Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

koploper stuurt verkeerde opdrachten

Gestart door marfra donderdag 07 april 2022, 14:43:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
koploper stuurt verkeerde opdrachten
Hallo allemaal,

Al vele jaren werk ik met koploper in combinatie met een Ecos 2 centrale. Inde loop van de tijd zijn er steeds meer treinen bijgekomen
en uiteraard meer functies.
Wat er onlangs is ingeslopen tijdens het rijden met meerdere treinen tegelijk [3 of meer] is dat koploper in de variabele routes in de war raakt, foute opdrachten afgeeft. Bijvoorbeeld  dat een trein een richting wordt ingestuurd die voor die trein geblokkeerd staat
Er ontstaan dan ook steeds vreemdere situaties zoals stoppen bij het station op een tekort spoor, waarna de trein achteruit vertrekt naar een
doodlopend opstelspoor, overigens volgens opdracht.
Heeft iemand deze ervaring ook al eens gehad? Dit gebeurt overigens niet wanneer er maar een of twee treinen rijden.
Wie kan me bij dit probleem uit de brand helpen?

Frank
Re: koploper stuurt verkeerde opdrachten
 @citaat: Ik moet even nadenken. Rijdt je al langer met drie of meer treinen? Of is het onlangs dat de problemen ontstaan zijn? Is er iets aan de computer gewijzigd? Het missen van opdrachten e.d. klinkt als dat de PC het niet kan bijbenen.

Groet Ronald.
Re: koploper stuurt verkeerde opdrachten
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: koploper stuurt verkeerde opdrachten
is alles gesyncroniseerd tussen de ecos en koploper ? Welke versie koploper ? Vermoed dat er ergens toch wat verkeerd staat want keren in een blok betekend dat je dat hebt toegestaan.Alle bezetmeldingen juist gezet ? Je kan alles exporteren en vergelijken.Ik heb excel files en tekeningen waar alle punten zitten en is dan makkelijk te vergelijken.
Je kan ook altijd noodstop aanzetten bij spookmelding .Dan is het soms makkelijker iets te zoeken wat verkeerd geprogrammeerd is
Re: koploper stuurt verkeerde opdrachten
Bedankt voor de reacties, mijn computer werkt op vista en is wegens het niet verder ondersteunen van dit systeem al enkele jaren geleden afgekoppeld van het net. Nu gebruik ik hem alleen nog voor koploper.
Zowel de C schijf [halfvol] als de D schijf [70%] is niet overbelast.
Ik ben toen in de instellingen van koploper gaan kijken en zag dat in " globale instellingen" minder resource gebr. stond aangevinkt, dat uitgezet.
Even dacht ik het gevonden te hebben maar helaas...
Ter informatie; alles werkt in koploper8.7
Daarna heb ik de spookmelding geactiveerd om te kijken of daar wat uitkwam. Ik kreeg meldingen op 2 sporen van een trein die daar altijd mag rijden,terwijl de treinen die op een fout spoor reden geen reactie gaven.
Kortom het wordt steeds onduidelijker.
Nog even antwoord op jullie verdere vragen: Alles is gesynchroniseerd, ja er rijden al jaren meerdere treinen tegelijk.
hopelijk geeft dit jullie nog wat beter inzicht in e.e.a.

groeten,
Frank
Re: koploper stuurt verkeerde opdrachten
Een trein die stopt bij een station en achteruit weer vertrekt is geen Koploper fout. Zo ook een trein die ergens heen gaat waar het eigenlijk niet kan. Ongetwijfeld heb je iets ingesteld of veranderd wat niet klopt.

Helpers krijgen alleen maar inzicht als je ook je database laat zien anders wordt het gokken.

Gr, Ben.
Re: koploper stuurt verkeerde opdrachten
Hallo Ben,
In antwoord op jouw vraag stuur ik hierbij de back-up van mijn baan.
Hopelijk geeft dit wat meer duidelijkheid wat er zoal fout is gegaan.
groeten,

Frank

mijn back-up heb ik op een dvd gezet om via een andere pc met windows 10 naar je toe te sturen, maar als ik op bestand kiezen tik en dan koploper komt gelijk het banenplan ?