Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

"die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....

Gestart door IJsengel vrijdag 04 april 2008, 18:08:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Hallo Steamy,

CiteerHoelang duurt het ongeveer voordat de reparatie klaar is?

Helaas is daarover niet veel zinnigs te zeggen :) 'Reparatie'-tijden varieren van enkele weken tot vele (!) maanden (er zijn zelfs gevallen bekend van meer dan een jaar) :idea:

Ben benieuwd hoe lang het bij jou duurt, be sure to let us know 8)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"...
Er zijn ook gevallen van 1 week.

Mijn br 01 39010 en 37900 krijgen een nieuwe platine zodat ze minder spanningsgevoelig worden.

Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Hey Davy,

Wat is dat...een platine :?: :)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Citaat van: ^Rook op vrijdag 30 mei 2008, 21:01:46
Wat is dat...een platine :?: :)
Platine is Duits voor print(plaat) of PCB (Printed Circuit Board), maar dat is weer Engels. :wink:
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Oke...thanks, Ad 8)
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Citaat van: Arjan op zondag 18 mei 2008, 15:00:15
Nou, ik ga de stoute schoenen aantrekken.
Mijn BR01.10, de 39010 MFX vertoond alle kuren die van dit model inmiddels beschreven zijn.

Ik stuur hem op naar Keuterman (met angst en beven) voor een 39011 decoder. (als dat de goede omschrijving is).


De voortgang zal ik hier blijven vermelden.

Groeten
Arjan


Vanmiddag de 39010 zelf afgeleverd bij Keuterman.
Allervriendelijkst ontvangen. Kreeg ook meteen de oplossing te horen.
Marklin doet een omruilactie. Er komt een nieuwe motor in.

Daarnaast m'n 37021 ook afgegeven. Die moet een nieuwe voorkoppeling en een nieuwe buffer achterop.

Nu is het afwachten. Een datum konden ze me niet geven.

Gr
Arjan
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
ik wacht al 3 maanden op een rijtuig. geen reperatienummer gehad, want hij is rechtstreeks naar marklin :x En als marklin failliet gaat........ :x
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Tja... twee volledig ingevulde bonnen hier.....
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Hierbij een korte update aangaande de reparatie van mijn model 39572.
Het garantieprobleem is opgelost, er bleken 2 reparatienummers te zijn verwisseld.
Ook ging het in beide gevallen om een model van de BR103.
3 weken geleden contact gezocht met de rechtsbijstandverzekering. Volgens hen is dit niet normaal en niet acceptabel.
Op hun verzoek heb ik de handelaar nogmaals schriftelijk gesommeerd de boel op te lossen en wel uiterlijk 16 juni.
Hierna leek er wat schot in de zaak te komen want Keuterman gaf aan dat hij het model spoedig terug zou verwachten.
Op verzoek van de handelaar heb ik de termijn verlengd tot 26 juni a.s.
Vandaag weer met de handelaar gebeld, hij had echter nog steeds niets ontvangen.
Ook weer contact gehad met de rechtsbijstand. Na 26 juni zal de handelaar in verzuim worden gesteld. Aanstaande vrijdag ga ik alle correspondentie naar de rechtsbijstand sturen. Mijn insteek zal zijn de koopovereenkomst te laten ontbinden met teruggave van het aanschafbedrag.
Jammer, maar het is niet anders, moet Marklin maar een goed product in de markt zetten en goede service verlenen.
Groet,
Erwin
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Het blijft vervelend...

Maar waar gehakt wordt, vallen spaanders. Interessant in dit geval lijkt me, bij wie nu uiteindelijk de fout zit: Märklin verkoopt zeker producten waar wel eens iets mis mee is, dat kan niet anders met die aantallen. Maar dan moet de service wel goed zijn.

Of is dit veroorzaakt door laksheid / desinteresse bij de handelaar of importeur?

Ik geef geen oordeel, ik weet alleen dat mijn ervaringen met de service van Märklin zo goed is, dat ik geprobeerd zou hebben om het op te lossen door rechtstreeks contact met Märklin op te nemen.

Of heb jij dat ook geprobeerd?

Groet,
EgMaf
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Citaat van: Re460 op zaterdag 05 april 2008, 11:13:41
Als ik de berichten lees zie ik het model waarschijnlijk niet terug voor het verlopen van de garantie in september 2008.

Krijg je wellicht (helaas) toch nog gelijk Erwin...... :lol: :mrgreen: :cry: :evil: (mixed feelings) :?
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Ja ik word er ook niet blij van. Het model 39572 is erg mooi dus een aanwinst op de baan.
Ja ik heb ook diverse keren rechtstreeks met Marklin (zowel oosterhout als Goppingen) contact opgenomen, helaas nooit een serieuze reactie gehad, slechts loze beloften.
Erwin
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Ja, daar is ie weer!
Gisteren liep de termijn af welke ik aan de handelaar had gesteld aangaande de reparatie van mijn model 39572.
Gistermiddag met de handelaar gesproken. Het model was nog niet retour en hij had ook geen verder nieuws.
Daar de termijn inmiddels nagenoeg was verlopen heb ik hem voorgesteld de koopovereenkomst te ontbinden. Ja dit lag moelijk maar na enig aandringen wilde hij wel een tegoedbon geven. Hier zat ik natuurlijk niet op de wachten. De prijzen van deze handelaar liggen iets onder de Marklin-adviesprijzen dus dat is aan de prijs. Ik heb b.v. wel belangstelling voor model 39893 maar deze moet 266,- kosten. Via internet/beurs ben je misschien al voor 210,- klaar! Je hebt dan wel minder/service garantie maar het scheelt dan ook 56,-!
Hierop heb ik hem voorgesteld het model 39893 voor 240,- te leveren (zeg maar het verschil delen). Ik een mooi model hij de omzet.
Helaas wilde hij hier niet op ingaan.
Uiteindelijk wilde hij de overeenkomst toch ontbinden en de 300,- op mijn rekening terugstorten. Ik zal de girorekening in de gaten houden.
Toch snap ik nog steeds niet waarom de handelaar de prijs niet iets wilde laten zakken.
Zaak lijkt gelukkig afgesloten maar zowel de handelaar als ik zijn natuurlijk niet blij.
Ooit heb ik eens voorgesteld om de mfx-decoder te wisselen voor een Fx decoder. Niemand wilde hier echt op in gaan, dit heb ik tot op heden nooit begrepen.
Helaas komt deze BR103 niet meer terug op mijn modelbaan en daar baal ik van. Wel heb ik nog de 103 115-2 maar deze heeft een plactic kap.

Tip: sta op je recht. Reparatieduur van maanden of langer zijn niet normaal en moet je niet accepteren. Kan toch niet zo zijn dat een handelaar/marklin hier mee weg komt? Zaak heeft mij veel tijd/energie gekost, maar het geld lijkt nu eindelijk terug te komen. Weer wat geleerd.
Groet,
Erwin
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
erwin
je hebt helemaalk gelijk met dat sta op je recht
en ik en mijn vader hebben daar nog wel een tip bij
betaal nooit de prijs die je in de winkel moet betalen met alles
die prijs is altijd ruim en een korting is met een beetje ouwehoeren zo te krijgen

snap uit jou verhaal inderdaad de moeilijkheid niet van de handelaar maar goed voor hem is het natuurlijk ook niet leuk ,maar je hebt geluk dat het zo is opgelost toch
groet robert
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Citaat van: Arjan op vrijdag 13 juni 2008, 20:08:02
Citaat van: Arjan op zondag 18 mei 2008, 15:00:15
Nou, ik ga de stoute schoenen aantrekken.
Mijn BR01.10, de 39010 MFX vertoond alle kuren die van dit model inmiddels beschreven zijn.

Ik stuur hem op naar Keuterman (met angst en beven) voor een 39011 decoder. (als dat de goede omschrijving is).


De voortgang zal ik hier blijven vermelden.

Groeten
Arjan


Vanmiddag de 39010 zelf afgeleverd bij Keuterman.
Allervriendelijkst ontvangen. Kreeg ook meteen de oplossing te horen.
Marklin doet een omruilactie. Er komt een nieuwe motor in.

Daarnaast m'n 37021 ook afgegeven. Die moet een nieuwe voorkoppeling en een nieuwe buffer achterop.

Nu is het afwachten. Een datum konden ze me niet geven.

Gr
Arjan

Laatste status;

Beiden wachtend op onderdelen.
De 39010 gaat groepsgewijs met de M* omruilactie mee.
M.a.w. als ze weer een setje loc's hebben die in de actie vallen dan gaat'ie mee.

Gr
Arjan
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Mijn 39010 en de V90 37900 de eerste versie van dit model en ook de eerste lok met de nieuwe sinus motor zijn ook bij Keuterman.


Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Mijn kapotte Booster 6015 was via de dealer naar Keuterman binnen 10 dagen gerepareerd retour  :lol: Dus een pluim ! waard ! 8)

Mvg Gert
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Hierbij de laatste update aangaande de afhandeling van het defect aan model 39572;
Ondanks de toezegging van de handelaar dat het geld zou worden teruggestort was er op de gestelde termijn van 16 juli nog niets teruggestort.
Hierop maar weer een mail gestuurd.
Handelaar verbolgen want het bedrag was overgemaakt. Bank had het echter niet geaccepteerd door verkeerde naamstelling.
Is nu gecorrigeerd en geld is retour. Kan nu voor 300,- weer iets nieuws uitzoeken.
Helaas heb ik dus afstand moeten doen van model 39572, erg jammer want het was een mooi model. Daar baal ik wel een beetje van.
Ook de afhandeling van reparatie heeft veel te lang geduurd, ik vind dit Marklin-onwaardig.
Een ervaring rijker en een illusie armer.
Groet,
Erwin
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Hallo Erwin.
Bijzonder spijtig dat dit zo heeft moeten lopen.
Wel fijn dat het (uiteindelijk) in ieder geval opgelost is, hoe dan ook!
Zelf heb ik toch wel de indruk dat de snelste en beste methode om dit op te lossen toch wel Märklin Duitsland is.
Het kost je dan wel zelf de verzendkosten maar de communicatie en afhandeling van de Service afdeling vind ik wel bijzonder goed! :o
Vooral ook omdat je van te voren het probleem al aan kunt geven en je al antwoord krijgt hoe ze dit eventueel gaan oplossen zonder dat je al iets hebt moeten doen. 8)

Misschien kun je het probleem van dit model evengoed eens aankaarten bij Märklin? (niet geschoten is altijd mis)
Wie weet met wat voor oplossing zij komen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Hallo Albert Jan,

Zelf heb ik geen ervaring met de serviceafdeling in Duitsland.
Voor het probleem met 39572 heb ik mails gestuurd richting Oosterhout en Marklin Duitsland.
Op een reactie zit ik nog steeds te wachten.
Ook heb ik voorgesteld in de loc een fx i.p.v. mfx decoder te plaatsen. Ik heb meerdere Re460's met een Sinus1 met fx-decoder en die lopen dus probleemloos.
Ook hier geen reactie op. Ik weet niet wat ik er van moet denken, wie heeft het hier laten liggen; de handelaar, Keuterman of Marklin Duitsland?
Wie het weet mag het zeggen.
Resultaat is wel dat ik twijfel of ik nog een nieuwe loc van M moet kopen?
Bedankt voor het meedenken en de tips.
Groet,
Erwin
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"...
Citaat van: Re460 op zondag 20 juli 2008, 20:39:23
Hallo Albert Jan,

Zelf heb ik geen ervaring met de serviceafdeling in Duitsland.
Voor het probleem met 39572 heb ik mails gestuurd richting Oosterhout en Marklin Duitsland.
Op een reactie zit ik nog steeds te wachten.
Ook heb ik voorgesteld in de loc een fx i.p.v. mfx decoder te plaatsen. Ik heb meerdere Re460's met een Sinus1 met fx-decoder en die lopen dus probleemloos.
Ook hier geen reactie op. Ik weet niet wat ik er van moet denken, wie heeft het hier laten liggen; de handelaar, Keuterman of Marklin Duitsland?
Wie het weet mag het zeggen.
Resultaat is wel dat ik twijfel of ik nog een nieuwe loc van M moet kopen?
Bedankt voor het meedenken en de tips.
Groet,
Erwin

Je had moeten bellen. Ze hebben mensen daar die Nederlands spreken, maar ze lezen geen Nederlands in Duitsland.

Voor veel mensen werkt de service afdeling in Duitsland perfect. Veel Duitsers vinden de service van Marklin onder de nieuwe eigenaars erop vooruit gegaan.

Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Davy , Je bewering dat ze in Duitsland geen Nederlands lezen moet ik tegenspreken ik heb reeds meedere keren in het Nederlands ge emaild alleen krijg ik telkens een antwoord in het Duits.
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Citaat van: Johnnytrein op maandag 21 juli 2008, 14:00:21
Davy , Je bewering dat ze in Duitsland geen Nederlands lezen moet ik tegenspreken ik heb reeds meedere keren in het Nederlands ge emaild alleen krijg ik telkens een antwoord in het Duits.

M.a.w., de vertaalservice is geheel gratis  :mrgreen:
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Zo groot is het verschil tussen duits en Nederlands toch niet?
duits is gewoon Nederlands met een zwaar (en lelijk) accent :D
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Ik had laatst ook een email naar M gestuurd, met de vraag of ze een isolator voor de 3722 konden leveren.
Ze gaven mij keurig het bestelnummer (Staat niet bij de exploded views/onderdelenlijst) en ik heb deze gewoon via mijn dealer besteld en ik kreeg er nog twee ook, voor de prijs van één.
Volgens mij was het antwoord wel in het Duits, maar dat maakt mij niets uit.
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"...
Ik heb gisteren mijn V90 teruggekregen Marklin 37900 heeft een nieuwe motor of elektronica gekregen en vandaag mijn br 01 stoomlok Marklin 39010 ook deze heeft een motor omruil gekregen.beide locs doen het goed. Mijn br01 rijdt nu niet langzamer meer als ik de rookgenerator aanzet.

Mijn br01 moest zich opnieuw aanmelden en het geluid en instellingen stonden op standaard die heb ik dus aangepast zoals ik dat graag zelf wil hebben. Remweg op 10 seconden dus een lekkere lange remweg met piepende remmen. de br01 stond wel lineair al ingesteld de V90 stond  anders ingesteld.

De V90 had ik al verwijderd uit mijn CS.

Ze zijn net geen 2 maanden weggeweest.

Ik vindt dit toch wel goede service hoor.

Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Dinsdag 5 Augustus heb ik mijn Br 01 (39010) terug gekregen. :D De Loc rijdt super!
Het geluid doet het weer en hij ''ruckelt'' ook niet meer.
De loc is ongeveer 2 maanden weg geweest.

Groet, Martijn
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
11 november 2005
op die dag bragt ik met mijn vader een marklin lok 3000
naar een modeltreinwinkeltje van een "amateur". :?
we hadden met die man afgesproken dat hij zou bellen als het lokje klaar was. :lol:

we zijn een half jaar later daar weer eens naar toe gegaan omdat die nog steeds niet gebelt had. :?
maar de beste man was niet thuis. :(
een jaar later hetzelfde. :x

nu , augustus 2008 nog steeds niks van gehoort

het gaat natuurlijk maar om een 3000 maar leuk is het niet :(

groet matthijs popken
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"...
Wat heeft dit met Marklin te maken?

Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"...
Citaat van: Davy op zondag 10 augustus 2008, 14:36:05
Wat heeft dit met Marklin te maken?
Kijk eens naar de titel van dit topic.
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"...
Prachtig maar die handelaar was waarschijnlijk geen officiële Marklinhandelaar dus is Marklin niet verantwoordelijk voor de reparatie van dat locje.

Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
 hallo

klopt ik wis vantevoren dat dit een amateur is.
en dat marklin hier niks mee te maken heeft wist ik ook.
maar toendertijd was dat de eenigste winkeltje die wij kenden.
(geen ervaring met modeltreinen)
ik wou maaar zeggen hoe lang een reperatie wel niet kan duren.

vr groet matje 
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Ik hoop dat je die loc ooit terug ziet maar ik vrees het ergste.