Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

functies met functiedecoder aansturen

Gestart door Jasperkc zondag 27 maart 2022, 20:06:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
functies met functiedecoder aansturen
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
functies met functiedecoder aansturen
Hallo Allemaal,

Ik wil in een traxx locomotief naast de gewone sounddecoder ook nog een functiedecoder plaatsen. Nu kwam ik erachter dat ik mogelijk tegen een probleem aanloop en vandaar dus mijn vraag. Op de sounddecoder heb ik 6 aux'en zitten namelijk front- en sluitverlichting F0 tm F6 en dan heb ik op de functiedecoder de cabineverlichting geplaatst. Nu wil ik de schijnwerpers op de functiedecoders plaatsen omdat de sounddecoder vol zit. Echter loop ik tegen een probleem aan. De schijnwerper zit op de verlichtingsunit en heeft een gezamelijke decoder+ draad. Normaal gezien zou dit geen probleem moeten zijn, maar omdat ik met een functiedecoder en een sounddecoder werk moet ik dan ook de blauwe decoder+ draad van de ene printplaat naar de andere printplaat zetten?

Ik hoop dat m'n vraag helder is.
Met vriendelijke groet,
Jasper
Re: functies met functiedecoder aansturen
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: functies met functiedecoder aansturen
Welke decoder heb je erin zitten? En loso V5 kan uit mijn hoofd 9 versterkte uitgangen en meerdere logische uitgangen hebben.
Re: functies met functiedecoder aansturen
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: functies met functiedecoder aansturen
er zit een esu sounddecoder v5.0 en een esu functiedecoder v5.0 in.

groet,
jasper
Re: functies met functiedecoder aansturen
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: functies met functiedecoder aansturen
Met andere woorden. Mag je de decoder+ draad van de soundecoder aan de decoder+ draad van de functiedecoder koppelen?

Groet,
Jasper
Re: functies met functiedecoder aansturen
@citaat waarom wil je 2 decoders gebruiken,  de lopi5 en loso5 hebben 10 versterkte uitgangen?
Re: functies met functiedecoder aansturen
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: functies met functiedecoder aansturen
Jasper,
Niet aan alle bestaande 10 uitgangen zijn via de decoderstekker geschakeld, lees de ESU handleiding en je vind de (nog) niet in gebruik zijnde AUX poorten elders op de decoderplatine in de vorm van soldeerpads!
Re: functies met functiedecoder aansturen
Decoders aan elkaar knopen zal niet goed gaan verwacht ik.
Gewoon zoals door anderen aangeven de extra uitgangen gebruiken van de sounddecoder

Koen
Re: functies met functiedecoder aansturen
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: functies met functiedecoder aansturen
Hallo Allemaal,

Ik heb het opgelost. Ik heb in het dak een functiedecoder geplaatst. Deze heeft standaard 10 versterkte uitgangen en zodoende heb ik aan de ene zijde de verlichting op de sounddecoder geplaatst en aan de andere zijde heb ik alles aan de functiedecoder geplaatst. Nu heb ik op de sounddecoder functies over en op de functiedecoder ook. De cabineverlichting heb ik geplaatst op de functiedecoder.

Groet, Jasper.
Re: functies met functiedecoder aansturen
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: functies met functiedecoder aansturen
Top,
Dat was ook mijn oplossing.

Mvg
Marcel