Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

"die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....

Gestart door IJsengel vrijdag 04 april 2008, 18:08:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Krijg zojuist bericht dat mijn locje morgen weer wordt opgehaald, 2e poging dus :idea: Dat ophalen is in ieder geval netjes, hoef ik niet opnieuw verzendkosten te betalen 8)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Vandaag maar eens op de site bij Keuterman gekeken wat de reparatiestatus van mijn BR103 (39572) was. De tekst luidde "wacht op onderdelen of omruil". Vond ik nogal vreemd daar de loc door Keuterman naar de fabriek zou worden opgestuurd (zie ook mijn eerdere verhaal). Direct heb telefonisch om de actuele status gevraagd. Zijn antwoord was kort en bondig, "status staat op de site meer weet ik ook niet". Op mijn vraag of het model niet retour fabriek was conform afspraak kreeg ik het antwoord "als de onderdelen niet meer komen gaat het model retour".
Model ligt alweer een week of 6 bij Keuterman en het schiet dus niet op.
Direct de winkelier op de hoogte gesteld en om een oplossing gevraagd. Of ze zetten er een Fx-decoder in i.p.v. de Mfx of het geld komt retour.
De winkelier belde zojuist terug met de mededeling dat het model al in Duitsland lag voor reparatie of mogelijk omruil. Daar het model niet meer wordt gemaakt is de kans groot dat het model niet meer terug zal komen. Ik zal dan dus mijn geld terug krijgen. Eigenlijk wil ik dit niet want het is een mooi metalen model en een geweldige locomotief. Ergens is er een probleem tussen de mfx-decoder en de Sinus1-motor. Technisch zit er wat fout maar het model wordt toch op de markt gebracht. Waarschijnlijk een nieuw soort klantenbinding?
Mijn verzoek om er een Fx-decoder in te zetten schijnt technisch wel te kunnen maar M begint hier niet aan omdat dat niet conform de fabrieksspecificaties van het model zou zijn.
Voor mij wederom een wanprestatie van M en dat was niet de eerste keer!
Het probleem met het model heb ik ook meerdere keren schriftelijk bij Marklin Nederland kenbaar gemaakt. Zij nemen niet eens de moeite ergens op te reageren.
Is die B52 nog beschikbaar????
Groet,
Erwin
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"...
Je moet gewoon geduld hebben. Als ze bepaalde onderdelen niet hebben dan houdt alles op. Waarschijnlijk krijg je na verloop van tijd gewoon een andere loc of hij wordt alsnog gemaakt.

De mensen die een lokje hadden met zinkpest hebben soms ook een compleet nieuw model gekregen. Dus wat betreft de garantietermijn doet Marklin niet moeilijk.
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Nou Davy ik ben het niet met je eens. Ik leg 300 euro neer voor een loc en verwacht dan dat die goed is. Hij heeft meer bij de reparateur gelegen dan op de baan gereden. De loc is inmiddels al 4x ter reparatie aangeboden. De reparatietermijnen bij elkaar opgeteld kom je bijna uit op de garantietermijn van 2 jaar. Zo kan ik ook garantie geven. Ze hebben al 3x de kans gehad de loc te reapareren is blijkbaar dus niet mogelijk.
Mogelijk vindt jij de reparatietijden normaal, ik dus absoluut niet!
Het is geen krentenbol waar we over praten.
Hier is sprake van een wanprestatie en helaas ben ik niet de enige als ik dit draadje lees.
Groet,
Erwin
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
ik had ook eens een startpaket gekregen maar bij een wagon miste een wiel  :shock:dus ik ben meteen truggegaan naar de marklindieler die bij mij om de hoek woont en toen heb ik er een nieuw wiel in gekregen maar ik vont het wel raar :?
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Als ik de verhalen hier zo lees (heb zelf 2 ervaringen met Keuterman, 1 goede en 1 zwaar K.t 8)) verdient Marklin het m.i. om naar de kloten te gaan.

Ze vragen er toch gewoon om :(, en inderdaad laten we eerlijk zijn, het zijn geen krentebollen die we kopen 8)

Gelukkig ben ik vrij technisch aangelegd en mijn dealer Voermans is wat dat betreft ook een topper, die fixed ook heel veel zelf 8)

Marklin ga zo door, graaf je eigen graf :(

Mvg Gert
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Ik heb gelukkig geen enkele ervaring met Kneuterman, en dat wil ik ook graag houden zo, als ik de ervaringen lees hier.
Reparaties doe ik altijd zelf. Als ik het niet kan repareren, dan kan niemand het repareren. Dat klinkt misschien arrogant, maar repareren en ombouwen naar digitaal heb ik altijd al leuk gevonden. Garantie toestanden heb ik ook weinig last van, het meeste wat ik van marklin koop is allang uit de garantie. Als ik eens iets nieuws koop is het van Roco, en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.
Ik ben dan wel in het voordeel dat ik een technische opleiding heb gehad. De enige belemmering is soms het niet hebben van onderdelen. Ik heb wel een aardig voorraadje van de gewone slijtage-onderdelen in huis, maar lang niet alles natuurlijk. Maar dankzij Wapstad en MTE is dat nooit een groot probleem. Wapstad heeft gewoon ontzettend veel op voorraad, ook de minder courante onderdelen. Het komt maar zelden voor dat er iets besteld hoeft te worden. MTE heeft ook erg veel op voorraad, en zijn altijd zeer vlot met opsturen.

groetjes, Martin
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Las ook van iemand die z'n loc opstuurde alleen voor koolborstels :?, nu kan het zo zijn dat je zo A-technisch bent dat je dit niet zelf kunt, maar dan weet ik niet wat voor een dealer diegene heeft 8), die moet het toch zeker kunnen 8)

Mvg Gert
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Citaat van: Lokje op dinsdag 15 april 2008, 22:10:03
Het merendeel zijn toch decoderproblemen te wijten aan dat esu zijn beloftes niet nakomt te leveren aan marklin.

Dat is speculaas, het kan net zo goed zijn dat ze niet leveren om dat marklin niet op tijd betaald.(niet ondenkbaar als ik de duitse krantenartikelen lees) Ik heb nooit problemen met de verkrijgbaarheid van Esu-produkten.

groetjes, Martin
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Ben blij dat ik niet alle ESU decoders af moet nemen die ze bij MTE in voorraad hebben :mrgreen:

Mvg Gert
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Martin,

Ik kan mij helemaal in je verhaal vinden, we hebben de zelfde inslag  :wink:

Nog een aanvulling van mijn visie......... garantie zegt mij ook weinig. Had een DKM lok nieuw gekocht en lag binnen 18 uur na aankoop op de freesbank voor aanpassing t.b.v. een vervangende (en dus betere) motor.

Alleen digitale centrales koop ik bij erkende handel voor service en garantie want daar kan ik zelf niks mee.

Mvg, Johan
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"...
Ik moet wel lachen om de mensen hier die Märklin altijd maar in bescherming nemen.  :D

Reparaties lopen over het algemeen gewoon slecht getuige dit draadje. En als dat eventueel zou liggen aan slechte levering door externe partijen heb je daar als consument geen ruk mee te maken.
Een leverancier is gewoon verplicht goede garantie/service te regelen. Dan maar een vervangend product terug sturen...

Ik heb overgens zelf nog nooit iets laten repareren bij Märklin / Keuterman.

Koen
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Aan de reactie van Koen heb ik niets toe te voegen. Een fabriek/leverancier is verantwoordelijk voor zijn of haar product en goede aftersales bij eventuele problemen. Ik vind het ook niet leuk maar M maakt er een zooitje van.
Groet,
Erwin
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"...
Hola,
De laatste stand van zaken is dat ik de 2 ondeugdelijke locs terug naar Borne heb gebracht. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren en in welke hoedanigheid ze retour komen. De teller staat nu op twee dagen en het zijn nu nog stoomlocs....
(Dit laatste is gekscherend bedoeld, want ik vermoed toch niet dat ik 2 diesels terug krijg. Hoewel...)
H la P
Fred

Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Dat wordt weer een leuk kerstkadootje Fred.  :wink:
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"...
Altijd fijn en bemoedigend dat er nog positief denkenden rondlopen hier op dit forum.
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Graag gedaan Fred. 8)
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Kerstkadotje in welk jaar dat is maar de vraag. :D Of zou het eerder een paasei worden  :?
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Ahjoh... je hebt toch al teveel loc's voor je baan....
Eigenlijk wel dus een handig systeem wat je hebt.
Gewoon doorrouleren. Als er een terugkomt.. stuur je de volgende voor groot onderhoud.

Als je dan mazzel hebt komt er af en toe een nieuwe terug. Als je pech hebt een Zwitserse rode railion met bloemblaadjes op de zijkant.... :lol:

Gr
Arjan
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Citaat van: Arjan op zaterdag 19 april 2008, 18:45:29
Ahjoh... je hebt toch al teveel loc's voor je baan....
Eigenlijk wel dus een handig systeem wat je hebt.
Gewoon doorrouleren. Als er een terugkomt.. stuur je de volgende voor groot onderhoud.

Als je dan mazzel hebt komt er af en toe een nieuwe terug. Als je pech hebt een Zwitserse rode railion met bloemblaadjes op de zijkant.... :lol:

Gr
Arjan

Citaat van: Johnnytrein op zaterdag 19 april 2008, 13:34:58
Kerstkadotje in welk jaar dat is maar de vraag. :D Of zou het eerder een paasei worden  :?
Ja fred, en je hebt de minderpositief dekenden...

Dennis
jaja, ook stokers :o
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
 :D :D :D Harlaar Badhoevedorp belde vanmiddag: de 37611 is terug van reparatie!! :D Na 2 weken al!! Als de loc ook nog daadwerkelijk gerepareerd is (gezien de berichten in dit topic :? :shock:) is mijn eerste ervaring met Keuterman een goede! 8)

Victor
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Mooi mooi mooi :idea: 8)
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"...
Hola Amigos

Wel, de vlag kan uit! Te vroeg, zegt u? Het is nog geen koninginnedag? Dan zeg ik wat kan mij dat mens met dat petroleumstelletje op haar hoofd schelen! Ik heb mijn beide locjes weer terug! Daar gaat het om! Net even op de baan gezet en ja hoor, ze rijden als herboren! Binnen 2 weken en nog gratis ook! Hoera! Zo zie je maar: het kan dus toch! Eind goed, al goed.
En nu maar hopen dat ik de komende 40 jaar nooit meer een loc ter reparatie hoef aan te bieden...

Hasta la Pasta
Fred
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Zeer goed, wie weet leest er iemand mee....

Ik moet mijn rode diesel eigenlijk laten reparen(decoder is halfdood).
Maar ja gezien de wachttijd....

Eerst een mooie vervanger voor de wagons vinden voor de tijd dat ie weg is...

Dennis
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"...
Citaat van: IJsengel op maandag 28 april 2008, 19:34:50
Hola Amigos

Wel, de vlag kan uit! Te vroeg, zegt u? Het is nog geen koninginnedag? Dan zeg ik wat kan mij dat mens met dat petroleumstelletje op haar hoofd schelen! Ik heb mijn beide locjes weer terug! Daar gaat het om! Net even op de baan gezet en ja hoor, ze rijden als herboren! Binnen 2 weken en nog gratis ook! Hoera! Zo zie je maar: het kan dus toch! Eind goed, al goed.
En nu maar hopen dat ik de komende 40 jaar nooit meer een loc ter reparatie hoef aan te bieden...

Hasta la Pasta
Fred


Nou, gelukkig maar. Gefeliciteerd. (ook met de koningin).

Gr
Arjan
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Citaat van: IJsengel op maandag 28 april 2008, 19:34:50
Hola Amigos

Wel, de vlag kan uit! Te vroeg, zegt u? Het is nog geen koninginnedag? Dan zeg ik wat kan mij dat mens met dat petroleumstelletje op haar hoofd schelen! Ik heb mijn beide locjes weer terug! Daar gaat het om! Net even op de baan gezet en ja hoor, ze rijden als herboren! Binnen 2 weken en nog gratis ook! Hoera! Zo zie je maar: het kan dus toch! Eind goed, al goed.
En nu maar hopen dat ik de komende 40 jaar nooit meer een loc ter reparatie hoef aan te bieden...

Hasta la Pasta
Fred


Fijn toch hè......als alles het gewoon doet!  :lol:
De termijn valt mij mee als ik zo de verhalen lees.... :shock: :shock:
Mijn 37611 is ook weer terug, de streamliners zijn blij dat ze hun trekpaardje weer terug hebben  8) (een Mikado ervoor staat toch niet zo :?)

Victor
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"...
Goed om weer een positief bericht te horen of de wachttijd van reparatie..


Bas
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"...
Citaat van: bas op dinsdag 29 april 2008, 09:26:47
Goed om weer een positief bericht te horen of de wachttijd van reparatie..

Hela hola,
Nu niet te hard staan juichen, hoor. Bij die 2 weken mag je dus ruim 9 maanden optellen, want deze locs zijn mede onderwerp van posting nr 1!
H la P
Fred
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Hallo,

Voor de verandering maar eens een positief bericht over de firma Keuterman. Soms gaat het namelijk wel heel vlot. Klik hier.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Citaat van: v200marklin op dinsdag 15 april 2008, 21:35:13
Ze vragen er toch gewoon om :(, en inderdaad laten we eerlijk zijn, het zijn geen krentebollen die we kopen 8) Gert

Dit doet mij denken aan het volgende ;

Als je een locmotief, of zelfs wel eens vier in een keer gekocht hebt, je het in een plastic tasje meekrijgt. :lol:

Terwijl je toch ruim 1100,00 euro hebt neergeteld  :(

Koop nu eens bij een juwelier iets van ongeveer 75,00 euro, dan wordt dat heel netjes in schitterend pakpapier gepakt, en word je door de man/vrouw zeer vriendelijk naar de deur begeleid :mrgreen:

Dirk Bolt
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Hola
Aardig vergelijk, doch volgens mij gaat dat weer ergens anders over, Dirk!
H la P
Fred
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Ik ben het helemaal met je eens Dirk !!
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Veel mensen vinden 'ons' materieel speelgoedtjes voor onvolwassen persoontjes
En aangezien goud altijd als een waardevol object wordt gezien begrijp ik het wel.

Met een loc moet je trouwens ook geen aanzoek doen :lol:

Dennis
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Citaat van: minirailz op dinsdag 29 april 2008, 20:58:03
Met een loc moet je trouwens ook geen aanzoek doen :lol:

Daarvoor kun je dan misschien de nieuwe Busch H0 1205 gebruiken :mrgreen: ;) Klikkerdeklik...8)
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"...
Citaat van: ^Rook op woensdag 30 april 2008, 10:44:52
Citaat van: minirailz op dinsdag 29 april 2008, 20:58:03
Met een loc moet je trouwens ook geen aanzoek doen :lol:

Daarvoor kun je dan misschien de nieuwe Busch H0 1205 gebruiken :mrgreen: ;) Klikkerdeklik...8)
Kun je mischien vertellen wat je bedoelt ik kan hem niet vinden :roll: :oops:
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Citaat van: joostboudewijns op woensdag 14 mei 2008, 21:41:25
Citaat van: ^Rook op woensdag 30 april 2008, 10:44:52
Citaat van: minirailz op dinsdag 29 april 2008, 20:58:03
Met een loc moet je trouwens ook geen aanzoek doen :lol:

Daarvoor kun je dan misschien de nieuwe Busch H0 1205 gebruiken :mrgreen: ;) Klikkerdeklik...8)
Kun je mischien vertellen wat je bedoelt ik kan hem niet vinden :roll: :oops:
is een man met roos geloof ik.

lekker goedkoop 8)

Dennis
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Hallo,

De T3 is weer thuis :idea: De OVP is door Keuterman vervangen en er zijn nieuwe koppelingen en remslangetjes meegeleverd. Helaas zit ik nog steeds met het probleem van het stukje remslang dat vastgelijmd zit in het locje...:(

Al met al ben ik weer niet tevreden maar als het rijgedrag goed is (nog niet getest) dan laat ik het wel hierbij...geen zin de loc opnieuw een aantal weken kwijt te zijn 8)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
In mijn bezit zijn een aantal loks met de extra tekst servicemodell op de zijkant. Tevens een notitieblok daarvoor. Van tijd tot tijd herinnert Márklin haar klanten er aan, dat als men een lok aanbied ter reparatie, er een vervanger geleverd wordt door de dealer. Tenminste, dit geldt in Duitsland! Ik heb 18 jaar in dat land gewoond, en ik ken niets anders dan dat winkeliers een vervanger beschikbaar stellen, mag in Nederland ook wel eens gebeuren. De loks worden voorgesteld in de Koll-special. Wim
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Dit is wel service van Marklin/handelaar. In Nederland is hier absoluut geen sprake van.
Inmiddels is mijn 39572 al weer 3 maanden weg en dat is volgens Keuterman volstrekt normaal. In september loopt mijn garantie af. Het model heeft zeker de helft van de garantietermijn bij M gelegen.
Gisteren in Houten geweest. Mooi nieuw marklin model gezien (Re474) leuke prijs van zeg 215,-. Ik durg het echter niet meer aan.
Erwin
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Nou, ik ga de stoute schoenen aantrekken.
Mijn BR01.10, de 39010 MFX vertoond alle kuren die van dit model inmiddels beschreven zijn.

Ik stuur hem op naar Keuterman (met angst en beven) voor een 39011 decoder. (als dat de goede omschrijving is).


De voortgang zal ik hier blijven vermelden.

Groeten
Arjan
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Beste Leden,

Een update van de reparatie van mijn model 39572 wil ik jullie niet onthouden. Bovenin dit draadje heb ik al e.e.a. uit de doeken gedaan. Sinds begin Maart ligt dit model ter reparatie bij Marklin in Duitsland. Regelmatig bel ik de winkelier om te vragen of er al nieuws is. Maar meestal is het helaas "nee niets vernomen".
Maar gisteren was ik bij de winkelier om wat HAG-onderdelen op te halen voor mijn nieuwe Re460. En ja Keuterman had gebeld over de status van de reparatie.
Wat bleek de fabriek had Keuterman doorgegeven dat het model niet meer in de garantie zou zitten, het was namelijk een locomotief uit 2003 en dus geen garantie!!
Ja het is niet te geloven men doet er 3 maanden over om vast te stellen dat het geen garantie betreft!!
Na deze mededeling van de winkelier moest ik even naar lucht happen.
De winkelier begreep er ook helemaal niets meer van. Dus nog maar even de feiten;

-Model aangeschaft bij een Marklin Shop op 22-09-2006.
-Het betreft hier een eenmalige uitgave van de BR103 met nummer 39572 (nieuw 2006), uitleveringsjaar door fabriek 2006.
-Model was direct vanaf het begin niet in orde en is al zeker 3x ter reparatie aangeboden, dit is allemaal als garantie afgehandeld.
-In de doos van het model zit de originele kassabon en het ingevulde originele garantiebewijs.
-Er zit 24 maanden garantie op het model, deze eindigt dus in september 2008.

Volgende week gaat de winkelier de zaak verder met Keuterman oppakken.
De stoom komt bij mij inmiddels uit de oren. Ik kan niet begrijpen dat Marklin zo met zijn klanten omgaat. Voor mijn gevoel is hier sprake van onkunde en desinteresse.
Ik heb de winkelier inmiddels maar gezegd dat de zaak heel spoedig dient te zijn afghandeld, of een goed model of de 300 euro retour (ga ik vast HAG voor kopen).
Gelukkig ben ik hiervoor verzekerd en ga dus serieus overwegen of ik de rechtsbijstand moet gaan inschakelen.
Het betreft natuurlijk gaan nadere uitleg dat ik Marklin-producten voortaan links zal laten liggen.
Bah, wat een negatieve energie. Toch meen ik dat ik dit de leden niet moet onthouden, doe er uw voordeel mee!
Erwin
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
CiteerIn mijn bezit zijn een aantal loks met de extra tekst servicemodell op de zijkant

Misschien dat enkele dealers ze gebruikten als "ruilmodel" maar volgens mij zjjn deze loc's indertijd aan de dealers geleverd als Demonstratie model en als voorbeeld model bij de diverse seminairs en workshops van Marklin.

Groetjes Fulco
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Klaag t niet , hier in Belgie duurt het zeker altijd 6 maanden
ERic
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Citaat van: Eric VW op woensdag 28 mei 2008, 20:38:36
Klaag t niet , hier in Belgie duurt het zeker altijd 6 maanden
ERic
neeneenee, mijn locje was 'maar' 4 maanden weg voor een setje koolborstels.

zeg nooit nooit of altijd. :wink:

Dennis
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Citaat van: minirailz op woensdag 28 mei 2008, 20:46:26
neeneenee, mijn locje was 'maar' 4 maanden weg voor een setje koolborstels.

Wie brengt nu een lok weg om de koolborstels te laten vervangen?
En heb je echt 2 linkerhanden, dan kan je dealer dit toch wel direct voor je doen, kost maar 5 minuten.
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"...
Citaat van: Re460 op zaterdag 24 mei 2008, 09:32:28
Beste Leden,

Een update van de reparatie van mijn model 39572 wil ik jullie niet onthouden. Bovenin dit draadje heb ik al e.e.a. uit de doeken gedaan. Sinds begin Maart ligt dit model ter reparatie bij Marklin in Duitsland. Regelmatig bel ik de winkelier om te vragen of er al nieuws is. Maar meestal is het helaas "nee niets vernomen".
Maar gisteren was ik bij de winkelier om wat HAG-onderdelen op te halen voor mijn nieuwe Re460. En ja Keuterman had gebeld over de status van de reparatie.
Wat bleek de fabriek had Keuterman doorgegeven dat het model niet meer in de garantie zou zitten, het was namelijk een locomotief uit 2003 en dus geen garantie!!
Ja het is niet te geloven men doet er 3 maanden over om vast te stellen dat het geen garantie betreft!!
Na deze mededeling van de winkelier moest ik even naar lucht happen.
De winkelier begreep er ook helemaal niets meer van. Dus nog maar even de feiten;

-Model aangeschaft bij een Marklin Shop op 22-09-2006.
-Het betreft hier een eenmalige uitgave van de BR103 met nummer 39572 (nieuw 2006), uitleveringsjaar door fabriek 2006.
-Model was direct vanaf het begin niet in orde en is al zeker 3x ter reparatie aangeboden, dit is allemaal als garantie afgehandeld.
-In de doos van het model zit de originele kassabon en het ingevulde originele garantiebewijs.
-Er zit 24 maanden garantie op het model, deze eindigt dus in september 2008.

Volgende week gaat de winkelier de zaak verder met Keuterman oppakken.
De stoom komt bij mij inmiddels uit de oren. Ik kan niet begrijpen dat Marklin zo met zijn klanten omgaat. Voor mijn gevoel is hier sprake van onkunde en desinteresse.
Ik heb de winkelier inmiddels maar gezegd dat de zaak heel spoedig dient te zijn afghandeld, of een goed model of de 300 euro retour (ga ik vast HAG voor kopen).
Gelukkig ben ik hiervoor verzekerd en ga dus serieus overwegen of ik de rechtsbijstand moet gaan inschakelen.
Het betreft natuurlijk gaan nadere uitleg dat ik Marklin-producten voortaan links zal laten liggen.
Bah, wat een negatieve energie. Toch meen ik dat ik dit de leden niet moet onthouden, doe er uw voordeel mee!
Erwin


Waarom bel je Marklin Duitsland niet rechtstreeks op ze hebben tegenwoordig Nederlands sprekende mensen in dienst en leg het bij hun uit. Waarschijnlijk heeft een medewerker gewoon een grote blunder gemaakt en niet verder gekeken dan zijn neus lang is.

Mijn handelaar geeft een kind met 1 lok bij reparatie gewoon een vervangende lok.


Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"...
Hallo Davy.

Citaat van: Davy op woensdag 28 mei 2008, 23:22:41
Mijn handelaar geeft een kind met 1 lok bij reparatie gewoon een vervangende lok.

Dit is dan gewoon een hele goede verkoper, duidelijk één met hart voor de zaak en hobby! :o
Helaas zijn de meeste (in Nederland dan) niet zo begripsvol. :(

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"...
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"...
Citaat van: Davy op woensdag 28 mei 2008, 23:22:41
Mijn handelaar geeft een kind met 1 lok bij reparatie gewoon een vervangende lok.

Dat geldt alleen gedurende de garagntie periode, neem ik aan?
Wat nu als ie die lok niet meer voorraad heeft en ook niet meer in het M programma zit.
En aan wie verkoopt ie dan die vervanglok???????
Zou jij die voor de nieuwprijs kopen?
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Als het om een kind gaat dan zal de loc niet vervangen worden door exact dezelfde denk ik...iedere andere loc zal dan (tijdelijk) goed zijn :) Overigens sluit ik me voluit bij AJ aan, de officiele Marklin-dealers in mijn omgeving zijn bij lange na niet zo klantvriendelijk...it's all about the money for them 8)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Ik heb net mijn Br 01 (39010) opgestuurd naar Keuterman omdat het geluid er mee is gestopt.  :? Zal dan ook even vragen of ze er een 39011 van willen maken.

Hoelang duurt het ongeveer voordat de reparatie klaar is?