Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Intellibox 2neo 65150

Gestart door Golfer zondag 24 april 2022, 20:19:38

Intellibox 2neo 65150

Intellibox 2neo 65150
Bij Uhlenbrock lees ik dat er een nieuwe op komst is.

De Intellibox 2neo  65150

Voor ons Märklinisten is MFX geïntegreerd. Nou had ik daar niet zoveel mee maar ik neem aan dat nu ook alle geluiden wel gaan doorkomen. Dat miste ik in mijn overigens fijne IB Basic. Daarnaast een netwerkaansluiting zodat allerlei apps via telefoon of tablet direct kunnen werken.

Wanneer en voor welke prijs? is de vraag

Re: Intellibox 2neo 65150

Als ik zo rond Google, rond de 600 euro

Spijkenisse

Excuses voor de topickick. Ik ontdekte net het bestaan van de Intellibox 2neo op de site van Uhlenbrock. In de informatiefolder (link, PDF) begrijp ik dat er ondersteuning komt voor MFX (zoals hier al benoemd) en 28 functies. Maakt dit de IB 2neo een gelijke aan de Marklin CS3 qua besturing van locomotieven?
Daar lijkt het op. Maar dan zonder touchscreen en zonder spielewelt-cabine op je display. En dan is 600 euro toch wel weer wat duur zou ik denken.

Groet,

Peter
 @citaat: Er zit wel een zooi in die het CS3 niet heeft  O:-D o.a. Geïntegreerd Wlan, LocoNet, Loconet-server, Z21-XpressNet-protocol (Dus de z21-app en de Wlan-multimaus),  En in de verpakking zit een voeding van 75VA. Of dat dan weer duur is is maar de vraag. Het is een meer open apparaat dan de CS3.
Dat is waar Ronald. De toegang tot andere besturingssystemen of protocollen is ruimer bij Uhlenbrock.
Maar ik ben geneigd de keuze voor de bediening via een woud aan knopjes en een krap monochroom schermpje niet zo slim te vinden. Zie er liever helemaal van af: bediening via een touchscreen, als dan niet op je smartphone, tablet of laptop is prettiger. Misschien ook een persoonlijke keuze.

Groet,

Peter
 @citaat / @Peter. Het is inderdaad een persoonlijke keuze. Het grote voordeel zie ik in de ondersteuning van XpressNet via Wlan: Je kan gewoon met de z21-app aan de gang. Dus een telefoon of tablet is te doen. Goed, zelf heb ik genoeg aan een z21. De handregelaars en de z21-app op telefoon en tablet zijn voor mij meer dan voldoende. Maar dat is persoonlijk.

als er maar een "v" voor op staat

De Intellibox 2neo kost 649 euro inclusief voeding.
De functies worden ook doorgezet dus je hoeft niks meer in te richten. :thumbup:
Dat is onder DCC wel anders :(
Ik heb de nodige Intellibox ervaring en ik raak hier niet van in vervoering. Doe mij maar een no nonsense blackbox centrale en een Uhlenbrock Daisy handregelaar die je overal in kunt prikken zodat je ziet wat je doet.

Tja Ben jij vindt er niks aan, dus een ander misschien wel  ;)
Met loconet kan er best veel, maar daar zoek ik het ook niet in.

Uhlenbrock zelf gokt een beetje op de wisselstroomrijder die geen CS3  wil aanschaffen.
Maar wel de MFX mogelijkheden  wil benutten.
Die kunnen  vandaag de dag daar terecht ;)

Trouwens als je met de CS3 meer draadloos wil doen hang er dan een wifi dongel aan de netwerk aansluiting.
Als die verbinding draadloos is kun je met je telefoon er ook op inloggen  middels het ip-adres.
Doe ik dat met de laptop, dan zie ik er nog meer van op een beter scherm.
Wellicht is dat met de IB 2neo ook wel te realiseren.
De markt voor het ding is beperkt naar mijn mening, het is vissen in dezelfde multiprotocol poel terwijl DCC fors in opmars is. Wie een IB 1 of II heeft zal toch niet snel overstappen naar de neo lijkt me. Ik moet het nog zien, bovendien is er nog helemaal geen ervaring, het ding is nog niet in de winkel.

Zie wat Tams doet, ze hebben een nieuwe MasterControl 2 maar het loopt niet erg, de aantallen blijven achter. Er komt nu een inruil actie voor de oude RedBox, de RedBox-Tausch. Als je een MC2 koopt krijg je centjes voor je oude RedBox. Maar goed, ik dwaal af......
Hallo,

Ben heeft wel een aardig punt vind ik.
Als ik nu naar mezelf kijk, mijn spoorbaan bestuur ik met een IB IR en Windigipet 2012.
Ik weet dat ik met WDP aardig achter loop maar daar zijn zo de redenen / omstandigheden voor.
Nu zou ik eerder WDP vervangen voor de nieuwste versie dan dat ik de Intellibox vervang.
Ik gebruik mijn IB eigenlijk alleen als doorgeef luik tussen spoorbaan en computer.
Met de hand rijden doe ik het liefst met mijn Daisy daar zou ik dan eerder een Daisy 2 voor aanschaffen.

Groeten Martin

Citaat van: Spoors op woensdag 07 september 2022, 14:12:58
De markt voor het ding is beperkt naar mijn mening.

Hoi Ben,

Kijk nou eens waar Uhlenbrock naar kijkt, die kijkt echt niet naar de Nederlandse markt in eerste instantie, die kijkt naar zijn thuisland en wel met de hoogste prioriteit.
Anders was de firma niet in de werkgroep voor MFX gestapt, want hij wil maar wat graag een graantje meepikken uit de ruif van Göppingen.

Als je naar de Nederlandse markt kijkt heb je volkomen gelijk, ik denk dat je een zeldzaamheid bent als je die centrale wilt aanschaffen.
Hebben ze dan in Bottrop dan toch een groepje tegendraadse merkaanhangers aangeboord misschien?
Wie zal het zeggen?

M.v.g.

Hans V200.0
Duitsland, Nederland, dat maakt toch niets uit. Ook Duitse 3railers met een IB 1 of II gaan echt niet massaal over tot de aanschaf van de neo omdat er MFX op zit.

Citaat van: Spoors op woensdag 07 september 2022, 17:10:02
Duitsland, Nederland, dat maakt toch niets uit. Ook Duitse 3railers met een IB 1 of II gaan echt niet massaal over tot de aanschaf van de neo omdat er MFX op zit.

Ben,

De markt voor modelspoor is daar veel groter dan hier ondanks de vergrijzing.
Niemand weet het nog, want die centrale is nog niet eens leverbaar door de achterstand in elektronica en onderdelen.
Mocht het eerdaags Uhlenbrock wel lukken om deze centrale op de plank te krijgen, dan kunnen we misschien nog eens vergelijken ;)

M.v.g.

Hans V200.0