Zoals het tot hiertoe getekend stond was de opstelcapaciteit maximaal en waren alle sporen wel altijd van overal bereikbaar en kon van elk spoor naar om het even waar gereden worden, maar er moest soms wel heel wat (verloren) rondgereden worden.
Aangezien rondrijden in een schaduwstation wegens geluidsoverlast best tot een minimum herleid wordt was dat geen goede situatie.
't Is beter het schaduwstation 180° te draaien, voor de treinen die van de buitenkant het schaduwstation in en uit rijden verandert er niks in rijlengte, alleen de volgorde van keren en opstellen wisselt om, maar voor treinen die van Klingenthal komen en vooral voor treinen die er terug naar toe moeten kan de rijweg zo heel wat ingekort worden.
Eerst de oude situatie met rijden naar Klingenthal in het groen, en dan de rijweg van Klingenthal terugkerend in het blauw waarbij zelfs 2 keer moest rondgereden worden... wat toch wel een beetje teveel was.
En ten slotte de nieuwe situatie met het schaduwstation 180° gedraaid en alles direct bereikbaar is.
Alles kan beter hé

Maar dat heeft helemaal niks meer te maken met Bf Zwotental waar het in dit draadje om gaat.