Klopt Ben, daar zitten wat opties in, waarmee n begin kan worden gemaakt. Je kunt de curve daarna verder verfijnen maar is ook meer werk. Dat zie je pas echt goed aan de lok op de modelbaan zelf, en niet op de testbank. Soms zit er wat wrevel in een bepaalde rijstap die zomaar verdwijnt bij n iets hogere of lagere value......zonder meteen in de daarvoor aangewezen CV's te gaan schuiven.
Btw....mijn loks rijden met ijksnelheden maar wel ver onder de " normale " snelheden omdat ik dat persoonlijk mooier vind en wat meer " realiteit en massa" simuleer voor mijn gevoel vanwege de modelschaal. Dus cv 6 stond al erg laag, evenals de max snelheid. Dat deed ik vanwege de eerdere 14 rijstappen maar ook met 28 stel ik de mid en max snelheid erg laag in.
Even terzijde....soms kreeg ik met de 3 speedtable de totale snelheidscurve erg mooi geregeld en snel ingeregeld ipv de 28 speedcurve. Waarom weet ik ook niet, geen echte verklaring. Wat ik wel heb ervaren door de jaren heen is dat elke lok heeft zijn eigen "gewoonte" heeft ( zelfs die van eenzelfde serie) en rijdt soms n bepaald type(marklin) lok met zijn oude 3 polige motor soepeler en verfijnder als met n hoogvermogensmotor....ook icm n 3 speedtable. Vreemd idd maar soms zijn bepaalde dingen niet echt te verklaren....maar rijdt t goed dan laat t ik zo. Uiteraard heeft n zekere slijtage, koolborstels, tandwielen overal invloed op. 2e hands loks die jaren een richting op hebben gereden kun je alleen softwarematig corrigeren op 2 richtingen. Maar zoals gezegd...dit even terzijde Ben.
Grtzz Seb