Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Instellen loksound 5

Gestart door Fredtherock dinsdag 01 maart 2022, 20:21:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Instellen loksound 5
Fredtherock
gast

Instellen loksound 5
Hallo mede hobby-isten,
Ik liep vandaag tegen het volgende aan:
Bij lokpilot 5 is het eenvoudig om een vertraging bij wegrijden in te stellen.
Bij loksound 5 kun je ingeven dat er vertraging moet zijn bij wegrijden maar niet hoeveel seconden de vertraging moet zijn.
Kan iemand mij vertellen of je het aantal seconden bij loksound 5 bij wegrijden kunt instellen?
Ik ben erg benieuwd hoe en of het kan.
Re: Instellen loksound 5
Lid sinds: 2015

offline
Re: Instellen loksound 5
Werkt u met de lokprogrammer of met CV waarders instellen met de centrale?

Met vriendelijke groet
Stephan Willemse
Re: Instellen loksound 5
ACTS.zuid
gast

Re: Instellen loksound 5
Citaat van: Fredtherock op dinsdag 01 maart 2022, 20:21:48

Kan iemand mij vertellen of je het aantal seconden bij loksound 5 bij wegrijden kunt instellen?


Helaas, da's niet in te stellen.

Gr, Ben.
Re: Instellen loksound 5
Fredtherock
gast

Re: Instellen loksound 5
Met de lokprogrammer. Maar dat maakt toch niks uit.
Re: Instellen loksound 5
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: Instellen loksound 5
In de handleiding van de Lokpilot5 staat in paragraaf 12.10 een stukje over het instellen van de Anfahrverzögerung met behulp van CV 252 (met 65 ms per stap). Daarin wordt verwezen naar geluidsbestanden in een Loksound. In de handleiding van de Loksound staat hier niets over.
Ik vermoed dat de tekst in de verkeerde handleiding is gekomen.
Dit heb ik ook net ontdekt en nog niet uitgeprobeerd, want ik heb nog altijd het Loksound V4 M4 project van een BR 151 waar de loc al wegrijdt voor het geluid start. Ga ik binnenkort eens uitproberen met CV 252, maar als anderen mij voor zijn, dan graag ook hier bericht.

Groet, Paul
Re: Instellen loksound 5
ACTS.zuid
gast

Re: Instellen loksound 5
 @citaat Da's bedoeld voor consist rijden zodat je de LokPilot bij het wegrijden aan kunt passen aan de LokSound. Bij de laatste is het meegebakken met het soundproject.

Gr, Ben.
Re: Instellen loksound 5
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: Instellen loksound 5
 @citaat en gedeeltelijk :offtopic:
Het soundproject voor de Loksound V4 M4 BR 151 was een nogal gestoord project van ESU. Na ordenen van de functies is het beter, maar de Anfahrverzögerung werkte nog niet goed. Vandaag het (verbeterde) project nogmaals op de decoder gebrand en de loc opnieuw laten inlezen in de ECoS2. Nu lijkt het beter te werken. Nog niet optimaal, maar er lijkt enige vertraging op te treden.
CV 252 was overigens in de Loksound V4 M4 niet beschrijfbaar.
Groet, Paul