Verder werken aan Witmoos gaat niet gebeuren zoals eerder vermeld. Wachten op Witmoos2.
Wel heb ik tussendoor een schuur in 3D ontworpen, Rutger heeft de gebinten gelaserd, kon ik mooi zien of het allemaal past. Zou zonde zijn om 20/20 balken te verprutsen, het resultaat:

Met zonnepanelen:

Maarrrr, om de skills te verbeteren en omdat het een leuke therapie is een start gemaakt met bomen.
Binddraad van Action is spotgoedkoop , dat is de basis. De gedachte is om met zeeschuim de fijnere takken eraan te maken.
Alternatief zou grasvezel kunnen zijn.
Experiment 1: Das/ Action klei om de stam en dikkere takken. Resultaat was mooi maar teveel werk.
Experiment 2: suggestie van Erik Nieuwenhuis, boompasta. Dat ging veel mooier.
Zijn pasta was een mix van water, klei en mdf zaagsel, vla dikke prut.
Mijn recept:
25 gram water, 10 gram klei in kleine stukjes toevoegen. Goed mengen. Bij mij ging dat goed ik een siliconen gipsbeker.
Zaagsel toevoegen tot vla dikte, zelf heb ik het wat dikker gemaakt en een klodder bruine Talens Amsterdam acrylverf toegevoegd.
De helft van de pasta had ik aangemaakt met eiken schuurpoeder, de andere helft met wat grover zaagsel. In structuur zie ik geen verschil.
Dekkend aanbrengen van de pasta lukt niet in 1 keer, morgen 2e laag. Hoop dat het er morgen stevig op zit.