In 'Banenplan ontwerpen' heb ik jullie op de hoogte gehouden van het ontwerpen van mijn La Tour de Carol 2.0 (Denkend over een nieuwe baan). Een aantal van jullie leverde nuttig commentaar, waarmee ik dankbaar mijn voordeel heb kunnen doen.
Uiteindelijk heb ik het hoofdtraject geheel op dubbelspoor gehouden om een realistisch en rustig treinenverloop te kunnen bereiken. De kamer op zolder die mij ter beschikking kwam, is een goede 3 x 3 meter. Dat leek ik het begin veel, in vergelijking met de pijpenla waarin mijn huidige/oude baan zich bevindt, maar het werd toch best passen en meten. Iets waar we natuurlijk allemaal tegenaan lopen.
Hierbij wat foto's van de eerste vordering van de daadwerkelijk bouw van de 'eerste verdieping', het schaduwgedeelte: het plan, de kamer, de ruwbouw en een eerste rondje buitenom met de BB 9200. Inmiddels heb ik een eerste helix in proefopstelling opgebouwd. Maar die gaat pas functioneren als ik het schaduw station heb beveiligd en de sporen uitgebreid heb getest. Nieuw is mijn Ecos 2 Command Station, die ik nu al als een zegen ervaar in vergelijking met de twee Mobile Stations bij mijn oude baan. Binnenkort komen Esu SwitchPilots en een S88. Dat is allemaal nieuw voor mij, maar ik geniet van het uitvogelen van alle beveiligingsmogelijkheden.