Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Servo met OC32 loopt door

Gestart door Ferdi donderdag 17 februari 2022, 19:27:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Servo met OC32 loopt door
Lid sinds: 2011

Ferdi

offline
Servo met OC32 loopt door
Beste mensen,

Mijn OC32 heb ik geprogrammeerd voor een servo (zie foto).
Als ik de servo straight test blijft hij rondjes draaien. Bij thrown test stopt hij langzaam en draait vervolgens de andere kant op. Weer de hele tijd rond. Hij stopt niet meer.
Ik krijg het niet voor elkaar een kleine beweging te programmeren.
Wat doe ik fout?

Vriendelijke groeten,
Ferdi.
Re: Servo met OC32 loopt door
Lid sinds: 2011

Ferdi

offline
Re: Servo met OC32 loopt door
Citaat van: ACTS.zuid op donderdag 17 februari 2022, 19:37:33
Wat doet de servo als je 'm laat bewegen door middel van de schuifbalk rechts onder? Even het vinkje zetten bij "dynamisch" voor een langzame beweging. Je kunt van 64 naar -64 schuiven. Op die manier kun je zoeken naar de twee gewenste standen.

Heb je overigens wel een weerstandbankje toegepast op de plaats van de sink driver?

Dag Ben,
Dank voor jouw reactie.
Als ik de schuifbalk beweeg gaat hij langzamer draaien. Bij 3 stopt de servo. Als ik vervolgens weer test, draait hij weer heel snel. Met het schuifje kan ik hem dan weer langzamer zetten tot hij stopt.
De weerstandsbankjes zitten op de sink-driver. Op andere uitgangen heb ik seinen, die wel goed werken.
Vr. gr. Ferdi.
Re: Servo met OC32 loopt door
Lid sinds: 2011

Ferdi

offline
Re: Servo met OC32 loopt door
Dag Ben,

Ik wil een K-rail wissel aansturen. Ik heb de handleiding van de OC32 en begrijp alle opties.
Mijn probleem is dat de servo begint te draaien, linksom of rechtsom, maar niet meer stopt.
Dan doe ik toch iets verkeerd met de instellingen, omdat de seinen wel goed werken op de OC32.

Vriendelijke groeten,
Ferdi
Re: Servo met OC32 loopt door
Lid sinds: 2011

Ferdi

offline
Re: Servo met OC32 loopt door
Dag Ben,
Wat fijn dat je elke keer reageert! Dank!
Inmiddels opgelost. Het bleek aan twee (van de 4) servo's te liggen.
De twee servo's die het wel goed doen heb ik kunnen programmeren.
Inderdaad met een hele kleine uitslag (9 en -9).
Vriendelijke groeten,
Ferdi.