Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Set 29060 gekocht geluid krijg ik niet aan

Gestart door Hermancl zondag 10 april 2022, 13:43:06

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Set 29060 gekocht geluid krijg ik niet aan
Goedendag allemaal
Eindelijk een Marklin set gekocht met de uitbreidingen c2c3c4  C5 komt er nog bij
Zeer tevreden over deze set alleen lukt het me niet om het Mfx geluid aan te zetten pff

Heeft er iemand tips voor mijn
Re: Set 29060 gekocht geluid krijg ik niet aan
De lok die in de set zit heeft geen geluiden aan boord. Zie ook de handleiding die ongetwijfeld in de doos zit.

Gr, Ben.
Re: Set 29060 gekocht geluid krijg ik niet aan
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Set 29060 gekocht geluid krijg ik niet aan
omdat er geen geluid in zit.MFX is geen geluid maar de manier van aanmelden van de decoder
Re: Set 29060 gekocht geluid krijg ik niet aan
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Set 29060 gekocht geluid krijg ik niet aan
Als je op Spoor H0 - Art.nr. 29060 kijkt naar de digitale functies, staat daar alleen Frontsein en directe regeling vermeld.
Wil je er geluid in hebben, moet je de decoder vervangen door een sounddecoder en een speaker plaatsen.
Re: Set 29060 gekocht geluid krijg ik niet aan
Pff weer wat geleerd bedankt bedankt voor de uitleg
Re: Set 29060 gekocht geluid krijg ik niet aan
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Set 29060 gekocht geluid krijg ik niet aan
Gefeliciteerd met je aankoop. Ook al heeft de loc geen geluid, het is toch een aardige startset. En je weet nu ook waarom set 29060 een van de goedkoopste startsets met MS 2 is. Locs met geluid zijn nu eenmaal wat duurder.

De wissels in de uitbreidingssets C2 t/m C5 moet je handmatig omzetten. Je kunt ze tezijnertijd electrisch of zelfs digitaal gaan schakelen. Als je dat van plan bent en je wilt daarvoor de Märklin aandrijvingen gaan gebruiken, kun je C5 maar beter links laten liggen. De Märklin aandrijving is niet krachtig genoeg om de engelse wissel uit die set altijd probleemloos om te zetten.

De los verkrijgbare engelse wissel 24624 heeft af fabriek al een speciale aandrijving en die is wat krachtiger. Hij heeft trouwens ook al een wissellantaarn. Of je gaat toch voor set C5, maar als je hem dan later electrisch wilt schakelen, moet je op zoek naar een andere aandrijving dan die van Märklin.