De lichtgeleider werkt 100%, dit heb ik al uitgetest en was geen enkel probleem.
Heb de geleiding vlak met de bovenkant afgesneden, getest met wit en rood led met 2.2 k/ohm weerstand op 9V.
Aangezien ik voor de zekerheid de buitenkant van de staafjes rood had gemaakt met een permanent stift kan dit beide.
Ik kan er nu een led op gaan plakken of eerst nog een voet/isoleer geleiding plaatje lijmen om te zorgen dat zich geen draadjes tegen de ijzeren frame komt.
Maar had gisteren een kleine tegenslag, na het proberen om de 0805 smd leds in serie te solderen met 0,14 draad had ik dit bijna klaar.
Had de 0603 2,2 K ohm weerstand gesoldeerd aan 1 kant met de bedoeling om er nog een stuk aan te solderen.
Dacht van.......even uittesten, het werkte eerst prima tot ik per ongeluk de verkeerde kant van de weerstand met een 9v batterij raakte.................. en poef
weerstandje getest met een andere led en die werkt nog, dus dan zal het wel de ledjes zijn die stuk zijn.
Dus vanavond en dit weekend wordt het weer onder de loep solderen
Denk dat ik voor de volgende keer iets grotere leds koop en een gewone weerstand i.p.v. 0603 weerstandjes.
Het is zoooo verschrikkelijk irritant klein
0,14 draad is voor mij te grof voor deze leds of weerstand, 0,03 solid kern kan ik net fatsoenlijk solderen.
Heb met de voor gesoldeerde zeer dunne draden het probleem dat deze steeds breken bij het strippen, en ben er nog niet uit hoe ik deze het best kan afkorten en vertinnen.
Misschien was het simpeler geweest om gewoon ronde stift leds in de bovenste boorgat te steken.
Is net even wat groter om te solderen.
"aanvulling" :
Had wel de "licht" stiften op 45 graden afgesneden en tegen elkaar gelijmd op de schuine kanten.Derk