Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

digitale seinen met ecos en itrain

Gestart door joscabrio vrijdag 11 maart 2022, 15:11:51

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
digitale seinen met ecos en itrain
goede dag iedereen
ik heb een vraag ik heb een ecos 50210 en werk met itrain
ik heb seinen van marklin 76394 2.0
deze seinen branden wel maar werken altijd niet
als ik alles opstart branden ze wel maar werken ze niet ik heb gezien dat bij itrain dat het toestel op dcc staat en bij ecos op motorola
als ik stop en doe dan weer go werken er enkele doe ik dat weer dan gaat er weer niks
ik moet dat soms wel 10 keer doen om ze laten te werken
doe ik iets verkeerd
ik heb seinen van vanbiervliet ook en die werken perfeckt
Re: digitale seinen met ecos en itrain
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: digitale seinen met ecos en itrain
Weet je zeker dat de seinen die haperen 2.0 zijn? Want dit is een typisch probleem van de 1.0, die zijn niet multiprotocolgeschikt. Daar kunnen de 1.0's niet tegen. Verder moet je deze seinen aansturen op een of meerdere motorolaadressen.
Re: digitale seinen met ecos en itrain
En zouden Ecos en iTrain voor hetzelfde toestel niet op hetzelfde protocol moeten staan? Ik weet dat dit bij RocRail in principe wel moet, tenzij er in de algemene instellingen een vinkje staat bij 'server defined' dan zou het niet uitmaken welk protocol je in je software zet, maar ik vul ze toch liever gelijkluidend in om zoveel mogelijk misverstanden uit te sluiten.

Groet,

Peter
Re: digitale seinen met ecos en itrain
ik ga dat eens goed bekijken bedankt
Re: digitale seinen met ecos en itrain
hallo
en hoe doe je dat op meerdere

dank u
Re: digitale seinen met ecos en itrain
hallo
op wat moet ik ze zetten dcc of motorola
dank u
groeten jos
Re: digitale seinen met ecos en itrain
 @citaat / Jos,

Ik had al aangegeven dat je de twee protocollen gelijk moest zetten. Dus of in iTrain of in de ECoS mag je het protocol of op DCC of op Motorola zetten. Je zal moeten testen of die dingen het wel via de ECoS werken. Je zal toch in de handleiding van de seinen moeten duiken om te kijken of je het allemaal wel goed ingesteld hebt.
Re: digitale seinen met ecos en itrain
oke bedankt

groeten jos