Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Wat zijn dit?

Gestart door WimFPU zondag 24 april 2022, 13:05:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wat zijn dit?
Lid sinds: 2011

if we don't try we will never know

offline
Wat zijn dit?
Beste Allen,

Een zwager van mij was vroeger altijd bezig met elektronica maar hij zit vanwege zijn dementie nu al enige tijd op een gesloten afdeling van een tehuis. Afgezien van het feit dat het triest is om iemand die altijd bezig was en overal oplossingen voor had zo te zien aftakelen is er met hem ook enorm veel kennis verloren gegaan.
Toen ik aan mijn baan begon te bouwen had ik altijd het idee dat hij mij op het moment dat ik eraan toe was enorm zou kunnen helpen op het gebied van elektronica. Menig keer hebben wij daarvoor al zitten te filosoferen over van alles en nog wat maar nog nooit concreet.
Spijtig dat dat er nooit van gekomen is maar het bevestigt wel weer dat je nooit dingen moet uitstellen tot later.

Nu ben ik het een en ander tegengekomen in zijn hobbyruimte waarvan ik a: niet weet wat het is en b: niet weet waarvoor je het kunt toepassen.
Het zou zeker leuk zijn als ik er op mijn baan wat mee zou kunnen al is het maar vanuit het sentiment.
Ik hoop dus dat jullie mij kunnen helpen.
Op foto 1 lijken ledjes te zien maar dat zijn het volgens mij niet. Er staat op 2n7

Op foto 2 lijken weerstandjes te zien maar dat zijn het volgens mij niet want ik meet niets met de Ohm meter. Er staat op 100P, F500, 23
Bij voorbaat dank.

groet, Wim

Lastig maar ik krijg de foto's er niet bij terwijl ze wel aan het formaat voldoen.
Re: Wat zijn dit?
Lid sinds: 2011

if we don't try we will never know

offline
Re: Wat zijn dit?
De foto's
Re: Wat zijn dit?
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Wat zijn dit?
Wim, dat lijken mij condensatoren.
De tekst erop geeft de waarde aan

Groeten,

Erik.
Re: Wat zijn dit?
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Wat zijn dit?
Condensator van 2,7nF danwel 100pF?
Re: Wat zijn dit?
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Wat zijn dit?
De eerste foto zijn inderdaad drie condensatoren van 2,7nanoFahrad.
De tweede foto is heel slecht te zien. Ten eerste zie ik andere teksten dan die jij opgeeft. Is het van plastic of van glas gemaakt?
Re: Wat zijn dit?
Lid sinds: 2011

if we don't try we will never know

offline
Re: Wat zijn dit?
Ze lijken van plastic Henk.
Van de tekst 100p kan ik niets anders maken
F500 zou ook FS00 kunnen zijn
Als laatste 2   3
Re: Wat zijn dit?
Lid sinds: 2011

if we don't try we will never know

offline
Re: Wat zijn dit?
Als het condensatoren zijn dan kan ik daar volgens mij niet zo veel mee Erik.
Re: Wat zijn dit?
Lid sinds: 2008

offline
Re: Wat zijn dit?
Het zijn allemaal condensatoren.
De ´rolletjes´ zijn volgens mij van Philips en zaten ook wel in de bouwkits van dat merk. lang geleden......
100p is hoogstwaarschijnlijk de waarde 100 pF (pico farad).