Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

ESU 50200 probleem met verlichting

Gestart door Jasperkc woensdag 15 december 2021, 07:56:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ESU 50200 probleem met verlichting
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
ESU 50200 probleem met verlichting
Hallo allemaal,
Ik was met een Clublid bij een ander clublid op bezoek en dit Clublid heeft een Ecos 2.0. Ik zette mijn loc met een ESU sounddecoder V5.0 op de baan en via railcom meldde de loc zich direct aan. Toen ik met de loc ging rijden kreeg ik het niet voor elkaar om de verlichting van de loc in te schakelen. Wel deed de cabineverlichting het en de motorruimte verlichting ook. Alleen dus niet de front- en sluitverlichting. Ik zette toen mijn stoomloc br 078 erop met daarin een mfx+ sounddecoder van Märklin en daar deed de verlichting het wel. Toen ik een andere loc erop zette ook met een ESU sounddecoder v5.0 toen deed ook daar de verlichting het niet. Ik heb uiteindelijk de locs weer thuis op mijn baantje gezet (deze baan wordt aangestuurd door een ESU Ecos 50000) en toen deed de verlichting het wel! Er zit dus iets fout in die Ecos 2.0 van mijn clublid, maar wat? Wat nog te vermelden is. De Ecos 2.0 is voorzien van de laatste update. En ook mijn Ecos bezit de laatste update.

Met vriendelijke groet,
Jasper
Re: ESU 50200 probleem met verlichting
Een mogelijk iets is het aantal rijstappen. Als deze verkeerd staan in de centrale dan werkt meestal de front en sluitseinen niet. Daar zou ik het in zoeken.
Re: ESU 50200 probleem met verlichting
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: ESU 50200 probleem met verlichting
Hallo Ronald,

Dat was inderdaad het probleem. Bedankt voor deze reactie. En sorry voor de late reactie van mijn kant uit!

Groet,
Jasper