Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

LDT Boosters in combinatie

Gestart door Anne W zondag 20 februari 2022, 21:34:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
LDT Boosters in combinatie
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
LDT Boosters in combinatie
Heeft iemand ervaring met LDT DB2 boosters (common ground) samen met LDT DB4 boosters (H-Bridge) in combinatie met een common ground centrale en een massa detectie S88 systeem?

Groet, Anne W
Re: LDT Boosters in combinatie
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: LDT Boosters in combinatie
Zijn er negatieve ervaringen omdat je een H-Brug booster toepast in een commonground systeem met massa detectie, waardoor de S88 stroom terug moet via de railstaven die in het H-Brug systeem geen massa "zijn" maar + of -.

Digikeijs "verbiedt het.

Groet, Anne W
Re: LDT Boosters in combinatie
@Anne W: Het verbaast mij een beetje dat jij die vraag stelt. Je draait al zo lang mee op fora dat je bepaalde antwoorden toch wel mag weten of te vinden? En je over dit onderwerp ook al eens in een draadje uitgelaten hebt. Maar om je even te helpen: H-brug naar common ground

Re: LDT Boosters in combinatie
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: LDT Boosters in combinatie
Beste Ronald en andere meelezers,

Allereerst:

ik ben net als de MP gehandicapt in mijn herinneringen, ik weet echt niet meer wat ik in 2015 geschreven heb

Raptor, en ook de in ontwikkeling zijnde booster, is met Marco van der Toorn naar het hiernamaals gegaan, er is geen andere modelsporende programmeur opgestaan die dacht "laat ik eens gaan grasduinen in de nalatenschap van Marco en kijken of er wat leuks in zit", dus Raptor is echt helemaal weg, behalve dan de apparaten die gewoon draaien, zoals die van mij tot de afbraak van mijn baan.

Ik heb beide verhalen doorgelezen en, alhoewel mijn gevoel zegt "common ground apparatuur niet mixen met H-brug apparatuur", heb ik niet een keihard bericht gezien dat het niet mogelijk is.

Bij de LDT DB4 booster staat dat de boosterbus galvanisch gescheiden is, ongeacht het type aansluiting.

Maar is het systeem "common ground centrale, common ground S88 massa detectie bus en de DB 4" dan staat het onomstotelijk vast dat de massa van het ingangssignaal naar de DB4, via de massa van de S88 bus verbonden is met de railstaaf waar de DB 4 één van zijn uitgangen aan verbonden heeft en ik ben, door gebrek aan kennis, niet in staat te analyseren wat er gebeurt in dit systeem.

LDT is hier ook niet echt duidelijk in, bij het CS en de Ecos moet je één verbinding maken tussen de S88 massa en de b.g. railstaaf, waardoor dezelfde situatie ontstaat.

Dus op deze vraag zoek ik nu een eenduidig antwoord, niet voor mezelf, ik ben nagenoeg gestopt met de modelspoorhobby, maar voor iemand anders.

Groet, Anne W
Re: LDT Boosters in combinatie
Citaat van: Anne W op maandag 21 februari 2022, 23:38:58
ik ben net als de MP gehandicapt in mijn herinneringen, ik weet echt niet meer wat ik in 2015 geschreven heb

Zoeken is ook een optie  ;)

Citaat van: Anne W op maandag 21 februari 2022, 23:38:58
Ik heb beide verhalen doorgelezen en, alhoewel mijn gevoel zegt "common ground apparatuur niet mixen met H-brug apparatuur", heb ik niet een keihard bericht gezien dat het niet mogelijk is.

Dan zou ik zeggen: "Wat adviseer je de persoon die jou gevraagd heeft op basis van deze informatie?"

Citaat van: Anne W op maandag 21 februari 2022, 23:38:58
LDT is hier ook niet echt duidelijk in, bij het CS en de Ecos moet je één verbinding maken tussen de S88 massa en de b.g. railstaaf, waardoor dezelfde situatie ontstaat.

Stuur LDT een mailtje of vraag eens bij de Nederlandse importeur die je ook wel kent vanuit het raptor gebeuren.  Dan heb je de informatie uit eerste hand. Hoef je ook niet je gevoel te volgen. Als zij je niet kunnen of willen helpen heb je ook een antwoord voor de persoon die je wil helpen.
Re: LDT Boosters in combinatie
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: LDT Boosters in combinatie
Goed, Ronald, de importeur van LDT heet al lang geen Teunis Wolzak meer, maar is al een tijdje "Modelbouwled".

Verder alle scheidingen ten spijt blijft dat de massa van de common ground centrale via de DB2 en de railstaven verbonden is met één van de uitgangen van de DB4, zowel de DB2 alswel de DB4 zijn via de standaard 5 polige kabels verbonden met de common ground centrale.

Groet, Anne W

Re: LDT Boosters in combinatie
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: LDT Boosters in combinatie
 @citaat

Bij de LDT DB4 booster staat dat de boosterbus galvanisch gescheiden is, ongeacht het type aansluiting.
Re: LDT Boosters in combinatie
Citaat van: Anne W op dinsdag 22 februari 2022, 10:37:08
Goed, Ronald, de importeur van LDT heet al lang geen Teunis Wolzak meer, maar is al een tijdje "Modelbouwled".

Dan mag LDT zijn website aanpassen. Daar staat Teunis als importeur. Maar je kan ook een mailtje naar "modelbouwled" sturen. Die zullen mogelijk er verstand van hebben.
Re: LDT Boosters in combinatie
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: LDT Boosters in combinatie
 @citaat

Mij vertellen of er ergens wat fout gaat doordat alle massa's van een common ground centrale, een common ground DB2 booster, een S88 systeem met massa-detectie en een uitgang van een H-Brug BD 4 booster met elkaar verbonden zijn en zo ja, ook graag uitleggen wat er fout gaat in jip en janneke taal, zodat ik het kan uitleggen aan iemand die nog minder weet van elektronica als ik.

Groet, Anne W
Re: LDT Boosters in combinatie
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: LDT Boosters in combinatie
Dit zal inderdaad eventuele problemen bij de boosterovergangen tussen de DB2 en de DB4 opvangen, alhoewel LDT geen aansluitvoorbeelden met de twee verschillende boosters laat zien, maar het zegt niets over mijn vraag.

Destijds was Jaap Kramer, destijds de eigenaar van de Digitale Spoorkraam, verantwoordelijk voor de vertalingen in het Nederlands, hij was dus verantwoordelijk voor de Nederlandse website, bij de verkoop van de Spoorkraam aan Teunis Wolzak zou wellicht die verantwoordelijkheid meegegaan zijn. In ieder geval is Modelbouwled zelf verantwoordelijk voor een juiste vermelding op de website, als je op de link drukt dan kom je overigens bij Modelbouwled uit.

Groet, Anne W

Re: LDT Boosters in combinatie
@citaat Heb je al eens een mailtje naar LDT en/of de importeur gestuurd? Denk dat je daar eens mag aankloppen als de informatie op de website voor jou geen uitsluitsel geeft.