Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Oude decoders geven niet thuis [Opgelost]

Gestart door Jasper112b woensdag 27 april 2022, 11:08:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Oude decoders geven niet thuis [Opgelost]
Afgelopen week een z21start set met locomotief aangeschaft, dat werkte allemaal.
Ik wilde kijken of ik mijn oude locs uit '97 aan de praat kon krijgen. Ze hebben een decoder en werden destijds aangestuurd door Lenz (lz100), maar daar is de firmware te oud van om nog aan de praat te krijgen met een com-usb.

Helaas blijf ik bij het uitlezen van de decoders error 2 krijgen (geen reactie), ik zie ook niet dat de treintjes uberhaubt lijken te reageren.
Als ik een analoge transformator op het spoor aansluit rijdens ze overigens prima.
De draden vanaf de z21 naar het stukje rails heb ik bewust zo kort mogelijk gehouden, de nieuwe loc kan ik wel gewoon herprogrammeren.

Het gaat om twee keer Minitrix 2200 (geel) en een maal Minitrix 12828 (NS Blauw). Allen met een decoder waarop M 4.19T staat(geen idee welk merk dat is). Ik heb de decoder verpakking er even afgehaald voor de foto, maar die zit er normaal wel omheen.
Is hier iemand die me op weg kan helpen?
Re: Oude decoders geven niet thuis
Zo te zien een oude Arnold locdecoder, nog uit de jaren negentig van de vorige eeuw. Denk dat je te maken hebt met een decoder uit de oertijd van DCC. Die kan je niet uitlezen. Kenden ook alleen registerprogrammering.
Op 14 rijstappen moeten ze wel kunnen rijden. Gelukkig kende het systeem ook maar weinig adressen, ik dacht maximaal 99. Het is in ieder geval te doen gewoon adres voor adres te proberen.
Re: Oude decoders geven niet thuis
Dankjewel!
Ging alles in het leven maar zo makkelijk: inderdaad, toegevoegd met 14 rijstappen en adressen 1,2 en 3 en ik kon ze zo aansturen.