Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Mijn testbaan

Gestart door Cowboy Willie donderdag 31 maart 2022, 10:22:08

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Mijn testbaan
Lid sinds: 2015

offline
Mijn testbaan
Goedemorgen allemaal,
Ik heb net 2 foto`s up ge-load. Hopelijk komen ze ook hier te staan.
Dit is een test baan om analoog en digitaal te kunnen rijden. Ik kan switchen met parallelle printer connectoren om analoog of digitaal te rijden.
Analoog spreekt voor zich.
Digitaal gebruik ik de witte kastje. Of mijn CS1, of CS2. Desnoods samen met een computer. Hiertussen kan ik kiezen. Ik hoef dan alleen maar de stekkertjes om te wisselen.

Nou heb ik gisteren wat pennetjes op een printplaatje gesoldeerd en dit aangesloten op de terugmelders. Het printplaatje heeft parallelle banen. Het is mij alleen opgevallen dat  de meldingen niet binnekomen bij alle apparaten als alles op elkaar aangesloten zit.
Mis ik een bepaald vermogen of zie ik iets anders over het hoofd.
Is er misschien iemand die opheldering kan verschaffen.
Groetjes Marius
Re: Mijn testbaan
Lid sinds: 2015

offline
Re: Mijn testbaan
Hallo iedereen,
Gezien de vele reacties...... ;), heb ik net een foto gemaakt om het e.e.a. duidelijker te maken.
De foto geeft links aan mijn manier om te schakelen tussen de digitale componenten.
En rechts de aansluitingen van de digitale componenten. V.l.n.r. lopen de flatcables naar de S88(6088), Interface(6051), CS1(60212) en CS2(60214).
Als dit zo aangesloten zit komen de signalen alleen binnen bij de CS2. Als ik deze aansluiting weghaal komt alles binnen bij CS1 en als ik deze weghaal bij de interface.
Ik vind dit vreemd of zie ik iets over het hoofd? De signalen zouden toch en bij de interface en CS1 en CS2 binnen moeten komen?
Groetjes Marius