Te veel aan rook zorgt ook voor dat knap geluid.
Met het spuitje alles er weer uit zuigen, dan aan zetten en opnieuw bijvullen.
Als het goed is zie je tijdens het bijvullen of er rook ontstaat.
Is dit nog niet goed, 1 massa van schoorsteen, is deze goed aangedrukt en schoon in de pijp van de lok?
2, toch weer generator weer even reinigen met het sprietje, controleren of de schuine tip van het sprietje onder zit en vlakke deel boven.
(er zit een reserve sprietje (buisje) bij)
3, goed contact, goed nagedrukt, en contactlipje seuthe de goede kant op?
Zie gebruiksaanwijzing lok en seuthe.
Heb in al mijn loks op 1 na met rookgenerator, tot heden nog geen slechte er tussen gehad dus zal echt toeval zijn dat jij toevallig bij de 1e inbouw een slechte hebt.
Bij de instellingen valt mij niets raars op.
Voordeel van esu is dat je deze kan instellen, zou hem eerst op stilstand 3/4 zetten en rijden 100%.
Je kan daarna verder tweaken, door bij stilstand het zo laag te zetten dat de rookpluim dun is maar zonder de lok vettig eronder smeert.
Bij rijden kun je letten op de pufjes of dikke rook pluim zoals in het echt, maar dan is ook sneller de rookolie op.
Ik heb het laatste ingesteld, vind het alleen jammer dat marklin de instelling bij stilstand niet laat regelen bij de msd3 en programma.
Is bij marklin net wat aan de lage kant waardoor het wel leuk lijkt maar toch wat smeert bij stilstand, dus had iets hoger moeten staan.
Voor ik het vergeet; Bij bijvullen de spuit op de bodem van de seuthe leggen daarna voorzichtig vullen, er kan namelijk ook een luchtbel in komen bij het verkeerd vullen.