Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

station van Busch

Gestart door pinkf woensdag 13 april 2022, 18:57:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
station van Busch
Lid sinds: 2008

hoge bergen, het liefst zwitsers

offline
station van Busch
Hierbij een foto van mijn nieuwste bouwwerk, een station in laser-cut van het merk Busch.

Het is opgebouwd uit een mengsel van diverse materialen: karton (in diverse dikten), hout, plastic, rubber, ect.
Er zit een zeer duidelijke bouwbeschrijving bij en alles past prima.
Ik heb het wat opgeleukt met bankjes, planten en wat preisers.

Ik heb dit station kado gekregen als welkomsgeschenk bij een abo op een duits treinblad.
Ik zou het zelf nooit gekocht hebben, ik vind het gewoon te duur, bijna 2x zoveel als een station uit kunststof (plastic) van de andere merken als Faller, Kibri, Vollmer,etc.

Ik heb er gewoon niet zoveel geld voor over.
Hoe denken jullie daarover?
Re: station van Busch
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re: station van Busch
Plastic bouwdozen zijn tegenwoordig ook niet heel goedkoop meer. Of het moeten echt van die modellen zijn waarvan de mallen al 100x zijn hergebruikt voor varianten.

Zelf heb ik nog nooit een lasercut model in elkaar gezet. Maar voordeel is wel dat je minder of geen last hebt van plastic glans. En als je witte muren van karton hebt zullen die niet zo snel verkleuren als de witte muren van plastic.
Re: station van Busch
Lid sinds: 2011

offline
Re: station van Busch
Citaat van: pinkf op woensdag 13 april 2022, 18:57:28
...
Er zit een zeer duidelijke bouwbeschrijving bij en alles past prima.
...

Mmm, de muren van de erker (achter de stationchef) sluiten op de hoeken toch niet zo mooi aan vind ik.
Verder begrijp ik nog steeds niet waarom er zoveel voor betaald wordt. Het verschil is toch best veel tov plastic bouwdozen.
Ik schilder al mijn modellen,  dus nooit last van plastic glans.