Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

"die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....

Gestart door IJsengel vrijdag 04 april 2008, 18:08:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
"die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Hola,

Medio augustus 2007 heb ik een drietal locomotieven ter reparatie aangeboden.
Nu ja, reparatie, er is eigenlijk niets stuk maar de verlichting haperde en er zou dus een kleine bestelling plaatsvinden. Inmiddels is het april 2008 en u raadt het al; geen onderdelen, geen locs, geen plezier.
Vervolgens heb ik aangegeven dat ik de locs dan wel zonder repararatie terug zou nemen. Kan niet. Locs zijn opgestuurd en komen niet onverrichter zaken terug!
De teller staat nu bijna op 9 maanden. Je zou zeggen dat het tijd werd voor een blijde boodschap niet waar?

Is dit nu normaal? Hebben jullie ook dergelijke ervaringen?
Wie heeft het record ( al dan niet geduldig) afwachten?

Hasta la Pasta
Fred
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
 :shock: :shock: :shock: sorry, maar dit vind ik niet normaal  :shock: :shock: :shock:
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Ow, ik heb de mijne net opgestuurd :shock: :? :shock:
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Mijn eigen tweeling Köfjes (36805) zijn nu al 3 weken bij Keuterman!
Ik mis ze nu al, laat staan na 9 maanden! :shock:
(of er moeten er 3 terugkomen!)

Vriendelijke groeten,
(en héél veel sterkte!)
AlbertJan.
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Vind het gewoon belachelijk...

In negen maanden kan je die loc's wel 15 keer naar duitsland heen en terug sturen.
Die liggen gewoon ergens te wachten omdat ze er geen aandacht voor hebben.

Hoog tijd dat er hier wat concurrentie bij komt. Dan kunnen ze zich dit soort praktijken niet meer permiteren.
Zijn ze in no-time out of business.

Gr
Arjan
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"...
Tja wat moet ik zeggen.
Ik heb ooit 14 maanden moeten wachten op mijn Ae 8/14 die lag ook bij meneer M* in de reparatie lag :(
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
mijn draaischijf is 1.5 jaar voor een nieuwe motor weg geweest
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Citaat van: joostboudewijns op vrijdag 04 april 2008, 19:53:43
Tja wat moet ik zeggen.
Ik heb ooit 14 maanden moeten wachten op mijn Ae 8/14 die lag ook bij meneer M* in de reparatie lag :(

Citaat van: roerijzer op vrijdag 04 april 2008, 19:54:13
mijn draaischijf is 1.5 jaar voor een nieuwe motor weg geweest

Te belachelijk voor woorden...
Ik zou er een claim neerleggen...

Gr
Arjan
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Ongelooflijk,dit is echt niet normaal,maar wat de klok slaat is 1,5 jaar wachten op je draaischijf......
Om van te hyperventileren...... :(

groetjes Huib
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Dan kun je beter eerst even kijken of je het zelf kunt herstellen.
Vaak is het veel makkelijker dan je denkt.
Kan je behoorlijk wat ergernis besparen. :D

Eigenlijk zou je, nadat de lok is opgestuurd, een volgsysteem moeten hebben, waarmee je de voortgang van de reparatie kunt volgen.
Waarschijnlijk liggen de loks gewoon in die zééééééééér lange rij te wachten tot ze aan de beurt zijn. :P
Gewoon wat meer druk op je dealer uitoefenen en anders zelf naar Marklin bellen, je wordt in het Nederlands te woord gestaan.
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"...
Citaat van: Kappa op vrijdag 04 april 2008, 21:53:59
Dan kun je beter eerst even kijken of je het zelf kunt herstellen.

Tsss, bedankt voor de tip, Amice  8)

Punt is, ik had de locs gebracht omdat ik in de buurt was en mijn eerdere ervaring uiterst positief. Binnen een dag mijn Big Boy met kromme assen en gebroken tenderkoppeling gerepareerd! Het kan dus wel. Ik was er dus van uit gegaan dat het met zoiets simpels minstens net zo rap zou gaan. Tja, aannames...
To assume.  ass u me!
H la P
Fred
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Citaat van: Kappa op vrijdag 04 april 2008, 21:53:59
Eigenlijk zou je, nadat de lok is opgestuurd, een volgsysteem moeten hebben, waarmee je de voortgang van de reparatie kunt volgen.
Kan dat niet via dit systeem: http://217.166.215.10/status/status.php
Ik dacht dat dit juist hiervoor in het leven geroepen was.
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"...
Ja Gerard en die geeft al bijna 9 maanden lang een en dezelfde boodschap weer als ik het nummertje van mijn reparatiebon intyp...

Roer, ik weet eigenlijk niet of ik je nu moet feliciteren of voor je moet collecteren, want je bent tot nu toe de trieste recordhouder....
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Citaat van: IJsengel op vrijdag 04 april 2008, 22:01:17
Citaat van: Kappa op vrijdag 04 april 2008, 21:53:59
Dan kun je beter eerst even kijken of je het zelf kunt herstellen.
Tsss, bedankt voor de tip, Amice  8)

The pleasure is all mine dude.... :mrgreen:

Het geluid van mijn Br 05 laat af en toe wat korte haperingen horen en ik dacht em misschien na te laten kijken nu er nog garantie op zit, maar als ik dit zo lees............

PS Fred, hoe krijg je in vredesnaam je assen van je BB krom en een gebroken tenderkoppeling, tis geen darts hè....
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"...
Citaat van: Kappa op vrijdag 04 april 2008, 22:32:45
[...] hoe krijg je in vredesnaam je assen van je BB krom en een gebroken tenderkoppeling, tis geen darts hè....

Hola,
Ja weet je, daar heb ik helemaal niet naar gevraagd toen ik de loc overnam van de vorige eigenaar voor - dare I say it? - 150 euro.....
Ik heb alleen getracht een inschatting te maken van wat het zou kosten om haar te laten repareren en ook dat was uiteindelijk een bedrag van nog geen 3 cijfers.
Kortom: superdeal!
Soms zit het mee en soms zit het heel erg tegen. 't Is niet anders.

Overigens probeer ik het meeste wel zelf te repareren. Is ook een deel van de hobby. Lekker aanprutsen en als het dan weer werkt is de voldoening vele malen groter dan als je het hebt laten doen.
H la P
Fred
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"...
Citaat van: IJsengel op vrijdag 04 april 2008, 18:08:46
Hola,

Medio augustus 2007 heb ik een drietal locomotieven ter reparatie aangeboden.
Nu ja, reparatie, er is eigenlijk niets stuk maar de verlichting haperde en er zou dus een kleine bestelling plaatsvinden. Inmiddels is het april 2008 en u raadt het al; geen onderdelen, geen locs, geen plezier.
Vervolgens heb ik aangegeven dat ik de locs dan wel zonder repararatie terug zou nemen. Kan niet. Locs zijn opgestuurd en komen niet onverrichter zaken terug!
De teller staat nu bijna op 9 maanden. Je zou zeggen dat het tijd werd voor een blijde boodschap niet waar?

Is dit nu normaal? Hebben jullie ook dergelijke ervaringen?
Wie heeft het record ( al dan niet geduldig) afwachten?

Hasta la Pasta
Fred

Heb je ze naar Keuterman gestuurd? Welke locs zijn het? Zo ja en als hij niet aan de onderdelen kan komen laat hem het dan doorsturen naar Duitsland. In Duitsland zijn er naast Goppingen ook reparatie centra die voor Marklin locs repareren. In Duitsland is men redelijk te spreken over de reparatieduur en vooral over de service die Marklin biedt ook al gaat het ook daar niet altijd goed.
Maar fouten worden nu eenmaal gemaakt

Ik had mijn CS voor de update binnen 5 werkdagen terug maandags opgestuurd en vrijdag had ik hem weer. Ook loks die binnen garantie door mijn handelaar zijn opgestuurd had ik altijd binnen 2 maanden of sneller terug. Mijn handelaar geeft kinderen die maar 1 of 2 loks hebben vaak ook een vervangende lok. Zodat ze niet treinloos komen te zitten.


Bovendien kan je duidelijk op de Duitse website zien of ze bepaalde onderdelen op voorraad hebben of niet. Hebben ze de onderdelen niet op voorraad dan kan je lang wachten soms. Maar 9 maanden is te lang.





Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
je had beter de loc's zelf naar duitsland kunnen brengen dan denk ik
hoop dt je ze snel weer terug hebt
groet robert
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Leuk he, als de locomotief in de garantieperiode zit en ter reparatie wordt aangeboden hoe je het model gewoon lekker lang vast. Heb je het model terug is de garantie bijna of al verlopen en ja dan is het kassa!!!!
Zelf model 39572 ergens oktober 2006 bij een officiele dealer gekocht voor 300 euri's. Was direct al niet goed, het model stond in "reverse" (na uitval spanning keert de rijrichting automatisch om). Model terug naar keuterman. Na 3 weken retour helaas was het defect niet hersteld. Dus weer terug, nu volgens zeggen decoder omgewisseld met ander model. Duurde 8 weken, fout was er toen uit. Model reed echter onregelmatig en was matig regelbaar ook stond de verlichting van de machineruimte (F1) bij niet opgeroepen locomotief zwak te knipperen. Dus weer niet goed en weer naar Keuterman. Weer andere decoder ingezet zeggen ze.
Probleem nog niet opgelost. motor (Sinus 1) loopt wel goed maar model rijdt onregelmatig. Model is een maand geleden weer aangeboden en nu op weg naar Duitsland. Als ik de berichten lees zie ik het model waarschijnlijk niet terug voor het verlopen van de garantie in september 2008. Leuk hoor 2 jaar garantie maar als het model vaker bij de fabrikant ligt dan op je eigen baan staat is er in mijn beleving wel iets mis!!! En dat voor 300 euro. Als ik de berichten zo lees ben ik helaas niet de enige. Gedeelde smart is halve smart zullen we maar zeggen. GRRRRRRRR!!
Erwin
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"...
Citaat van: Davy op vrijdag 04 april 2008, 23:52:55
Heb je ze naar Keuterman gestuurd?

Eh, nee, persoonlijk in Borne bij hem afgegeven.

Citaat van: Davy op vrijdag 04 april 2008, 23:52:55
Welke locs zijn het?
Het zijn mijn locomotieven, Davy! 8)

Het zijn alle digitale stomers uit de 37xx en 37xxx serie. Geen nieuwerwetse lokjes met allerhande kinderziektes. Nee, eigenlijk niiets bijzonders, dus.
Maar je wilt mij toch niet zeggen dat ik Kneuterman moet vertellen wat hij moet doen?? En bovendien zijn ze al opgestuurd, zeggen ze....
H la P
Fred
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"...
Maar de oudere verdwijnende 37xxx modellen daar verdwijnen ook de reserveonderdelen van. Wen daar maar aan.

De toekomst is voor de 36xxx en de 39xxx en de 37xxx modellen met klokanker.

De vijfpolige motor is over een paar jaar pleite.

Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"...
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"...
Citaat van: Davy op zaterdag 05 april 2008, 15:49:45
De vijfpolige motor is over een paar jaar pleite.

Marklin brengt nu nog steeds nieuwe modellen en construkties uit op basis van de 5 Polige motor, dus die zal nog minstens 10 jaar gebruikt worden en als sparepart nog wel 30 jaar of meer te bestellen zijn.

Je kunt nu nog steeds 3 polige LFCM ankers bestellen en die gaan al bijna 50 jaar mee.
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"...
De driepolige constructie is al wat jaartjes weg hoor.

De laatste nieuwe loc met een vijfpolige motor was volgens mij de 1200. datgene wat met een vijfpolige loc nog wordt uitgebracht zijn oude bestaande modellen in een nieuw jasje.

Nieuwe modellen met een vijfpolige motor worden niet meer gemaakt.

Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"...
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"...
3 Polig Anker LFCM 217450, Niet meer herkend.
3 Polig Anker DCM 231440, groen licht dus nog wel leverbaar, maar ja wie wil die nog bestellen.

Sinds Marklin mfx heeft geintroduceerd, zijn heel wat modellen die een Fx decoder met C-sinus aandrijving hadden, weer voorzien van een 5-polige motor met mfx decoder.
Dit is, naar mijns inziens, puur omdat Marklin geen zin had om voor de C-sinus eerste generatie een nieuwe interface te ontwikkelen voor de mfx decoder.
Ze hebben gewoon alles op de Softdrive gezet en de oude C-sinus door een 5 polige motor vervangen.
Bijv. de 37571 heeft een standaard 5-polige motor met mfx, maar had in model 39579 nog een C-sinus.
Zelfde voor de 39103 (Br 01.10) met C-sinus, heeft nu z'n weg teruggevonden in startpacket 29010 met een mfx en 5P motor.

Maar er zullen waarschijnlijk geen nieuwe modellen meer met een 5-P motor worden ontwikkeld, hooguit heruitgaven van al bestaande modellen/constructies.
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Citaat van: Arjan op vrijdag 04 april 2008, 19:49:43
Hoog tijd dat er hier wat concurrentie bij komt. Dan kunnen ze zich dit soort praktijken niet meer permiteren.
Zijn ze in no-time out of business.

Ehmmm....... www.modeltreinservice.nl :oops: :oops: (beetje reclame)
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Hallo Chris,

je moet hier natuurlijk wel een duidelijk onderscheid maken tussen fabrieksgarantie door Marklin die kostenloos gedaan wordt en soms wat tijd kost, of door een snelle semiprofessionele ombouw met garantie.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Walter,

Natuurlijk  :!:, fabrieksgarantie loks inderdaad gewoon door Keuterman laten afhandelen. De loks die buiten de garantie vallen kunnen inderdaad "alternatief" gerepareerd worden
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Hallo,

Dat het ook snel kan bewijst mijn T3 :| De loc ter reparatie opgestuurd naar Keuterman...en jawel...binnen twee weken retour ontvangen :idea: :!:

Dat klinkt natuurlijk prachtig...ware het niet dat de loc in slechtere staat is teruggekomen dan de staat waarin deze is opgestuurd. De klachten zelf (zoemend geluid bij wegrijden na omschakelen rijrichting...en hobbelend rijgedrag bij achteruit rijden) zijn niet of nauwelijks veranderd :( Daarbij komt nog dat zowel het model als de OVP tijdens het 'repareren' beschadigd zijn :cry: De plastic OVP is door onzorgvuldig uitpakken gescheurd en één van de door mij ingestoken remslangetjes aan de voorkant van de loc is finaal afgebroken :idea:

Uiteraard heb ik de firma Keuterman hiervan meteen via E-mail op de hoogte gebracht. Verwacht hierop na het weekend een reactie...ben zeer benieuwd of dit netjes opgelost gaat worden 8) Al met al geen al te beste eerste reparatie-ervaring :(

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
snik ik heb meelij met die 3 loks zitten daar in de kou heel ver van huis en missen de rails en de baan en de bestuurder snik snik :(
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Rolf,

Weet je wel zeker dat de teruggestuurde T3 de jouwe was.

Mvg,
Peter
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Rolf wat zeur je nou ze waren toch snel  :D
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Hallo Peter,

Volgens mij is het wel de mijne maar 200% zeker weten doe ik dat niet. Wacht eerst maar eens de reactie van Keuterman af. Fouten worden er overal gemaakt (kan ik over meepraten heh), het gaat er mij nu om dat de fouten netjes opgelost worden 8)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Rolf,

Schrijf anders van elk model het serienummer op, heb je in ieder geval iets ter controle.
Mijn ervaringen met Keuterman zijn wisselend (zie ook mijn eerdere bericht).
Kundig zijn ze Keuterman zeker. Wel vind ik de houding vaak wat stug en communicatief zou het beter kunnen. Luister wat beter naar de klant. Nu lijkt het een beetje op "Keuterman weet wat goed voor u is".
Erwin
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Esu kan volgens mijn handelaar niet eens zijn eigen spullen leveren.

Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Citaat van: Lokje op zaterdag 12 april 2008, 09:40:10
Mijn CS die voor de kerst voor een update weg gebracht was en een van de exemplaren was die niet ge-update wou worden en dus door marklin vervangen zou worden is nog steeds niet terug, daar ik met mijn baan zover was dat ik hem weer wensde is door mijn leverlansier vervangen door een gloednieuwe met door en alle kabels en bevestigingsvoet erbij, heb ik er nu 2 van, veel lof over mijn leveransier, die mijne was alweer bijna een jaar oud maar deze heeft weer nieuwe garantie ingaande 3 dagen geleden toen ik hem haalde.
ik kreeg te horen dat de problemen niet zozeer bij marklin lagen maar bij de electronica leveransier ESU die vrijwel geen onderdelen toeleverde daar hun eigen spullen voor gingen, marklin is ook druk op zoek naar een andere electronica firma.
Ergens is al 4 maanden wachten tot nu toe want mijn oude is nog steeds niet terug dus wie weet hoelang nog een betje van de gekke, ook leveren van nieuwe CS's schijnt een probleem te zijn, daar mijn leveransier er nog enkele had was hij al van verschillende andere winkels benaderd of hij deze niet verkocht daar de vraag groter was dan het aanbod, marklin wil wel leveren maar de electronica is niet te leveren, ook petje af voor keuterman die na een telefoontje van mijn handelaar ook meteen zei, geef hem maar een nieuwe dit duurt te lang.

PS CS werkt perfect, leuk al die nieuwe opties, was alleen een hele avond kwijt al de lok adressen op te zoeken daar ik het ooit gemaakte lijstje kwijt ben

Leverancier....
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Arjan, dat dacht ik ook  :D en ook wenste is het ook niet een beetje.  :? of is het toch een betje  :oops:
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Hallo Erwin,

Citaat van: Re460 op zaterdag 12 april 2008, 09:13:03
Schrijf anders van elk model het serienummer op, heb je in ieder geval iets ter controle.
Mijn ervaringen met Keuterman zijn wisselend (zie ook mijn eerdere bericht).

Dit is de 1e keer dat ik voor een reparatie direct met Keuterman zaken doe :) Ben hier in goed vertrouwen in gestapt maar zal de volgende keer zeker kritischer zijn en vantevoren inderdaad in ieder geval het serienummer noteren :idea: Bedankt voor je tip ;)

Ben in ieder geval nog steeds behoorlijk teleurgesteld :( Doe ik altijd zooo voorzichtig met de modelletjes (mijn klungelige vingertjes in ogenschouw nemende), veroorzaakt een ander schade :roll: :? Vind het echt zooo zonde...kan wel janken 8)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Mijn Br 258 4 maanden kwijt voor een paar koolborstels
Ice 2 3 maanden kwijt voor nieuwe geluidsmodule.

Beide garantie...(br 258 was geluk)

Dennis
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Mijn CS duurde 3 maanden (lees 3 maanden geen besturing voor mijn baan)
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"...
Hola,
Vandaag mocht ik eindelijk mijn 3 locomotiefjes ophalen.
Na 9 maanden wachten en etterlijke malen bellen was het dan eindelijk zover.
Ik heb vandaag een dagje vrij, dus ik rijd vrolijk richting reparateur.
Locs in ontvangst genomen, excuses voor het enorm lange wachten aanvaard ("communicatiefoutje") en huiswaarts gereden om aldaar te moeten constateren dat het van kwaad tot erger geworden is. Ik begon dit draadje met het verhaal dat van alle drie de locs de verlichting haperde en dat ze daarom in reparatie waren. Nu rijden 2 van de 3 locs helemaal niet meer.... Eentje geeft zodra de sleper in contact komt met de puko's een giga-kortsluiting en de ander doet gewoon niets meer.
Meteen na constatering de telefoon gepakt. Als antwoord krijg ik te horen dat dan dus beide decoders kapot zijn. Ja, dat kan allemaal best wel zo zijn, maar toen ik de locs ter reparatie aanbood, reden ze nog deftig hun rondjes en was er slechts sprake van een mankement aan de verlichting! 
Toegegeven, ik voel me een enorme prutser dat ik ze niet even heb laten rijden voordat ik ze meenam. Hadden we meteen ter plaatse kunnen constateren dat er iets niet in de haak is.
Ik ben zeer benieuwd hoe men denkt dit tot een goed einde te brengen.
Wordt vervolgd......denk ik.
H la P
Fred

O ja, die ene loc die het wel doet, doet het dan ook erg goed. Dat dan weer wel.......
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Fred, erg vervelend voor je. Helaas ben ik hierover al niet eens meer verbaasd. Komen ze bij Keuterman vandaan of bij de fabriek in Duitsland?
Dit is onacceptabel zeker als de modellen nog in de garantie zitten.
Misschien niet de meest fijne weg maar als je een rechtsbijstandverzekering hebt zou ik maar eens contact opnemen. Zeker als het een garantiegeval is.
Veel sterkte en succes!
Erwin
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
 1 op de 3 is toch een mooi gemiddelde  :D Ben je intussen de locs gaan terug brengen?
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Hoi Fred.
Het lange wachten is op zich al erg genoeg maar als de locs dan ook nog kapot terugkomen dan krijg ik...........knars, knars zelf een soort kortsluiting en zo'n soort rode waas waarna zo'n reparateur nog één maal de kans krijgt om dit perfect te herstellen en zo niet........schop onder zijn kont en nooit meer!
Hebben wij eigenlijk wel een alternatief voor dergelijke garantie gevallen?
Kunnen deze reparaties (b.v.) ook rechtstreeks door de leverancier bij Märklin Duitsland aangeboden worden?

Nou Fred, nogmaals, veel wijsheid en sterkte! (om je dood te ergeren! :evil:)
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"...
Hola AJ,
Bij thuiskomst schoot ook iets door mijn hoofd in de trant van: ik ga er nog één keertje naar terug...in een B52!!
Denk echter niet dat ik daar iets mee zou opschieten waar het op het functioneren van de locs aankomt, wel?
Hoe dan ook,
H la P
Fred
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Ach Fred, zie deze mislukte reparatie gewoon als een tussenresultaat. :P
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"...
Citaat van: AlbertJan op maandag 14 april 2008, 15:56:22
Hoi Fred.
Het lange wachten is op zich al erg genoeg maar als de locs dan ook nog kapot terugkomen dan krijg ik...........knars, knars zelf een soort kortsluiting en zo'n soort rode waas waarna zo'n reparateur nog één maal de kans krijgt om dit perfect te herstellen en zo niet........schop onder zijn kont en nooit meer!
Hebben wij eigenlijk wel een alternatief voor dergelijke garantie gevallen?
Kunnen deze reparaties (b.v.) ook rechtstreeks door de leverancier bij Märklin Duitsland aangeboden worden?

Nou Fred, nogmaals, veel wijsheid en sterkte! (om je dood te ergeren! :evil:)
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.


Ja je kan rechtstreeks aan Marklin sturen.

Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Vond het al vreemd dat ze 2 jaar garantie gaven.
Blijkbaar maken ze die zo vol, geen stijl voor die kostelijke speeltjes :(

Dennis
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"...
Hola,
Even voor de duidelijkheid; ik kan bij geen van de locs aanspraak maken op garantie. De termijn is reeds lang verstreken.
Laat niet onverlet dat dit een onverkwikkelijke zaak is.
H la P
Fred
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"...
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"...
Citaat van: IJsengel op maandag 14 april 2008, 12:38:41
Meteen na constatering de telefoon gepakt. Als antwoord krijg ik te horen dat dan dus beide decoders kapot zijn.

Wat mij wel bevreemd is, dat Marklin/Keuterman niet in staat is deze loks te herstellen, maar door de telefoon wel direct een diagnose kunnen geven.  :? :shock: :o
Tjonge jonge wat een geweldige service zeg.  :!: :|

Wat ben je nu eigenlijk kwijt voor die inferieure "herstellingen" ?
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Stond er niet iets in de wet aangaande het leveren van deugdelijk werk?? Garantie of niet maar dit is geen deugdelijk werk. Voor dit werk moet je zeker niet betalen.
Dit is een regelrechte schande.
Misschien moeten de dames en heren van M hier maar eens meelezen.
Je zou zeggen ze vreten toch dankzij ons als klant?
Word eens wakker en ga je werk doen!!!!I^&^%%%$%$#%$#
Erwin
Re: "die reparatie laat nu toch wel heeeeel erg lang op zich wachten, meneer"....
Het begrip garantie steld dus weinig voor bij marklin als ik dit allemaal zo lees. De kans is dus groot dat je na lang wachten je spullen nog kapotter terug krijgt als dat je ze opstuurde. Het zal waarschijnlijk ook wel eens goed gaan, maar het gaat vaak gewoon fout blijkbaar. Niet alleen de treinen gaan vaak kapot, maar als marklin zo door gaat gaan ze zelf ook kapot.