Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Perron dilemma

Gestart door Sanderz28 donderdag 10 februari 2022, 15:11:14

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Perron dilemma
Lid sinds: 2020

offline
Perron dilemma
Op mijn baan wil eigenlijk 3 rijtuigen kwijt kunnen op het station(3x plus/minus 28cm). Even ruim genomen kom ik dan op 90cm. Echter betekend dat het perron een stukje de bocht in moet(buitenste spoor begint met een 24330, de andere met een 24230). Als je dan de juiste perronhoogte aanhoud(1,8 tot 2cm) dan heb je natuurlijk te maken met het uitzwaaien van rijtuigen. Zijn er hier mensen die hun perron in een bocht hebben liggen en zo ja hoe heb je dat gedaan?

Ik heb een foto van de situatie toegevoegd.

IMG20220205132752 by Sander Zuurbier, on Flickr
Re: Perron dilemma
Lid sinds: 2007

Kruibeke

offline
Re: Perron dilemma
Kan al eens gebeuren


https://vrtnws.be/p.PbWKa0Z4G

Re: Perron dilemma
Lid sinds: 2007

Kruibeke

offline
Re: Perron dilemma
Misschien laten aflopen naar de bocht toe ?
Re: Perron dilemma
Lid sinds: 2012

offline
Re: Perron dilemma
2 cm tussen puko's en perron, en testen met al je materiaal; ook rekening houden met de hoogte van het perron;


mvg,
Michel
Re: Perron dilemma
Lid sinds: 2020

offline
Re: Perron dilemma
Is dat een zelfgebouwd perron Michel?
Re: Perron dilemma
Lid sinds: 2012

offline
Re: Perron dilemma
neen, is Noch 66010, kan je aanpassen aan je sporenverloop (daarom heb ik het ook gekozen);
voor jouw situatie is het wel niet zo geschikt,


ik zou eerst met karton (of iets anders) een mock-up maken;



mvg,
Michel
Re: Perron dilemma
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Perron dilemma
Kijk eens op mijn draadje.
Ik heb mijn station volledig in een bocht liggen en heb voor het perron de randen van Auhagen gebruikt.
Op de laatste bladzijden ben ik er juist mee bezig.
Re: Perron dilemma
Lid sinds: 2020

offline
Re: Perron dilemma
Ik had het gezien ja, heb vandaag besloten om de perrons niet met de bocht mee te laten lopen. Ik vind het in mijn situatie niet mooi, ik ga wel dezelfde perronranden gebruiken. Dit betekend wel dat ik maar 2 rijtuigen kwijt kan aan het perron maar dat is dan niet anders.
Re: Perron dilemma
Lid sinds: 2011

if we don't try we will never know

offline
Re: Perron dilemma
Hoi Sander, Volgens mij ben je er al wanneer je de perronhoogte niet boven de 17 mm laat uitkomen. De uitzwaai van de rijtuigen gaat dan over het perron heen. Ik begrijp dat je graag naar een perronhoogte gaat van 18 a 20 mm maar ik zou in dit geval dan toch kiezen voor een mooie perronlengte en dan de niet helemaal realistische hoogte maar voor lief nemen. Je blijft je er volgens mij aan storen dat niet alle rijtuigen aan het perron kunnen staan en een perron in een bocht kan erg mooi staan.

groet, Wim
Re: Perron dilemma
Lid sinds: 2019

offline
Re: Perron dilemma
Citaat van: WimFPU op maandag 21 februari 2022, 15:19:16
Hoi Sander, Volgens mij ben je er al wanneer je de perronhoogte niet boven de 17 mm laat uitkomen. De uitzwaai van de rijtuigen gaat dan over het perron heen. Ik begrijp dat je graag naar een perronhoogte gaat van 18 a 20 mm maar ik zou in dit geval dan toch kiezen voor een mooie perronlengte en dan de niet helemaal realistische hoogte maar voor lief nemen. Je blijft je er volgens mij aan storen dat niet alle rijtuigen aan het perron kunnen staan en een perron in een bocht kan erg mooi staan.

groet, Wim

Zo heb ik het ook opgelost de perron hoogte is gelijk aan de bovenkant van de c-rails.
Wel heb ik aan de onderzijde aan de rand wat weg gefreest zodat ze over een stukje over de rails vallen
Dan zie je de treinplaat niet.