Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Reedcontact - wat doe ik fout?

Gestart door Charlemagne maandag 02 mei 2022, 20:26:42

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Reedcontact - wat doe ik fout?
Ben inmiddels ook begonnen met het enigszins automatiseren van de beveiliging. Als de trein het station uit rijdt wil ik hem zelf het sein weer op rood laten zetten. Geen probleem natuurlijk - een paar reedcontacten moeten het werk kunnen doen. Alleen...het werkt niet. Echt beginnersprobleem, maar ik begrijp niet wat ik fout doe. Heb het reedcontact geïnstalleerd, een draad verbonden met de massa, de andere met het rode draadje van het sein en twee magneetjes onder de loc gemonteerd. Alles van de firma M.
Karel
Re: Reedcontact - wat doe ik fout?
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Reedcontact - wat doe ik fout?
Graag met een multimeter meten of het reedcontact schakelt

Groet, Anne W
Re: Reedcontact - wat doe ik fout?
Maak eens een schema met hoe je het een en ander aangesloten hebt (dus reedcontact, sein e.d.). Dat is wat makkelijker meekijken en meedenken.
Re: Reedcontact - wat doe ik fout?
Ligt het contact wel goed?

De contactjes dienen boven elkaar te liggen.

Zodat de magneet ze goed kan aantrekken. en contact kan laten maken.
Minste kans op missers.

Ik gebruik ook reedcontacten. Gaat eigenlijk altijd goed.

groetjes uit beetje krom
opa cees
Re: Reedcontact - wat doe ik fout?
Hallo

Heb je de massa (bruin) die naar je schakelpaneel gaat ook op de baan (0) aangesloten? Als je dit niet hebt gedaan is er namelijk geen gesloten stroomkring.

Bart
Re: Reedcontact - wat doe ik fout?
Kwam er nu pas toe om al jullie reacties te lezen, waarvoor zeer veel dank. Had gisterenavond al Anne W.'s advies opgevolgd en alles drie keer doorgemeten. Het contact bleek prima te werken, maar de seinpalen bleven onberoerd. Zonet maar eerst eens Barts aanwijzing gecheckt. De massa van mijn schakelkasjes kwam/komt van de ringleiding die van de lichttrafo komt!! Dus een lijntje bijgelegd van de schakelkastjes naar de railmassa. En nu werkt het feilloos.
Super bedankt!!

Karel