Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Uhlenbrock DLG 750 icm een CS3?

Gestart door vanb zondag 01 mei 2022, 13:19:55

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Uhlenbrock DLG 750 icm een CS3?
Lid sinds: 2008

offline
Uhlenbrock DLG 750 icm een CS3?
Ik heb een aantal mooie Roco loks in wisselstroom uitvoering(fabrieksaf) Volgens mij zijn ze analoog. Ik krijg er alleen totaal geen beweging in. Snap er niks van. Zie wel van dit soort chipjes. Iemand enig idee wat ik fout doe?

Gr maikel
Re: Roco loks rijden niet
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Roco loks rijden niet
rij je analoog want dat zijn geen decoders maar gewoon elektronische rijrichtingsschakelaars.


43310 = DC vanaf fabriek : https://wiki.3rail.nl/index.php/Sjabloon:Roco-br17-modellen

43203 = idem : https://wiki.3rail.nl/index.php?title=Sjabloon:Roco-g12-modellen

43856 = AC analoog

43846 = AC analoog

Re: Roco loks rijden niet
Lid sinds: 2008

offline
Re: Roco loks rijden niet
Rij digitaal maar heb  ze analoog geprobeerd maar geen beweging in te krijgen.
Re: Roco loks rijden niet
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Roco loks rijden niet
De motor draait wel als je die aan een DC voeding hangt?
Re: Roco loks rijden niet
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Roco loks rijden niet
ja die loks zullen digitaal niet rijden als er geen decoder inzit.
Re: Roco loks rijden niet
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Roco loks rijden niet
Citaat van: vanb op zondag 01 mei 2022, 13:19:55
(...) Roco loks in wisselstroom uitvoering(fabrieksaf) (...) analoog.

Als het om wisselstroom uitvoeringen gaat: 
-ze rijden niet als de elektronische rijrichting omschakelaar het niet meer doet.
-als je die ertussen uit haalt, dan zou de lok analoog in ieder geval 1 kant op moeten rijden, tenzij het vet is verharst.

Re: Roco loks rijden niet
Lid sinds: 2007

offline
Re: Roco loks rijden niet
Ik zie Uhlenbrock 750 en dat was toch wel een decoder. Een ouwetje, niet eens lastregeling dacht ik, maar toch een Motoroladecoder.
Probeer toch maar eens digitaal. De decoder kent maar 80 adressen, dus gewoon proberen is te doen.

Nu zou de decoder ook analoog wel wat moeten doen. Laat ook eens zien hoe de decoder is aangesloten.

Citaat van: Jan22 op zondag 01 mei 2022, 19:16:56
-als je die ertussen uit haalt, dan zou de lok analoog in ieder geval 1 kant op moeten rijden, tenzij het vet is verharst.

Dan sluit je een wisselstroomtrafo aan op een gelijkstroommotor en rijdt er niks.
Re: Roco loks rijden niet
Lid sinds: 2020

offline
Re: Roco loks rijden niet
 @citaat
Zonder brugstekker maakt AC of DC ook niks meer uit. :D

Bart
Re: Roco loks rijden niet
Lid sinds: 2007

offline
Re: Roco loks rijden niet
In dit handboek van ruim twee decennia geleden de gebruiksaanwijzing van onder andere de DGL750.

https://www.uhlenbrock.de/de_DE/service/download/handbook/de/archiv/DHB785-01.pdf

Onder 3.3 kan je lezen dat er moet worden gekozen tussen analoog en digitaal. Mogelijk staat analoog dus uit.
Overigens verdienen deze locs een betere decoder.
Re: Uhlenbrock DLG 750 icm een CS3?
Een kennis van mij heeft naar de loks gekeken. Vanuitgaande dat het een Uhlenbrock DLG 750 decoder is, is onze vraag nu of je op een of andere manier deze decoder met een cs3 kan programmeren. De beschrijving is zo oud dat die niet verder gaat dan programmeren met een 6021. Hopelijk krijgen we ze zo aan de praat.
Re: Uhlenbrock DLG 750 icm een CS3?
Heb je gewoon de adressen geprobeerd? De vier locs op de rails zetten en dan vanaf Motorola-adres 1 proberen? Als er eentje gaat rijden, heb je beet.
Of is dat ook al ingewikkeld met een CS3?  :P

En nogmaals, de rijeigenschappen van deze modellen zijn zo goed, dat ze echt beter verdienen. Probeer eens een LokPilot. Voor zover ik weet zijn bij deze modellen de decoders met een stekkertje ingeplugd.
Re: Uhlenbrock DLG 750 icm een CS3?
Citaat van: henkv op zondag 08 mei 2022, 16:42:24
Heb je gewoon de adressen geprobeerd? De vier locs op de rails zetten en dan vanaf Motorola-adres 1 proberen? Als er eentje gaat rijden, heb je beet.
Of is dat ook al ingewikkeld met een CS3?  :P

En nogmaals, de rijeigenschappen van deze modellen zijn zo goed, dat ze echt beter verdienen. Probeer eens een LokPilot. Voor zover ik weet zijn bij deze modellen de decoders met een stekkertje ingeplugd.

Heeft hij geprobeerd maar geen resultaat. Wil ze eerst eens aan de praat krijgen. Dan komen er later zeker betere decoders is
Re: Uhlenbrock DLG 750 icm een CS3?
Laat eens zien hoe de decoders zijn aangesloten.