Mag ik er het linkje aan toevoegen, waar dit is gedocumenteerd?
Bij de buren (in 2008).
De buren staan geen rechtstreekse link toe naar foto's op hun forum,
dus kijk zelf even naar de foto in het bewuste draadje.
foto heet: Kruising2.jpg
De vraagstelling op dat forum is iets anders (maar de foto is voor jouw vraagstelling alleszeggend):
Topic kwestie:
De kunststof puko is te hoog: iedere hoge geïsoleerde puko heeft ongetwijfeld nut. Er is alleen geen rekening gehouden met twee dicht bij elkaar gelegen kunststof puko's. Daardoor ontstaat sleper-contactverlies in een wisselstraat, bestaande uit 2258 en b.v. 2260 (een engels wissel).
Gebruiker V200 lost dat verlies op met plaatsing van een extra geleidende puko aan de rand van het engels wissel.
Allerlei niet-Märklin rijders vallen daar over heen.
Een pagina verder legt Blausee-Mitholz oorzaak en aanpak van sleper-contactverlies als volgt uit:
CiteerDe reden van de kunststof puko is dat Märklin door die biels de twee railstaven via een stripje verbonden heeft.
Het stripje loopt door de biels. Een metalen puko zou dus sluiting veroorzaken.
Nogmaals, in mijn ogen is de oplossing de kunststof puko wegsnijden
zodat de sleper de metalen puko's wél raakt. Simpeler kan het niet.
Dat vroeg je niet, maar je gaat er ongetwijfeld wel tegen aan lopen in je wisselstraat ....