Ja, daar is ie weer!
Gisteren liep de termijn af welke ik aan de handelaar had gesteld aangaande de reparatie van mijn model 39572.
Gistermiddag met de handelaar gesproken. Het model was nog niet retour en hij had ook geen verder nieuws.
Daar de termijn inmiddels nagenoeg was verlopen heb ik hem voorgesteld de koopovereenkomst te ontbinden. Ja dit lag moelijk maar na enig aandringen wilde hij wel een tegoedbon geven. Hier zat ik natuurlijk niet op de wachten. De prijzen van deze handelaar liggen iets onder de Marklin-adviesprijzen dus dat is aan de prijs. Ik heb b.v. wel belangstelling voor model 39893 maar deze moet 266,- kosten. Via internet/beurs ben je misschien al voor 210,- klaar! Je hebt dan wel minder/service garantie maar het scheelt dan ook 56,-!
Hierop heb ik hem voorgesteld het model 39893 voor 240,- te leveren (zeg maar het verschil delen). Ik een mooi model hij de omzet.
Helaas wilde hij hier niet op ingaan.
Uiteindelijk wilde hij de overeenkomst toch ontbinden en de 300,- op mijn rekening terugstorten. Ik zal de girorekening in de gaten houden.
Toch snap ik nog steeds niet waarom de handelaar de prijs niet iets wilde laten zakken.
Zaak lijkt gelukkig afgesloten maar zowel de handelaar als ik zijn natuurlijk niet blij.
Ooit heb ik eens voorgesteld om de mfx-decoder te wisselen voor een Fx decoder. Niemand wilde hier echt op in gaan, dit heb ik tot op heden nooit begrepen.
Helaas komt deze BR103 niet meer terug op mijn modelbaan en daar baal ik van. Wel heb ik nog de 103 115-2 maar deze heeft een plactic kap.
Tip: sta op je recht. Reparatieduur van maanden of langer zijn niet normaal en moet je niet accepteren. Kan toch niet zo zijn dat een handelaar/marklin hier mee weg komt? Zaak heeft mij veel tijd/energie gekost, maar het geld lijkt nu eindelijk terug te komen. Weer wat geleerd.
Groet,
Erwin