Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Wie herkent deze decoder

Gestart door Robbie12345 dinsdag 01 maart 2022, 17:01:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wie herkent deze decoder
Robbie12345
gast

Wie herkent deze decoder
Hallo allemaal,

Ik ben recentelijk weer begonnen met mijn trein hobby. Ik had als kind een Delta2915 startpakket. Dat heb ik van zolder gehaald en via marktplaats uitgebreid. met een Delta 6604 (wellicht dat ik overstap op een MS2 nu ik mee digitaal ga rijden). Daarnaast heb ik 2 nieuwe locjes gekocht. Waarvan 1 met een 6603 decoder die goed werkt. En eentje met onderstaande decoder. Nu is er bij het omzetten van de dipswitches een kabel losgekomen. Alleen weet ik niet zeker waar deze vast zat en of dat de reden is dat de trein niet rijdt.

Iemand enig idee welke decoder dit is en waar die losse kabel zou moeten? Ik heb daarnaast nog een analoog treintje die ik graag zelf digitaal zou willen maken, alleen alle decoders die ik tegenwoordig zie vereisen een MS2 om ze te programmeren (of een losse usb module). Zijn er nog andere opties?

Ik ben benieuwd! Alvast bedankt voor de hulp.


Re: Wie herkent deze decoder
Onze Oosterburen hebben een mooie foto staan, ik denk dat je daar wel verder mee komt.
Re: Wie herkent deze decoder
Robbie12345
gast

Re: Wie herkent deze decoder
Hoi Erik,

Ik heb even gezocht op de chips het is inderdaad deze; Märklin Delta-Decoder der Lokomotive BR38 der DB aus Startpackung  [ 29525 / 29526 ] (6603-29525). Nu nog even kijken of ik snap wat ik waaraan moet solderen :-D


Re: Wie herkent deze decoder
Robbie12345
gast

Re: Wie herkent deze decoder
Ik zie nu pas je link! Top thnx ik ga verder lezen!
Re: Wie herkent deze decoder
Robbie12345
gast

Re: Wie herkent deze decoder
Normaal wordt er een groene en blauwe draad gebruikt voor de motor. Ik vermoed dat het in dit geval de twee zwarte draden zijn? Alhoewel de grijze (lamp?) op de plaats van de groene zit bij mij....

Iemand enig idee?