Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

DIGITAAL RIJDEN MET MOBILE STATION 2 MET SCHAAL Z

Gestart door MärklinboyBelgie donderdag 10 februari 2022, 13:17:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
DIGITAAL RIJDEN MET MOBILE STATION 2 MET SCHAAL Z
Goege middag wie heeft ervaring met digitaal te rijden met MÄRKLIN SCHAAL Z en een MOBILE STATION 2
Met o.a. decoders van Doehler & Hass DH05C
Vriendelijke groeten van Paul
Re: DIGITAAL RIJDEN MET MOBILE STATION 2 MET SCHAAL Z
Bekijk dit eens ===> klik[url]
Re: DIGITAAL RIJDEN MET MOBILE STATION 2 MET SCHAAL Z
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: DIGITAAL RIJDEN MET MOBILE STATION 2 MET SCHAAL Z
@ paul,

Niet persé met Z-spoor, maar wel met N-spoor. Dat gaat bij een paar loks best aardig.
In een van deze loks zat ook een D&H-decoder.
Grootste (of beter kleinste) probleem is een passende decoder vinden (die dus ik de lok past)
Bij mijn Class 66 van Kato paste wel de D&H, maar niet de N-25 van Kühn of een kleine decoder van ESU.

John (VT601)
Re: DIGITAAL RIJDEN MET MOBILE STATION 2 MET SCHAAL Z
Denk dat je eens in de handleidingen zal mogen duiken. Een standaard MS2 zet iets van 16 tot 20 volt op de baan. Dit onder andere vanwege het MFX-protocol die eigenlijk lekker werkt bij 19 volt en meer op de baan. Echte spoor Z motoren willen graag 10 volt hebben. Daarom mag je daar mee aan de gang dat de baanspanning lager is dan bij de standaard MS II-box.

Groet Ronald.
Re: DIGITAAL RIJDEN MET MOBILE STATION 2 MET SCHAAL Z
 @citaat Daar wordt op in gegaan in de video van twee posts eerder.
Re: DIGITAAL RIJDEN MET MOBILE STATION 2 MET SCHAAL Z
 @citaat / Wim: Niet iedereen houdt van videotjes kijken. Dat is vaak dom werk. En die kunnen ook verwijderd worden. Dan heb je helemaal geen info meer  ;)
Re: DIGITAAL RIJDEN MET MOBILE STATION 2 MET SCHAAL Z
 @citaat Dooddoener!
Re: DIGITAAL RIJDEN MET MOBILE STATION 2 MET SCHAAL Z
En in de video wordt niet alleen een probleem benoemd, maar ook een oplossing gegeven.  :thumbup:
Re: DIGITAAL RIJDEN MET MOBILE STATION 2 MET SCHAAL Z
Hartelijk bedankt voor de informatie
Re: DIGITAAL RIJDEN MET MOBILE STATION 2 MET SCHAAL Z
Hartelijk bedankt voor de informatie en het filmpje
Re: DIGITAAL RIJDEN MET MOBILE STATION 2 MET SCHAAL Z
Bedankt voor de informatie heb het filmpje goed bekeken en er wordt een spannings begrenzer tussen geplaatst en
Re: DIGITAAL RIJDEN MET MOBILE STATION 2 MET SCHAAL Z
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: DIGITAAL RIJDEN MET MOBILE STATION 2 MET SCHAAL Z
En zorg er ook voor dat je rails goed schoon zijn, want bij het minste of geringste vuiltje op de rails staan de digitale locjes stil.
Mijn Z-baan heeft meer dan een jaar stil gestaan en op de moeilijkst bereikbare plekken schiet het niet op... Een bufferelco plaatsen zou leuk zijn, maar de elco is al groter dan de locjes  :P
Groet, Paul
Re: DIGITAAL RIJDEN MET MOBILE STATION 2 MET SCHAAL Z
Ik heb zelf lange tijd mijn z baan bediend met een MS2 (nu overgestapt op een ECOS). Gaat perfect als je er een 12V voeding voor gebruikt i.p.v. de meegeleverde 18V voeding. Ik gebruik ook DH05C en DH10C decoders. Als de rails eenmaal goed schoon is had ik ook vrij weinig problemen met slecht contact, zeker als er regelmatig op de baan word gereden.