij de chemins de fer de l?État.
Daarna in 38 de SNCF.









Philippe



Re: Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
 @citaat   :help: Een nieuw topic starten: wat is mijn mooiste (stoom)loc ?  ;)
Re: Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
Voor mij is dat niet moeilijk kiezen...

My precious:

Re: Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
Mijn mooiste is de 1251. Da's ook niet zo raar want ik heb er maar één.

Hier naast een zusje van fijn uitgevoerd plastic, duidelijk een andere fabrikant. :D

Re: Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
Er zijn hele mooie locs voorbij gekomen. Wordt bijna jaloers dat ik ze niet heb.
Re: Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
de nieuwste aanwinst maar haar vorige broertje mag er ook wezen :



zelf gedigitaliseerd :

Re: Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
Mijn versie:
Re: Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
Lid sinds: 2007

Vive les BB12000

offline
Re: Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
Bonjour,

Sorry voor mijn stoomloc. Heb ik niet goed de titel gelezen.
Het zijn prachtig locomotieven wat jullie zetten.
Philippe .
Re: Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
Jouw stoomlok mag er ook wezen ;)
Re: Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
Citaat van: Hitmaan op zondag 19 mei 2019, 10:17:29
Er zijn hele mooie locs voorbij gekomen. Wordt bijna jaloers dat ik ze niet heb.

Wie wordt er nou jaloers?
Re: Wat zijn je mooiste eloks van Marklin
.