Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Armsein en wissel

Gestart door Hans3rail maandag 09 mei 2022, 15:11:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Armsein en wissel
Lid sinds: 2017

offline
Armsein en wissel
Ik heb op mijn baan welk bestuurd wordt door CS3 een armsein en wissel gekoppeld via het adres 1 Alles werk perfect maar als het sein op rijden staat zie ik op het scherm dat de wissel op rechtdoor staat. Draai ik de draadjes op de decoder om dan zie ik op het scherm het tegenovergestelde. Namelijk sein op rood de wissel in de doorgaande stand.
Zie bijgaande foto die ik van het scherm gemaakt heb.
Groet Hans
Re: Armsein en wissel
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Armsein en wissel
Ik zie niks raars... Alles doet precies wat het moet doen. Dus wat is je vraag precies?
Re: Armsein en wissel
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Armsein en wissel
 @citaat

W1 staat verkeerd.

Groet, Anne W
Re: Armsein en wissel
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Armsein en wissel
Groen is rechtdoor met schakelen, dus op dat gebied staat ie goed. Ik zie het hele nut niet van een wissel en sein op 1 adres, je wint er niks mee, mja. Alles doet wat het moet doen zoals het is ingesteld. Het is anders dan de TS voor ogen heeft, maar dan moet ie uitleggen wat ie precies wil. Vandaar mijn: Wat is je vraag precies?
Re: Armsein en wissel
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Armsein en wissel
Als je sein S1 op groen zet en je wilt tegelijk W1 afbuigend hebben staan, dan raad ik je aan een gebeurtenis te maken (in de modus "uitgebreide gebeurtenissen" (in te stellen via het systeem-menu).

Je maakt dan de gebeurtnis "zet W1 afbuigend bij S1=groen" door in de trigger de stand van het sein S1 op groen te zetten en als actie W1 op afbuigend.
Je hebt dan wel twee adressen nodig, één voor het sein en één voor het wissel.

John (VT601)
Re: Armsein en wissel
Lid sinds: 2017

offline
Re: Armsein en wissel
Dank je wel voor de uitleg. Ik ga dit uit proberen.  :)

Groet Hans